Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de koude kas uitgeplant : bloemkolen , rode kool , mn 1e andijvie en sla ( krul, eikenblad en gewone mei-sla )

De spinazie ( 3 weken terug gezaaid ) staat inmiddels in rijtjes boven. In de koude kas , maar ook op de tuin ( 4 weken terug gezaaid )

Geplaatst:

Vandaag rode kool, witte kool, spruitkool, broccoli, wirsing kohl uit duitsland, bloemkool, afrikaantjes, asters, big max pompoen, wee-b-little pompoen, pattisson sunburst, flespompoen, ronde courgettes, cosmos mix, vuurpijl, hop en komkommerkruid gezaaid in de 2 lege plastic tray's van de violen die ik had gekocht. Erg handig, 24 vakken van redelijk formaat. Ik heb al verschillende soorten pepers en paprikas die ik in februari heb gezaaid samen met aubergines en wat kruiden. Die groeien al flink.

Geplaatst:

Gisteren de koolsoorten eindelijk maar eens verspeend... in de hoop dat na dinsdag de nachtvorst even wegblijft. En een aantal bloemsoorten verspeend.

Geplaatst:

Rode bietenplantjes geplant, 4 Bataviaslaplantjes geplant; 2 in de mm-bak en 2 in de koude bak. Verder 4 peultjesplantjes in een pot gezet en tegen gaas aangezet, eens kijken of die wat gaan doen

Geplaatst:

aardappels in de grond, rijtjes wortel - prei, spinazie en de eerste kleine radijzen uitgepoot. Nu wachten op veel zon en lekker malse regenbuitjes. Zowel voor moes als siertuin, toch wel noodzakelijk. Ook wat dingen binnen gezaaid. de boerenkool van vorige week steekt zijn kopje al boven de grond, dus hoop eind van deze maand redelijke plantjes te kunnen uitpoten. Volgende lading radijsjes ga ik vanavond nog maar even in het bakje doen.

Elke morgen weer een verwondering in de tuin.

Geplaatst:

Klimmende winde (pronkwinde) verplant, evenals mme Jeanette, Jalapeno, en Chayenne pepers.

Idem met ananaskers, pinda, tomatenplantjes.

Ik heb dat is de kas gedaan, lekker windstil en warm.

Buiten uitgeplant zwarte besstek, crosne.

Geplaatst:

Gezaaid: petunias, om tussen de groenten te planten; rode basilicum en ananaskers.

Verplant, zevenjaarse spinazie; zurkel en bieslook.

Uitgeplant; thijm en kerrieplant.

De meloenen welke ik woensdag in een verwarmde propagator heb gezaaid staan nu boven.

Eergisteren ook tien soorten paprika en pepers gezaaid, die staan boven op de hoge kast in de living, in een propagator.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Sla gezaaid,de daslook buiten gezet,evenals een aantal ostara aardbeien. Bakken klaargemaakt voor de kippenspinazie,da's geen nieuw ras,maar dat zijn bakken die de kippenren worden gezet.

Geplaatst:

Ik dacht al, kippenspinazie, daar moet ik als de kippen bij zijn...

Ik zie Ostara aardbeien, heb ik ook verplant, gisteren al, je ziet zo wat over het hoofd in dit weelderige voorjaar...

Verder heb ik alle witte koffiebekertjes met zaailingen en stekjes leeggehaald en de boel in zwarte vierkante bloempotten gezet. Zie: https://www.moestuinforum.nl/gaatjes-in-bodem-van-koffiebekertjes-maken-t8262.html#p143014, zou een kern van waarheid in kunnen zitten...

Geplaatst:

Ik heb er de 3 grote bij elkaar gedaan (2 zakken) en 4 kleintjes in 1 zak.

Heb van elk aardappelras 10 poters nl.

Wel grappig, er zaten nog een aantal witte koffiebonen in de zakken.

Foto staat op mijn website. Dat lukt me hier ff niet met m'n tablet.

Zelf koffie verbouwen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...