Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)


Erny

Aanbevolen berichten

Gezaaid:

Courgettes: Black Beauty, Gold Rush, Groene, Ronde de Nice, White Lebanese

Pompoenen: Patisson Geel, Yugoslavian Fingerfruit, Spaghettipompoen, Uchiki Kuri, Hokkaido, "Squash"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mais uitgezet, aardbeien op een rug geplant, ijsbergsla uitgezet en de aspergebedden onkruidvrij gemaakt.

Gisteren de kas beplant met paprika's, gereedschapkoffer die ik op de rommelmarkt heb gescoord beplant met maya tomaatjes en bosaardbeitjes en basillicum in het zijvak. Verder gewoon weer de strijd aangegaan met het zevenblad overal er weer doorkomt grrrr

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag augurken, gele snacktomaten en rode snacktomaten in de grond geplant. Ik kwam later achter dat ik mijn galia meloen was vergeten.

 

Verder heb ik citroengras, paarse broccoli en knoflookbieslook gezaaid.

Love at first bite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net de tuinmelde zaailingen over gepot, tenminste ik denk dat het tuinmelde is, want ik ben het oorspronkelijke plantenstokje kwijtgeraakt en ik herken het niet.

Zou iemand het kunnen bevestigen of ontkennen?

tuinmelde55721368255751.jpgtuinmelde-detail80351368255759.jpg

 

En als ik toch bezig ben. Ik heb ook nog een bak met koolplantjes (ik weet bijna zeker dat het kool is) maar weet niet wat voor kool? Is dat door iemand te herkennen?

 

koolplantjes-overzicht13751368255891.jpgkoolplantjes21371368255892.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Erny.

Ik heb nog maar wat extra bloemkool gezaaid omdat die niet echt goed opkomen en ik heb het laatste bakje prei overgezet in potjes. Het thuistuinieren verplaatst zich langzaam maar zeker helemaal naar de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag in mijn tunnelkas een verhoogd bed gemaakt van oude dakpannen voor mijn tomaten. Verder heb ik mijn aubergines, pepers en paprika's allemaal in hun eindpot (18 liter) verpot. Ik moet alleen nog een oppot tafel maken voor in de tunnel en dan is deze helemaal af. O ja, en de tomaten erin verplaatsen, die staan nog allemaal in de vensterbank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gezaaid:

Pompoen Pacific Giant

Maggiplant

Citroenmellisse

 

Deze week staat op de planning: overpotten in definitieve pot:

Tomaten San Marzano, Roma en Marglobe

Aubergine's

 

De courgettes doen het prachtig, al vele bloemknopjes, maar nog in een klein potje. Ik denk dat ik ze (2 planten) in een grotere pot zet maar nog in de serre laat staan.

Nu was ik in de veronderstelling dat ik meerdere courgetteplantjes had, maar deze krijgen een heel ander blad dan de courgettes waarover ik het zojuist had. Volgens mij had ik toch maar 1 soort gekocht.... Dat wordt dus een verrassing.

 

Alle voorgezaaide kruiden in de kas buiten uitplanten

Aardappels aanaarden

Nog een aantal aardappels poten in volle grond

 

De bonen, snijbonen, prei en komkommers naar buiten, waarschijnlijk volgende week vanwege het regenweer.

 

De bloemen een plaatsje geven in de tuin.

 

Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg deze week want het 'gewone werk' blijft gelukkig ook nog roepen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...