Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aanbiedingen voor de moestuin 2013


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn appelboom (Princesse Noble) indertijd bij een goede kweker gehaald en nooit spijt gehad. Sterke boom, prima fruit, groeit erg goed. Moet hem alleen goed snoeien en dat is een kunst op zich... En hopen dat hij dit jaar bloeit in een periode dat de hommels vliegen, dan heb ik weer een keer een mooie oogst, vorig jaar alles verloren door de late kou en het vreselijk natte weekend waarin de boom in bloei kwam. Vreselijk jammer!!

ben echt maf van deze appel!

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een pak van de zomer(vaste)planten gekocht, met van die droge wortels, Echinacea/lupine/akelei en gloxinia,

 

nog tips om deze wortels een goeie start te geven?

 

 

Een roos op kale wortel zou je een dag lang of nog langer lekker in een emmer water ondergedompeld wegzetten en daarna oppotten/in de grond zetten, maar van deze planten heb ik geen verstand

De kou is ook een bijkomende factor.... Kun je ze onder een tijdelijke tunnel zetten ofzo, nadat je ze hebt geplant?

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een pak van de zomer(vaste)planten gekocht, met van die droge wortels, Echinacea/lupine/akelei en gloxinia,

 

nog tips om deze wortels een goeie start te geven?

 

 

Een roos op kale wortel zou je een dag lang of nog langer lekker in een emmer water ondergedompeld wegzetten en daarna oppotten/in de grond zetten, maar van deze planten heb ik geen verstand

De kou is ook een bijkomende factor.... Kun je ze onder een tijdelijke tunnel zetten ofzo, nadat je ze hebt geplant?

 

Marijke.

 

Rozen , maar ook veel vaste planten en struiken en ook sommige bomen, verdrinken als je die langer dan 10 uur in het water wegzet.

 

Uurtje of wat vol laten zuigen met water is soms inderdaad heel verstandig. Maar veeel planten vinden 24 uur echt te veel hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige rozenmensen laten hun roos vrolijk een paar dagen tot een week(!) onder water staan, maar dat zijn dan rozen op kale wortel en die hebben geen kluit. Een roos in pot kun je water geven, dompelen of aan een watersysteem hangen, maar nooit "verdrinken" zoals boven beschreven.

Ik heb ook gehoord van rozenmensen dat ze hun stamroos in de winter in zijn geheel onder de grond leggen en in het voorjaar weer opgraven en planten. Dit soort maatregelen zijn in Nederland over het algemeen niet nodig gelukkig, veel werk en nogal omslachtig om je rozen goed te houden maar het gebeurt wel in erg koude gebieden.

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een roos in ruste onder de grond stoppen ( inkuilen ) is natuurlijk heel wat anders, doe ik ook.

Gaan we hier geen welles of nietes van maken, maar iedere rozen-liefhebber zal je kunnen beamen dat een roos niet in het water thuishoort cq gewoon verdrinkt. Veel planten trouwens, behoudens waterplanten natuurlijk , wilgen, elzen , grassoorten en nog wat dingen. Maar goed. Geen probleem ermee natuurlijk als je het wilt toepassen. Ieder zijn heug en meug. De één geeft een tip, de ander denkt het beter te weten en stelt er een tip tegenover. Daar is zo'n forum als dit ook voor. Prima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jullie 2 verschillende paketten bedoelen. Pakket vaste planten en pakket bollen. ( zijn echt erg verschillende zaken jawel )

 

Maar allemaal goedkoop , en er komen bloemen van

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dekamarkt heeft op dit moment een aktie van gratis kweekkistjes en zaden. Bij elke 15 euro aan boodschappen krijg je een zakje zaad en zegeltjes. En spaar je van alles bij elkaar. Ik heb vanmorgen maar eens gevraagd waar hun zaad vandaan komt. Hopelijk krijg ik daar een eerlijk antwoord op. Zou zo maar goedkoop bij Monsanto vandaan kunnen komen. Kon het zo snel niet ontdekken.

 

Nou voor wie een deka in de buurt heeft.

http://www.dekamarkt.nl/dekatuintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak weten ze het simpelweg niet inderdaad, en dat mag je eigenlijk ook niet verwachten van een medewerker. Je zou de vraag aan de commerciële man - dus hoofd ergens - moeten stellen. Die koopt in, die is verplicht jou informatie te verschaffen over de herkomst van het product (wel of niet EU, wel of niet direct van producent of van een importeur, etc). Dat is echter een hele moeilijke discussie. Handiger voor jou is zelf uitzoekwerk te plegen n.a.v. de informatie die je op de verpakking zal vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreft de Dekazaden. De vraag was via het hoofdkantoor gegaan en als nog geen antwoord waar je iets mee kan. Via het zakje kan je niets terug vinden er staat immers geen E.A.N op het zakje daar het een weg geef en geen verkoop product is.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de Wibra labels voor in de tuin of je zaaipotjes gekocht. Zijn zijn van wit plastic en je kunt er met een potloodje op schrijven. In het zakje zitten er 36 en een potloodje en het kost welgeteld €.069 ! Erg handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb anders een prachtig antwoord terug gekregen van een medewerker:

 

 

Wij kunnen u hierover het volgende melden:

Hierbij laten wij u weten dat de zaden van Dekatuintje komen van een grote Nederlandse leverancier en zijn gegarandeerd niet genetisch gemodificeerd.

 

 

Heeft u nog vragen of opmerkingen over onze reactie, dan kunt u ons daarover altijd bellen. Als u dan het meldingsnummer paraat heeft, kunnen wij uw melding snel terugvinden. U kunt ook uw vragen of opmerkingen naar ons e-mailen. Dat doet u door te reageren op deze e-mail.

 

Met vriendelijke groet,

 

(Naam verwijderd door Moderator)

 

Klantenservice DekaMarkt

Telefoon: 0251- 276 628

E-mail: [email protected]

Website: http://www.dekamarkt.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...