Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Erny

Aanbevolen berichten

Gisteren de zaai-aardbeien uitgeplant naar hun definitieve bakken. Direct van binnen naar buiten, zonder afharden. Ik vond dat dat wel zo kon: gisterenmiddag was het 17 graden, de nacht zou niet kouder dan 10 graden worden (en dat klopte ook: 11 graden), en ook vandaag zal het warm genoeg worden.

Voor de tomaten en zo probeer ik tussen 15 mei en begin juni weer zo'n periode met relatief hoge nachttemperaturen te kunnen uitkiezen. Dat scheelt een hoop afhard-gezeul.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag buiten, uien, knoflook, schorseneren en bietjes gezaaid, aardappels gepoot.

Buiten Uitgeplant, spitskool, broccoli en rode kolen.

In de kas, 2 tomaten, sla, aubergines en kousenband uitgeplant.

Ook de sperziebonen en courgettes staan in de kas te wachten tot mei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende soorten munt in grote bloempotten geplant. Daar mogen ze blijven, dan gaan ze niet woekeren.

Sla en ijsbergsla in de kas en buiten uitgeplant.

Bijvoet en Heemst verplant, vanuit de toekomstige kippenren naar een veiligere plek achter de kas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste zaailingen naar buiten in de grond op de tuin , wat andijvie en wat sla.

peulen gelegd in tray in kasje. Niet op de tuin. Te veel muizen.

Dahlia-stekken maatje grotere pot.

De laatste serie tomaten van zaaitray opgepot in potgrond en ook in het kasje. Alle tomaten staan nu in koude kas. Gaat het nog vriezen, ben ik de pineut. Maar dat ben ik tóch al, dus wat zou t.

etc etc.

dscn508179121365967081.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ananaskers gewoon buiten gezaaid? Werkt dat nu nog?

Op de plaats waar ze het vorige jaar stonden, schieten er hier ook wel eens een paar plantjes op, maar die gaan later aan het groeien dan wat ik voorzaai en geven minder vruchtjes op het einde van het seizoen. 't Is eigenlijk met voorzaaien al vrij krap om rijpe vruchtjes te hebben op het einde van de zomer, als de kou dan vroeg is, heb je niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gele en rode uitjes en sjalotten erin gezet. Capucijnerplantjes, slaplantjes en de rode bietjes geplant.

3 cayenne peper plantjes en 3 paprika plantjes in de kas geplant. En peultjes gezaaid.

Ik had ook al een courgette en 2 spagetti pompoenen opgekweekd. Die waren alweer te groot geworden voor

de vensterbank, dus die heb ik ook maar vast in de tuin gezet. Zie wel of het goed gaat.

De tomatenplanten blijven voorlopig nog even binnen net als de koolrabi en de rest van de pepers en paprika's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kogelronde bieten, spinazie op eigen NME tuin. Zaaisel van rucola van iemand meegekregen die een zakje had zaad gezaaid in één kweekbakje, dus lekker dik gezaaid en dunne lange plantjes. Kijken wat daar nog van kan komen na uitplanten kas en tuin bij huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diverse bieten ( 6 soorten ) en 4 soorten snijbiet gezaaid. Verder bloembollen van narcis geplant die op uitkomen staan. Gekregen. Komen volgend jaar wel weer op. 20 narcis in verschillende kleuren en 18 tête a tête.

Welke zes soorten bieten? Ik heb gele en rode, wat is er nog meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ananaskers gewoon buiten gezaaid? Werkt dat nu nog?

Op de plaats waar ze het vorige jaar stonden, schieten er hier ook wel eens een paar plantjes op, maar die gaan later aan het groeien dan wat ik voorzaai en geven minder vruchtjes op het einde van het seizoen. 't Is eigenlijk met voorzaaien al vrij krap om rijpe vruchtjes te hebben op het einde van de zomer, als de kou dan vroeg is, heb je niets.

Ik heb ze in februari al binnen gezaaid, maar ik vind het zo'n leuke plant dus als ik er nu buiten nog wat bij kan zaaien dan lijkt me dat wel wat. Dus dat kan blijkbaar, ik ga het proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diverse bieten ( 6 soorten ) en 4 soorten snijbiet gezaaid. Verder bloembollen van narcis geplant die op uitkomen staan. Gekregen. Komen volgend jaar wel weer op. 20 narcis in verschillende kleuren en 18 tête a tête.

Welke zes soorten bieten? Ik heb gele en rode, wat is er nog meer?

Ik heb chioggia, albina vereduna (wit) , burpee`s golden, ronde kogel, cylindra en amarela de vauriac ( ook geel ) gezaaid.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij houdt Gemma van bietjes

Ik heb in het stadsvoortuintje 10 verschillende slaatjes geplant, o.a. eikenblad, mizuna en rucola, alles uit de winkel.

Ook Halloweepompoen voorgezaaid met de kleinkids.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suikermais, worteltjes Parijse Mark of zo iets. Pompoen en een paar groene en gele stamslabonen gezaaid. Alles gecontroleerd en wat zie ik luis in mijn munt groene kleine beestje!

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren: uitgeschoten kruimige aardappeltjes van de Jumbo (Milva) in tuinmand gezet met 20 cm potgrond. Sla erop gezaaid in de hoop dat de sla eerder geoogst kan worden, dan de aardappels opgehoogd moeten worden....

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...