Berry Geplaatst: 13 april 2013 Share Geplaatst: 13 april 2013 Vandaag gezaaid :Wortels tender sweetMeiraap wit en geelUien lange rode Eetbare bloemen: Oost Indische kers, black velvet en juwel mixKorenbloemen, black en zachte kleurtjes polka dotsGoudsbloemenKamilleArtisjok http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Gisteren een hoop Lathyrus gezaaid, en straks ga ik de peulen zaaien. Verser nog wat vaste planten, en een stukje "bloemenweide". Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Gisteren de zaai-aardbeien uitgeplant naar hun definitieve bakken. Direct van binnen naar buiten, zonder afharden. Ik vond dat dat wel zo kon: gisterenmiddag was het 17 graden, de nacht zou niet kouder dan 10 graden worden (en dat klopte ook: 11 graden), en ook vandaag zal het warm genoeg worden. Voor de tomaten en zo probeer ik tussen 15 mei en begin juni weer zo'n periode met relatief hoge nachttemperaturen te kunnen uitkiezen. Dat scheelt een hoop afhard-gezeul. 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-sanne Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Vandaag buiten, uien, knoflook, schorseneren en bietjes gezaaid, aardappels gepoot.Buiten Uitgeplant, spitskool, broccoli en rode kolen.In de kas, 2 tomaten, sla, aubergines en kousenband uitgeplant.Ook de sperziebonen en courgettes staan in de kas te wachten tot mei Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Indy Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Courgettes,pattison,komkommer,en diverse bonen voorgezaaid.In de tuin korenbloemen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Verschillende soorten munt in grote bloempotten geplant. Daar mogen ze blijven, dan gaan ze niet woekeren. Sla en ijsbergsla in de kas en buiten uitgeplant. Bijvoet en Heemst verplant, vanuit de toekomstige kippenren naar een veiligere plek achter de kas. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kuikhoven Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Vandaag de prei, basilicum en peterselie buiten gezaaid. Gisteren de anannaskers Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 Heb je ananaskers gewoon buiten gezaaid? Werkt dat nu nog? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 14 april 2013 Share Geplaatst: 14 april 2013 De eerste zaailingen naar buiten in de grond op de tuin , wat andijvie en wat sla.peulen gelegd in tray in kasje. Niet op de tuin. Te veel muizen.Dahlia-stekken maatje grotere pot.De laatste serie tomaten van zaaitray opgepot in potgrond en ook in het kasje. Alle tomaten staan nu in koude kas. Gaat het nog vriezen, ben ik de pineut. Maar dat ben ik tóch al, dus wat zou t.etc etc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudia69 Geplaatst: 15 april 2013 Share Geplaatst: 15 april 2013 Heb je ananaskers gewoon buiten gezaaid? Werkt dat nu nog?Op de plaats waar ze het vorige jaar stonden, schieten er hier ook wel eens een paar plantjes op, maar die gaan later aan het groeien dan wat ik voorzaai en geven minder vruchtjes op het einde van het seizoen. 't Is eigenlijk met voorzaaien al vrij krap om rijpe vruchtjes te hebben op het einde van de zomer, als de kou dan vroeg is, heb je niets. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fidel1be Geplaatst: 15 april 2013 Share Geplaatst: 15 april 2013 TuinkersDilleBasilicumPeterselieBieslookzonnebloem(voorlopig allemaal nog binnen) E fructu arbor cognoscitur - aan de vruchten herkent men de boom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
kleineke Geplaatst: 15 april 2013 Share Geplaatst: 15 april 2013 * butternut * ananaskers* ronde courgettes * noir de crimee * komkommer * snackkomkommer * minipofmais * uchiki kuri * yellow plum * coeur de boef * white beauty * green grape * white cherry * black cherry * millefleur * basilicum http://ingesmoestuin.blogspot.be/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yiasya Geplaatst: 15 april 2013 Share Geplaatst: 15 april 2013 Gele en rode uitjes en sjalotten erin gezet. Capucijnerplantjes, slaplantjes en de rode bietjes geplant.3 cayenne peper plantjes en 3 paprika plantjes in de kas geplant. En peultjes gezaaid. Ik had ook al een courgette en 2 spagetti pompoenen opgekweekd. Die waren alweer te groot geworden voor de vensterbank, dus die heb ik ook maar vast in de tuin gezet. Zie wel of het goed gaat.De tomatenplanten blijven voorlopig nog even binnen net als de koolrabi en de rest van de pepers en paprika's. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gemma Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Diverse bieten ( 6 soorten ) en 4 soorten snijbiet gezaaid. Verder bloembollen van narcis geplant die op uitkomen staan. Gekregen. Komen volgend jaar wel weer op. 20 narcis in verschillende kleuren en 18 tête a tête. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Kogelronde bieten, spinazie op eigen NME tuin. Zaaisel van rucola van iemand meegekregen die een zakje had zaad gezaaid in één kweekbakje, dus lekker dik gezaaid en dunne lange plantjes. Kijken wat daar nog van kan komen na uitplanten kas en tuin bij huis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Vandaag rode bieten en quinoa gezaaid. Tevens nieuwe kruiden op de volkstuin gezet; appelmunt, citroenverbena, een dropplant en majoraan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Diverse bieten ( 6 soorten ) en 4 soorten snijbiet gezaaid. Verder bloembollen van narcis geplant die op uitkomen staan. Gekregen. Komen volgend jaar wel weer op. 20 narcis in verschillende kleuren en 18 tête a tête. Welke zes soorten bieten? Ik heb gele en rode, wat is er nog meer? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Heb je ananaskers gewoon buiten gezaaid? Werkt dat nu nog?Op de plaats waar ze het vorige jaar stonden, schieten er hier ook wel eens een paar plantjes op, maar die gaan later aan het groeien dan wat ik voorzaai en geven minder vruchtjes op het einde van het seizoen. 't Is eigenlijk met voorzaaien al vrij krap om rijpe vruchtjes te hebben op het einde van de zomer, als de kou dan vroeg is, heb je niets. Ik heb ze in februari al binnen gezaaid, maar ik vind het zo'n leuke plant dus als ik er nu buiten nog wat bij kan zaaien dan lijkt me dat wel wat. Dus dat kan blijkbaar, ik ga het proberen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gemma Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Diverse bieten ( 6 soorten ) en 4 soorten snijbiet gezaaid. Verder bloembollen van narcis geplant die op uitkomen staan. Gekregen. Komen volgend jaar wel weer op. 20 narcis in verschillende kleuren en 18 tête a tête. Welke zes soorten bieten? Ik heb gele en rode, wat is er nog meer? Ik heb chioggia, albina vereduna (wit) , burpee`s golden, ronde kogel, cylindra en amarela de vauriac ( ook geel ) gezaaid. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Volgens mij houdt Gemma van bietjes Ik heb in het stadsvoortuintje 10 verschillende slaatjes geplant, o.a. eikenblad, mizuna en rucola, alles uit de winkel.Ook Halloweepompoen voorgezaaid met de kleinkids. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gemma Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Tja.. opzich..Vind ze wel lekker ergens doorheen of als "bij-groente"Maar een bord vol bieten.. nee..Heb dan ook van alles een paar gezaaid.Geen rijen vol. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wilmer Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Ik heb dat met vruchtgroente, heb iets van 10 soorten courgette, iets van 6 soorten komkommer, paar pompoen, patison en zo geplant. En ananaskers, huckleberry, jatomato en tomatillo. Hopelijk wordt het wat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Agnetha Geplaatst: 16 april 2013 Share Geplaatst: 16 april 2013 Suikermais, worteltjes Parijse Mark of zo iets. Pompoen en een paar groene en gele stamslabonen gezaaid. Alles gecontroleerd en wat zie ik luis in mijn munt groene kleine beestje! Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 In de eigen tuin bij de NME heb ik de ronde Parijse markt wortelen, marjolein, maggiekruid gezaaid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roosmarij Geplaatst: 17 april 2013 Share Geplaatst: 17 april 2013 Gisteren: uitgeschoten kruimige aardappeltjes van de Jumbo (Milva) in tuinmand gezet met 20 cm potgrond. Sla erop gezaaid in de hoop dat de sla eerder geoogst kan worden, dan de aardappels opgehoogd moeten worden.... Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten