Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)


Erny

Aanbevolen berichten

Zalig weer vandaag. In mijn achtertuintje gespeeld. Onkruid verwijderd. Veel plantjes verpot naar grotere potten. Zoals komkommer, paprika, pepertjes enz.

Morgen naar de grote tuin en een hoop doen daar! Lekker hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haagje van appelboompjes gepland, minitrees.

Eikrnbladsla en pluksla gezaaid.

Courgettezaailingen in hun bak gezet.

Tomaten in de tuin gezet. Tikje vroeg maar ze stonden toch al buiten in hun potjes en de potjes werden te krap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn bonen in de grond gezet: wedstriid Berlotto of hoe heten ze ook weer? 4 stuks geplant. Verder 30 spekbonen geplant allemaal onder dezelfde staken. Ook mijn vandaag verkregen ( Hongaarse ruildag) huislook uitgezet op dakpannen op de noordzijde van mijn badkuip waar ik sla in teel. de dakpannen heb ik op de grond gelegd onder een hoek van 30 graden en de look met mos en aarde erop geplant, ik hoop dat het aanslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende serie Delphiniums gezaaid. Volgende serie peulen gelegd, volgende rij spinazie gezaaid, nu rondzadig, aantal vaste planten geplant her en der tussendoor. 3 rozen gepoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardbeien gepoot, mbv tuinvrind. Ik zei wáár en hij pootte...

Dus de Lambada's en wat andere aardbeien staan in de volle grond.

 

En de buren bij het huisje hadden per abuis begrepen dat ze, naast 2 uitgegraven struikjes die ze wel wilden hebben, mijn Wichters ook wel mochten hebben en die stonden opeens in hún tuin

Maar... communicatiestoornis ivm Groningse toon van buren was begrijpelijk en wel lachen toen ik de Wichters water wilde geven en ze ervandoor bleken te zijn... Stond ik met m'n gietertje...

Misverstand is dus uit de lucht nu en de Wichters mogen in hun tuin even bijkomen van de shock voordat ze naar mij verhuizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha niet te ver moeten lopen met je gietert...

 

In de kas plaats gemaakt door rucsla en spinazie weg te halen, de echte groeiers zijn in aantocht.

Ook yacon uit de kas in de tuin geplant, er stonden zelfs nog resten crosne, die ook naar buiten mochten. Sla en ijsbergsla uitgeplant van kas naar buiten.

Gekregen Nieuw Zeelandse spinazie uitgeplant her en der.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pietepeuterige eikeblad zaailingen verspeend, preitjes geplant, portie spinazie gezaaid....straks verder, eerst naar Villach om wat oude soorten bonenplantjes en augurkenplantjes te kopen in de nursery aldaar )

 

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een serie Cosmea zaailingen verspeent naar p9 potjes. Deze voor mijzelf op de tuin , de rest komt morgen, voor de weg-geef aan buurtjes op het complex enzo.

 

dscn518240421367688652.JPG

 

Wat rabarber 'gered' van onder het afdekzeil, wat daar komend jaar ligt. Gedeeld en opgepot. Ook voor de buurtjes.

Wat pollen vaste planten opgenomen en gedeeld en opgepot.

 

en ik ben behoorlijk pijnlijk verbrand in mn nek vandaag. Wat een felle zon zeg !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gekregen blauwe druif, Boskoop's Glorie in de huistuin geplant, eerst nog met vliesdoek eromheen, kwam vers uit een glas water. Schijnt een goeie te zijn met 'drie uitlopers', ik moet me gauw in gaan lezen op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zaai bloemzaad voor in kweekbakjes en verspeen ze als ze kiemen.

 

Zo houd ik ze net als tuinders doen hopelijk in leven in de pot en laat ze flink groeien voor ik ze in de tuin zet.

 

Vorig jaar zaaide ik in de volle grond en vonden meneer duif, roek en merel (een olijk drietal dat alle geveltuintjes afliep red.) het nodig om alle zaadjes heerlijk op te eten. Werkelijk niets is tot kiemen gekomen.

 

Vandaag mogen de stokrooszaadjes in de pot en hoop ik op mooie rozetten die volgend jaar in de tuin kunnen. Er zitten een aantal zeldzame kleuren bij, maar ik heb geen idee meer welk bolletje, welke kleur heeft .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zomerwortelen en radijs gezaaid.

 

3 Verschillende kleuren snackpaprika's gekocht (geel, rood en oranje), een snacktomaatje en snackkomkommer. Er zitten al heel veel vruchten aan. Ik ben benieuwd of ze het goed gaan doen, of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zo mijn Hagebutterose planten en nog wat eikenbladsla en oostindische kers.......en dan heb ik 1 vak waar ik een vierkant ga zetten met suikermais vandaag, daar binnen in veldsla en buitenom over een 2 a 3 weken Stangenbohne Goldelfe (Phaseolus vulgaris) en Feuerbohnen (Phaseolus coccineus) rond de mais....eens kijken wat dat wordt....

 

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister heb ik drie soorten bonen gezaaid en de zaailingen van de knolselderij verpot. Ik wilde ze bijna weggooien, omdat er zo weinig schot in de zaak zat. Maar toen mijn tuinbuurman vertelde over zijn zaailingen die hij bijna met een pincet moest beetpakken, kreeg ik weer een beetje vertrouwen . Dus nu staan er 13 plantjes klaar om over een maandje de tuin in te gaan. Afgelopen weekend ook een geënte komkommer in de kas gezet en witte kool, koolrabi, sla en wat preitjes geplant. Vandaag staan het zaaien van wortel, radijs en bietjes op het programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik tijm, rozemarijn, munt en dragon geplant. Munt uiteraard in zijn eigen potje in de grond tegen het woekeren. Daarnaast had ik op de markt wéér groente plantjes gekocht, namelijk paksoi, volle grond sla en witte koolrabi. Ook dat heb ik in mijn minimoestuin geplant. Verder heb ik dille gezaaid en daarna kregen wij regen en moet ik een ander keer maar verder met zaaien.

Love at first bite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...