Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De Goudsbloem


chaotik

Aanbevolen berichten

Ik heb nu ook goudsbloem jam gemaakt. Ik vind het recept wat onduidelijk want met de blaadjes van 40 goudsbloemen en het sap van 2 citroenen valt er niets te koken, dus ik heb het maar laten inslinken tot ik wat zag borrelen.

De verhouding water en suiker lijkt ook niet helemaal juist want bij mij wordt het heel erg waterige jam. Bij jullie ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jam van goudsbloem?

dan lijken me 40 bloemen veel veel te weinig

ik ben een beetje van het standpunt: ik gebruik de goudsbloem als gezondheidssteuntje als thee of in het voetenbadwater en als olie gebruik ook zalf en als tinctuur bij kiespijnklachten [homeopatisch gekocht]

en verder eigenlijk niet....

eet ze niet als sla of anders

 

maar miss dat anderen er wel jam van maken?

edit: toch ff gegoogeld:

http://www.kruidjes.be/kruidenrecepten/kruidenrecepten.php?recipeid=67

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

Wie doe dit nog meer en weten jullie ook welke soort jullie gebruiken.

 

Voor medicinale zaken altijd de officinales gebruiken.....zodra er veredeld is, heeft dat meestal slechts met "t oog wil meer" te maken.

 

kijk ook eens bij post41547.html?hilit=tinctuur%20goudsbloem#p41547

 

en

 

post168620.html?hilit=calendula#p168620

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet even kwijt dat het een geweldige plant is, bij mij bloeide hij vanaf juni/juli en nu nog steeds, hoewel het einde wel echt in zicht is. Ik heb er Jam van gemaakt, in de salade gedaan en elke week twee bosjes bloemen en nu een hele zak met zaadjes ook nog. Dus je hebt er echt eindeloos veel plezier van. Aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

mijn kids en ik zweren er bij dat een zalfje van gedroogde goudsbloem in palmolie perfect werkt tegen muggen beten. jeuk is binnen een minuut verdwenen. ik geloofde het eerst niet toen mijn oudste dat vertelde maar na eens vervelend op een vingerkootje gestoken te zijn, wat helaas altijd enorm jeukt. heb ik de proef op de som genomen en ik moet bekennen dat mijn oudste gelijk had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...