Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)


Erny

Aanbevolen berichten

Dan ben ik benieuwd wat er uit gaat komen want ui of knoflook lijkt het ook niet. Misschien zie ik hem morgen dan vraag ik het na. :o Ik zal wel iets verkeerd begrepen hebben dan

 

Enig speurwerk en meedenken van mijn lief heeft de conclusie opgeleverd dat het waarschijnlijk sjalotten zijn (klinkt toch bijna hetzelfde )

Heb ik 9 sjalotten in een potje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag naar de Pr@xis gegaan om tomatenplantjes te halen. Het was namelijk plantjesmarkt! 4 plantjes gekocht en geplant en staan nu lekker tomaat te zijn in mijn mini broeikas . Nu maar hopen dat het gaat groeien en ik over een tijdje lekkere tomaten heb!

Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een rij spinazie. Laatste x met de scherpzadige denk ik ( ? ) Is nog best fris allemaal nu.

 

Zaailingen verspeend van wat vaste planten, in dit geval steen-anjers.

 

morgen of overmorgen de volgende serie peulen ( die in de koude kas nu net boven komen ) naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 8 tomaten in de kas gezet. Daaronder is de dief van de Rose de Bern die ik in oktober in een potje heb gezet. het is mijn mooiste tomaat, en hij bloeit al! Grappig is dat hij vorig jaar met twee stelen opgroeide en deze kloon weer.

 

verder ook de aubergines in de kas geplant.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar snackkomkommerplanten in de kas in de plantbedden geplant. De rest staat nog binnen voor de vensterbank onder de tl, die mag na 15 mei verhuizen. Kijken welke planten het eerst groot gaan groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rode kool gezaaid. Twee soorten. En de tomaten overnieuw. Ik had ze na het overpoten eerst op de grond laten staan. Vonden de kippen niet erg.... en degene die ik gered had heb ik vervolgens in de nacht vergeten binnen te halen.

 

( je moet niet gaan overpoten als je net te horen hebt gekregen dat je contract niet wordt verlengd. Dan gaan er dingen fout )

 

Dus de tomaten ook overnieuw. En ik heb de kruidentuin ingezaaid.

 

Hoop dat ik morgen mijn laatste bestelde zaden thuis krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spitskool uitgeplant, nog even in een vliesdoektentje

salie uitgeplant, bij de spitskool gezellie in de tent gezet

scabiosa uitgeplant,

braam van de vader van de buuf gekregen en opgepot weggezet, dank je buuf!

 

(ook de kwarrende aardbeitjes verwend, van de 40 staan er nu 6 te twijfelen of ze wel door zullen groeien, kom op jongens, goforit )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow ja. Zonnebloemen gezaaid. Maar 2. De laatste 2 zaadjes die ik überhaubt nog kon vinden, op 1 of andere manier bleek ik dat dus niet meer te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had rode zonnebloemen gezaaid uit de zaden envelop maar die doen dus helemaal niets.

Dus nu maar een paar uit het vogelvoer gehaald en die gezaaid.

Ook nog blue hubbart pompoenen gezaaid vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bonen had ik gisteren in het weekwater gezet en die heb ik vandaag in potjes in de kas gezet, ik twijfelde nog of ik ze toch al in de volle grond zou zetten maar mijn oma kwam langs en die zei; 'wie bonen wil eten moet 10 mei niet vergeten!" Nu weet ik dat oma meestal gelijk heeft dus toch maar in potjes gezet om later uit te planten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh, een hele boel. Een aantal dingen in potjes in de kas, zodat ik ze later kan uitplanten ipv ter plekke en ze dan per ongeluk wegschoffelen.... Koriander, teunisbloem, dille en Oost indische kers. Bieslook gedeeld en uitgeplant tussen de gewassen en in de kas bij de tomaten. Hoop dat ik hiermee de beestjes kan verjagen.

 

In de volle grond: Pastinaak, winterwortel (flakkeese), bayam (klaroen), douce prov. struik erwten, stok slabonen. En een hele hoop bloemen en kruiden, zoals margrietjes, goudsbloemen en afrikaantjes tussen de aardappelen (heel veel, later verspreiden door uitplanten), dille, peterselie en borage (komkommerkruid).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...