Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Knolselderij buiten uitgepoot. Te vroeg, maar een tijdelijk tunneltje eroverheen gefabriceerd. rooie en blonde sla 2e rijtje van gezet.

Nog 3 rozen gepoot, mooi grondje voor gemaakt enz.

Tuinbonen hebben wortel , gaan er morgen in.

Geplaatst:

Flink wat bakken gevuld vandaag met mijn dochter. Onder andere sperziebonen, aardbeitjes, tomaten, basilicum, peterselie, oregano, tijm en lavas... Onze vensterbank staat lekker vol ondertussen...

Ben benieuwd wat het gaat worden...

img347171771366217071.JPG

img346185331366217038.JPG

Geplaatst:

hele kleine groene vingertjes

hier gezaaid

pompoen hubbard, uchiki kuri, butternut,

nz spinazie

sugar snaps

vleestomaat "supersteak"

augurk vorgebirgs, augurk homemade pickles ???

biet chioggia en cheltenham

snijbiet geel en rhubarb chard

leeuwenbekjes in de tuin uitgeplant

duifkruid verspeend

hele moeie groene vingertjes...

Geplaatst:
  • Auteur

Bieslookpollen van de ene naar de andere bak verplant.

Blauwe bes (2x) naar nieuwe plek verplant, nu lekker met de billen op het veen... als dát niet zuur genoeg voor ze is...

Kruisbes ook daar heen verplant.

En, omdat ze ook nog ergens moesten staan, de kleine Doornloze Braamstekjes ook daar in de grond gestoken tot ze ergens anders heen mogen.

En van de week nog de gekregen zoete witte uien gepoot en de leeggevallen plekken van de grotendeels niet opgekomen winterui (doe ik dus niet nog een keer, weet ik dat ook weer) opgevuld met rode ui.

Het Franse Madeliefje losgewurmt van de knoflookbieslook en met wat Franse aarde en een Franse "ver de terre" in een veilig hoekje gezet.

Geplaatst:

Très bien! Dat worden veel (kleine) wurmen binnenkort, want je weet, zo`n Franse wormendel met zo`n stoere Grunningse veenwurm..

dat gaat vast van O la la...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bietjes en bosuitjes gezaaid. En stiekum even bij de aardappels gekeken of ze de vorst hadden overleefd. En dat hebben ze.

Geplaatst:

Vandaag courgettes, komkommer en verschillende pompoensoorten gezaaid. En ook al de eerste savooikool.

Morgen verschillende dingen rechtstreeks in de tuin zaaien.

Geplaatst:

vandaag peultjes gezaaid. in de eigen tuin, maar ook stiekum wild gezaaid aan de andere kant van de schutting. kijken of ze daar ook op komen.

En de aardbeien verplant.

Geplaatst:

Finally, ik heb buiten gezaaid!

Heeft even geduurd.. vrieskou.. wind.. regen.. en eindelijk heb ik gisteren de bedjes klaargemaakt en vandaag ingezaaid: winterwortel, zomerwortel, prei, rode ui, bosui en meiraapjes.

Op naar de volgende zaaironde.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Vandaag nieuw rijtje sla uitgepoot; 4 rode sla, 4 eikenbladsla, rijtje rucola en rijtje veldsla

De 1e tray tuinbonen met kurketrekker worels ( nauwelijks boven , net an groen punten ) op 1 rij gepoot. Volgende week 2e rij.

De peulen zijn net gekiemd, die gaan er dit weekend of maandag in.

Geplaatst:

Vandaag 2 stevia plantjes uitgeplant. De dropplant en wijnruit die ik vd week heb geplant tussen de kruiden, heb ik maar op een ander plekje gezet aangezien het beste dingen worden.

Geplaatst:

Begonnen met de 2e rij tuinbonen, toch al. Die dingen gaan zo hard in het koude kasje, dat ik de 2e serie ook maar begonnen ben, zijn wel nog kleiner, maar de wortels zijn al zo lang.

Geplaatst:

Vandaag dan in de tuin beginnen zaaien.

2 rijen rode biet, 6 rijen wortelen (2 soorten), 2 rijen peterselie en 4 rijen spinazie (2 soorten).

En toen moest ik naar beginnen want het begon te gieten. Zaad is in ieder goed vochtig nu.

Geplaatst:

De laatste dagen heb ik al het een en ander gedaan, gefreesd, struiken verplant, lavas en salie,ook alle kruiden verplant en opgedeeld, moet twee vrienden van kruiden voorzien.

Rode ajuin geplant en gezaaid, grote ajuin geplant, ook uit zaad, wortelen gezaaid, pastinaak op een rug gezaaid, twee rijtjes, rode biet gezaaid, sjalot geplant, ook twee rijtjes, een beddeke witte ajuintjes gezaaid en nu zomerprei geplant, die plantjes was ik vergeten buiten zetten en in de kas hebben die véél te warm gestaan maar nu zitten ze ook in de grond en alles heeft water gekregen.

Straks terug de aardappelen afdekken tegen de vorst, deze morgen was alles mooi wit hier, ook het gras.

En vooral, vandaag de tablet in de kas hersteld, door het gewicht en het minieme bewegen van de kas in de sterke wind waren er een paar schroeven afgebroken, heb er nu ingedraaid van 8mm dik, die zullen hopelijk niet breken, ook tegelijk de steunen verlengd, ziet er beter uit.

Al doende leert men maar dat is dikwijls met scha en schande, zoals ik nu.

Er is nu toch een mooi gat in de folie van de kas

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vandaag wat sla in de koude kas geplant. Aubergines ingepakt met stolpen.

Verder kamille en aardbeien munt geplant. Ben erg benieuwd of dat wat wordt

Geplaatst:

Vandaag worteltjes gezaaid. Tuinbonen nu allemaal erin. Cosmea gezaaid thuis. Pollen soortjes munt gedeeld en her-opgepot. Nog een stuk gewied en opgeschoont; gewoon een uurtje op de knieën

Geplaatst:

raapjes gezaaid, knolrapen gezaaid, spinazie, en ook nog kamille

Geplaatst:

Pluksla gezaaid, reukerwten bij stokken gelegd, sla en ijsbergsla uitgeplant, in de kas en buiten.

Geplaatst:

...wanneer is de oogst?

lelies geplant, andijvie nr 5, helichrysum italicum, thijm, 3 struikrozen en een laagblijvende rozemarijn geplant

(we hadden hier een tuindag op de stadskwektuin in Haarlem)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Gisteren ook nog zomerprei uitgeplant, schriele plantjes hoor, hoop dat het iets word.

Ook eigen pompoenzaden te week gelegd, die zijn goed opgezwollen nu en gaan vandaag de grond in, potjes in de kas wel te verstaan.

Aardappelen terug afgedekt met glas, zal vanavond ook nog nodig zijn denk ik want aan de grond is het wel goed gevroren.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vandaag een appelboompje (meer een tak) geplant in de achtertuin.

Esse Quam Videri

Geplaatst:

20 soorten pompoen (waaronder 3 soort courgettes) gezaaid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

2 soorten sla, oregano en tijm gezaaid. Pompoenen, courgettes en augurken vandaag buiten gezet om te wennen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.