Geplaatst: 31 januari 201312 j Ik had de mijne een vingerlengte diep gepoot (centimertje of 8, ofzo).Zou dat misschien niet diep genoeg zijn geweest?De grond is hier niet heel erg nat dus ik heb ze niet op ruggetjes gezet.'Ik dacht dat dat zelfs te diep was , heb ze hier net 2 cm onder de grond geplant, in het ruggetje dus
Geplaatst: 31 januari 201312 j Ik heb het nog even teruggezocht want ik meende ergens gelezen te hebben dat ze wel degelijk op zo'n 10 cm diepte moesten staan (tenminste, in niet al te natte grond). Velt zegt erover dat vóór de winter geplantte teentjes zo'n 9 cm diep moeten komen om te voorkomen dat de wortels van de teentjes afvriezen. Knoflook die in het voorjaar geplant wordt, moet zo diep dat de uitlopende punt juist onder de grond komt. Hier kun je er ook nog wat over lezen, en ook dat er nog een laag van 5-10 cm zand overheen moet als je ze op ruggetjes plaatst: http://www.plantaardig.com/groenteninfo/geurende_verse_knoflook_moestuin.htm (even een stukje naar beneden scrollen). Dus de diepte zal bij mij dan toch wel aardig goed zitten. En bij nadere inspectie blijken er wel degelijk een paar groene puntjes zichtbaar tussen de aardbeiplanten, waar ik er een paar had neergezet! In het andere bed zag ik echter nog steeds niks, maar wie weet, komen die dan ook nog wel... We wachten rustig af...
Geplaatst: 31 januari 201312 j ik had hier ergens op het forum gelezen dat je 10-10-10 moet onthoudende maand 10 dus in oktober poten10 cm diepen dan 10 maanden laten staan
Geplaatst: 31 januari 201312 j ik had hier ergens op het forum gelezen dat je 10-10-10 moet onthoudende maand 10 dus in oktober poten10 cm diepen dan 10 maanden laten staan Voor gewone knoflook is 10 cm te diep. Gewone knoflook bedekken met 5 cm grondOlifantenknoflook 10 cm diep! 9 maanden in de grond is wel genoeg,..
Geplaatst: 31 januari 201312 j Ik ben het niet met je eens Persica, een knoflookteler vertelde me in de winter toch wel 8 centimeter diep te plaatsen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 januari 201312 j Piroska, ligt er dan ook sneeuw?? Want sneeuw helpt wel om te temp relatief "hoog" te houden als t 22 graden vriest! En anders afdekken met stro of vliesdoek?? Ik roep maar iets hoor... Vorig jaar lag er sneeuw inderdaad met die temperatuur.. Ja ik heb het afgedekt met hooi, maar die blijft dus wel liggen tot april tot ik er weer ben.. (of is al verteerd .. ) http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 1 februari 201312 j Volgens mij was het dus ook 10 cm uit elkaar ipv diep. (Kan zijn dat ik het in het oorspronkelijke topic verkeerd heb gemeld...). Dan klopt de 10-10-10 weer.
Geplaatst: 1 februari 201312 j meeste stemmen gelden? ik poot ze ook 10-10-10-10 dus 10 cm diep in/op een ruggetje en daarop wat stro met een schepje aarde tegen het wegwaaien;ze staan nu vriendelijk naar me te zwaaien in de wind, 15 cm boven de grond. een blad of 5 per plantje(ze groeien dus op 15-5-10... )
Geplaatst: 2 februari 201312 j Vandaag op de tuin geweest. De aldi-knoflook staat zeker 15 cm hoog en ziet er op een paar versnotterde blaadjes eigenlijk prima uit. De roze knoflook is verder opgekomen en staat nu zo'n 5 cm hoog en ziet er gezond ut. Alles komt op, ik mis niets, dus tot nu gaat het goed. Ach, kouder dan -8 is het hier ook niet geweest, dus dat valt wel mee. Maar ik ben toch benieuwd wat de verschillen tussne beide soorten zijn als we een paar maanden verder zijn.
Geplaatst: 3 februari 201312 j Gisteren voor het eerst tijd gehad om goed te kijken en volgens mij staat de knoflook er nog goed bij! Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord.
Geplaatst: 3 februari 201312 j Ja zo had ik ook de helft van mijn geplante knoflook erbij staan. Nu liggen ze alle plat en ik zou graag weten wat er op dit moment van te eten is. Dan haal ik ze eruit en maak veldsla met verse knoflook. De andere helft staat een cm of 5 fier omhoog, dat gaat goed zo.
Geplaatst: 4 februari 201312 j Pas vandaag ertoe gekomen het cropnet vanover de look en winterajuin en de bloembollen te doen. Het was hoogtijd want de narcissen duwden het cropnet al behoorlijk de hoogte in. De opkomst van de look is 100% niet 1 misser. Als proef nog look geplant in 4 liter potten) 1 teen per pot, 20 stuks) in de serre, die mogen heel hun lange leven in de serre blijven, geven deze even grote oogstbare lookbollen dan hun bibberbroertjes en zusjes buiten, dan weet ik het wel
Geplaatst: 5 februari 201312 j Auteur En zo staat het er nu bij mij bij Beetje geel maar er lijkt nog wel wat leven in te zitten.
Geplaatst: 5 februari 201312 j Weinig vertrouwen heb ik erin dat hier nog mooie knoflookplanten uit groeien.
Geplaatst: 7 februari 201312 j Mijn knoflook is goed en wel de vorst uitgekomen , zat praktisch helemaal onder de sneeuw .
Geplaatst: 22 februari 201312 j Nou bij mij staat de knoflook ook fier in de lucht, maak me er niet zo druk over. Knoflook kan veel hebben.
Geplaatst: 22 februari 201312 j Auteur Ik heb de hoop inmiddels opgegeven, er staat niet meer dan gele stompjes.. Maar ach, ik laat ze maar staan, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zodra de vorst uit de grond is zet ik wel wat nieuwe teentjes bij. Vind het wel jammer want ik had afgelopen zomer een paar mooie grote roze bollen in België gekocht... Dit jaar maar weer halen dan
Geplaatst: 22 februari 201312 j MartinH, laat je teentjes knoflook nu voorkiemen. Ik heb dit net als proef gedaan binnenshuis in enkel pure Vermiculiet.Was verbaasd hoe snel dat vooruit ging.Ze staan momenteel vanuit de Vermiculiet opgepot in P8 potjes en ze zijn al bijna zo hoog als hun broertjes en zusjes die in september buiten geplant zijn!Nu staan ze in de koude serre afgedekt met vliesdoek. De P8 potjes worden buiten geplant als het weer gunstig en warm is einde maart-begin april volgens weersverloop. Als dit evengrote lookbollen geeft als de in september geplante look weet ik het wel! https://www.moestuinforum.nl/blog/Borsalino/voorkiemen_ajuin_enz..........._b-1580.htmlhttps://www.moestuinforum.nl/voorkiemen-ajuin-t7795.html
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.