Bubbels Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 Had al pepers (cayenne), paprika's (Strawberry en een mixje van zaden) en salvia apiana gezaaid, en nu 8 soorten tomaten; Mortgage LifterRed PearlLollipopGardeners DelightMarbre de la DendreTommy Toe YellowOrange BananaHearts Delight Black Word ik zo blij van he, tomaten zaaien. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
bio-fee Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 Is het niet nog veel te vroeg voor tomaten?Teel je die in een kas of gaan ze straks naar buiten?
aalterse-willy Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 Ja die belicht ik nog, ze staan voor een venster op het westen, dus te weinig licht.De belichting gebeurt met een Fluora lamp van 36 watt. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
aalterse-willy Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 De tomaten blijven nu nog twee weken in huis en dan de nieuwe kas in.Daar ga ik wel iets voorzien om de vorst buiten te houden.Tjaaa, ik kon me ook niet inhouden en wou per sé wat zaaien.Vandaag nog voor 50 euro zaad bij gekocht. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Nynkef Geplaatst: 10 februari 2013 Geplaatst: 10 februari 2013 heb vandaag 4 pompoenzaadjes gezaaid en 4 rode-koolzaadjes. Die laatste zijn felblauw
Erny Geplaatst: 11 februari 2013 Auteur Geplaatst: 11 februari 2013 Pepers gezaaid: Prairie Fire - Aladdin - Pimenta da Neyde - Chechoslovakian Black (2ezaai) - Pimiento de Padron Jalapeno Early - Jalapeno - Jalapeno Chichimeca - Cayenne groot - Cayenne klein
RobO Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 ... 4 rode-koolzaadjes. Die laatste zijn felblauw hadden ze wsnlk een jasje met anti-iets aan, die van mij zijn gewoon bruinig
harmony Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Gisteren tomaatjes gezaaid, aubergine, lange cayenne en puntpaprika. Alles in potjes op de vensterbank op het zuiden.
Bubbels Geplaatst: 11 februari 2013 Geplaatst: 11 februari 2013 Is het niet nog veel te vroeg voor tomaten?Teel je die in een kas of gaan ze straks naar buiten? Deze gaan de kas in. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
wilma2 Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 katten gras gezaaid ja t arme dier kan nergens nog een fatsoenlijk grassprietje vinden maar ook uchi kuri onder een lamp. als ook nog een paar zaadjes van de lidll aanschaf.courgette, peterseli, afrikaan, augurken en een sugar baby boven de verwarming. leuk om te proberen.
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Oca en Mashua geplant. Geelwortel die ik op de aarde had gelegd en die toch worteltjes en blaadjes ging vormen in een echt potje gezet. Ananaskers stekjes geplant. Twee overgehouden tomatendieven verspeend. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jasmin Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 aardbeien opgepot Klinkt raar, toch waar http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Lonaa Geplaatst: 13 februari 2013 Geplaatst: 13 februari 2013 Japanse wijnbes geplandAardbeien geplandPeulplantje in een grotere pot gezet3 ontkiemde paprikazaden in een pot gezet3 zaaitrays volgepropt met peulen, erwten, tah tsai, spinazie en verschillende tuinkruiden.
fietstuinkabouter Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Mmm ik mag wel gauw beginnen als ik het zo lees. Weten jullie wanneer ik tomatenzaadjes kan zaaien, zodat ik half mei een aadig plantje heb om buiten te zetten? Welke groentezaden zijn geschikt om deze periode binnen te zaaien en vervolgens buiten uit te poten? Ik heb geen kas beschikbaar, dus het is wel praktisch als het verder buiten kan groeien. Elke morgen weer een verwondering in de tuin.
Erny Geplaatst: 14 februari 2013 Auteur Geplaatst: 14 februari 2013 @ fietstuinkabouter: info over wanneer tomaten te zaaien en welke groenten wanneer kan je op diverse plaatsen op dit forum vinden... hangt ook van je omstandigheden af, ff zoeken levert veel antwoorden op. Zoniet dan is het handig je vragen aparte topics te stellen ipv hier...
Red Geplaatst: 14 februari 2013 Geplaatst: 14 februari 2013 Vandaag is mijn echte start begonnen heb tomaten lollorosso en bianco en ijsbergsla en paprika gezaaid.Ook kwa bloemen lavendel en spaanse margriet (deze komen van de lidl zaten er veel in iemand had het over maar 8 zaadjes ) en afrikaantjesIk heb overal de helft van genomen en wil over 2 weken ditzelfde weer zaaien om de oogsttijd te verdelenEn bloemen dacht ik voor de bloei te verdelen of dit helpt weet ik niet.Volgende stap word de bonen soorten in wc rolletjes Mijn aardbeien slaan al mooi aan pas 20 stuks van iemand overgenomen en verpoot en beginnen al te groeien Nu nog lekker weer worden dan kan ik naar buiten De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
wouttie75 Geplaatst: 15 februari 2013 Geplaatst: 15 februari 2013 2e lichting Pepers... een paar nieuwe soorten en een paar die niet goed gekiemd zijn de eerste keer...Met dank aan Erny, Jalapeno Pimiente de Padron, Sweet banana en Thai Dragon. People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
hayays Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 vandaag heb ik 3x andromeda paprika gezaaid.3x ice age paprika3x logos paprika3x torera paprika8 potjes met bosaardbei yellow creamen 4 keer sla. heb ze in eierdoosjes(groot vel) gezaaid.en in bakje op verwarming geplaatst.hoop dat het lukt, zo niet binnen enkele weken opnieuw proberen bij men nonkel thuis, daar is het zoiezo altijd 24 a 25 graden in huis. ik ben eens benieuwd of het gaat lukken is eerste keer dat ik deze probeer. voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.
Conny Geplaatst: 16 februari 2013 Geplaatst: 16 februari 2013 Ik heb 2 zaden van Paprika Orange Sun gezaaid. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Nynkef Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 (aangepast) spinazie (buiten onder "glas") bosuitjes en 3 soorten sla oja, ook rode bietjes 17 februari 2013 aangepast door Gast
Nepomuk1983 Geplaatst: 17 februari 2013 Geplaatst: 17 februari 2013 Vandaag nog extra paprika's gezaaid, de vorige lichting paprika's en pepers verpot. Verder heb ik nog aubergines (3 soorten), pluksla en kropsla gezaaid. En ook wat bloemen gezaaid: spaanse margriet, leeuwebek, akkelei, delphinium's, lathyrus en nicotiana. Mijn eerste zelf gezaaide lichting Dahlia's zijn vandaag voor het eerst verpot.
Piroska Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 @hayays wat bedoel je hiermee?: "heb ze in eierdoosjes(groot vel) gezaaid". Ik zaai ook wel in eierdoosjes maar dat groot vel begrijp ik niet helemaal http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
hayays Geplaatst: 18 februari 2013 Geplaatst: 18 februari 2013 zo een vel waar 30 eitjes inkunnen. 6 rijen van 5 eitjes.heb het verknipt naar de grote van het kastje. zijn die potjes van eierdozen eigenlijk diep genoeg? groetjes voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.
Aanbevolen berichten