Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)


Erny

Aanbevolen berichten

Rode kool, spitskool , broccoli en wat bloemkool uitgepoot vandaag. Heel karwei. er een soort kooi voor gemaakt, met net en slakkenkragen, heeft me wel 2 uur gekost, voor 18 planten ( 1e serie )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kolen waren bij mij gisteren echt een uitputtingsslag. : koolkraag/anti slakken 'emmers' eromheen, plant erdoor wurmen, niet te diep poten, grond is kurkdroog, kleibonken rollen elk schepje wat je als gat graaft weer terug Net-kooi om alle kolen heen. pfff. ( wel fijn dat alles staat en klaar is daarna )

 

Vandaag een aantal vaste planten gezaaid oa de berkheya purpurea. Die is als plant vorig jaar bij mij doodgegaan, wil hem tóch, dus nu zaaien. Verder Calaminta nepeta ssp nepeta; 2e zaai. Wil er veel van. Verder 2e leg peulen en een hele hoop geklooi met een veels te groot net over het peulenrek.

 

Prachtig weer vandaag. Veels te lang op de tuin gebleven.

 

edit. Sorry , ik zie nu pas dat ik al iets dergelijks gepost had gisteren. na ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik de pepers, paprika's en aubergines definitief buiten gezet (in potten) evenals de limoen, grapefruit en citroen. Moet lukken met deze temperaturen. Mijn courgette die sinds vorige week buiten staat (in de volle grond) doet het ook nog steeds prima ondanks de lage temperaturen 's nachts, dus ik neem de gok.

 

Verder de moestuinbak van mijn zieke buurvrouw beplant.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 2 perenbomen geplant, hoogstam. Conference en Saint Rémy

 

Kleineke, ik hoop dat je bomen al in een pot zaten, of met een flinke kluit aarde kwamen? Zoniet ( en misschien zo wel, dan toch:) heel veel water geven en blijven geven de zomer door..het is een lastige tijd om nu je fruit te planten....

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week in Eemnes mooie groenteplantjes gekocht..sla, een berg knolselderij, broccoli ( Kruidje, voor ik het vergeet, ik kom de vergeten broccoli niet halen, voorlopig rijden we niet heb je er zelf plek voor?) bleekselderij, Chinese kool, en twee perspotjes met daarin plusminus 7 snijbietplantjes in de kleuren geel, oranje, rose en rood. De perspotjes voorzichtig uit elkaar gehaald en alle zaailingen apart uitgeplant in een eigen potje.

Verder de broccoli uitgeplant in het mengcultuurbed, om en om met de knolselderij. Deze combinatie zou de koolvlinder weg moeten houden.

Daarnaast twee rijtjes met sla, eikenblad en krulandijvie.

 

De eerste tomatenplant en de aubergines naar de kas gehaald. Het was hier echte lente..ik heb een uurtje kunnen lezen in de tuin op een veldbed

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ananasmunt en chocolademunt gekocht en gepoot

 

Heel veel stekjes van de Satureja montana gemaakt. De 1e serie maand terug genomen stekjes maatje groter opgepot. 2 van zulke violenbakjes vol. De andere stekjes ( toch nog een 70-tal ) in zaai en stekgrond gezet. Ik wil er veel. Makkelijk dingetje. Tijmachtig, lekker bij bonen en in de soep.

De bloeiende moederplant heb ik voor dit doel in januari in de koude kas gezet. Hij bloeit normaal een stukje later.

 

dscn512248121366737731.JPG

 

dscn511816891366737709.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 2 perenbomen geplant, hoogstam. Conference en Saint Rémy

 

Kleineke, ik hoop dat je bomen al in een pot zaten, of met een flinke kluit aarde kwamen? Zoniet ( en misschien zo wel, dan toch:) heel veel water geven en blijven geven de zomer door..het is een lastige tijd om nu je fruit te planten....

 

we zijn hem gaan halen bij een fruitboomkweker hier in de buurt. Die haalde hem uit de grond toen wij toekwamen, en een half uurtje later stond hij al terug in volle grond...

Die kweker zei dat het geen enkel probleem was (en tot nu toe heeft hij altijd heel goed advies gegeven) en hij werkt ook op een heel biologische manier... Geen opgefokte dingen. Ik haal mijn kruiden ook bij hem en als je die dan vergelijkt met die uit een Aveve denk denk je Maar na een maand merk je echt het verschil wel al...

Maar ik ga ze zeker nog meer begieten na jouw advies... en tussen () ik had nooit gedacht dat ik ooit zou zeggen: hopelijk regent het vannacht eens goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK Kleineke, dan zal het wel goed zijn..met een flinke kluit en professioneel eruit gehaald top!

 

Wij hebben aardappels gepoot:

5 Belle de Fontenay

22 Raja

40 Bionica

 

Het poten was naast het aspergebed, en tot onze verbazing zagen we verschillende asperges boven de grond morgen een eerste klein maaltje.

Dus we hebben ook het aspergebed gewied

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bloemen:

Gezaaid: Lathyrus Heavenly Blue - Lathyrus Mix hoog - Lathyrus Mix laag

De Lathyrus Heavenly Blue van Indy in grotere potten gezet met een stokje erbij

Vlinderstruikje van RvO, mini 10 cm, in potje gezet, hoop dat die het gaat redden.

Verspeend:

Alliums - Salvia's - Prunella - Petunia - Leeuwebek - Scabiosa.... - Strobianthus... - Celosia

Allemaal naar buiten gezet.

 

Gezaaid:

 

Kruiden:

Perilla Shiso - Mexicaanse Koriander - Koriander - Lemon Koriander - Dragon - Peterselie's (Krul - Giante d'Italia - Platte) - Dille

Basilicums: Fijnbladig - Groen - Dark Opal

 

Komkommers: Snackkomkommer v. Boris - Snackkomkommer Crispy Salad - Miniature White - Bianco Lungia de Paris - Mini Marble

Augurk: Kampino - Hokus - v. Boris - Paris

 

En Olijfkomkommer - Tomatillo Purple en de Rattestaartjes.

 

Zo liggen we weer een beetje op schema.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gister gepoot: aardappels in jute zakken, mijn aardappelveld to be is na alle sneeuw/smeltwater en vervolgens dagenlange regen een moeras geworden

 

Afgelopen week:

 

paprika en pepers de tuin in, aubergine de tuin in, sla geplant, peterselie en koriander gezaaid, frambozen en braam geplant, tomaat tuin in, knolselder tuin in, mais gezaaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dahlia's gepoot. De oude van vorig jaar heb ik toch echt bijna allemaal kunnen weggooien. Helaas. Een enkeling was nog goed. Morgen wat nieuwe bijhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees overal over artisjokken zaaien maar ik heb van de tuinbuurman een paar knollen gekregen die artisjokken moeten worden. Deze dus vandaag binnen gepoot in potjes. Ik heb het nog nooit op en las nu ook nog dat het twee jaar duurt voor je er van kan proeven, dus ben benieuwd.

 

Ik was de spruiten vergeten deze vorige week met een restje zaad wat ik nog had gezaaid en gisteren een bak vol groninger.

 

Een bak met eigen meloenpitten als probeersel gemaakt en verder wat aan het rommelen met verpotten en natuurlijk water geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...