Geplaatst: 14 augustus 201411 j Jonge groene specht in het gras..net voor het keukenraam. Wat een mooi beest We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 augustus 201411 j We hebben een nog mooiere vogel in de tuin dan Appelvrouw.Helaas is hij niet fotogeniek, het gaat om een Hop De hop (Upupa epops) is een vogel uit de familie hoppen (Upupidae). Jaja, zo dat weet u dan ook weer. Een betere foto krijg ik niet, hij hopt steeds weer (verder ) uit beeld. http://de.wikipedia.org/wiki/Wiedehopfhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Hop_(vogel) Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 2 september 201411 j Daar zijn de huismussen dan weer heel gewoontjes bij, maar wel gezellig. Ik tel er hier een stuk of 8, waarvan 2 fladderend. En dat om een lik pindakaas.
Geplaatst: 2 september 201411 j Hier in de Ardennen, moet de tuin wat onderhouden, zag ik vandaag een tiental distelvinken en deze avond vier kramsvogels.Zouden ze zich al beginnen voor te bereiden op hun grote trektocht naar het zuiden? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 september 201411 j De kramsvogels misschien wel. Trekken puttertjes ( zo noemen wij de distelvink) ook? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 september 201411 j Er zitten 3 ransuilen bij de buren in de boom. Die heb ik nog nooit gezien in een woonwijk.
Geplaatst: 12 november 201411 j Muurklimmen voor merels! Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook
Geplaatst: 12 november 201411 j Wauw! Kreeg net bericht van de nationale vogeltelling 2015, nog 65 dagen. Vogelbescherming Nederland. Dat wordt weer (16 in 2013) huismussen tellen.
Geplaatst: 12 november 201411 j Hier rondom de voederplekken: -Houtduif-Merels-Pimpelmees-Koolmees-Roodborstje- Grijze mees (glas/matkopmees?) En een boomklever
Geplaatst: 13 november 201411 j Lijkt me onwijs leuk zoveel vogeltjes in je tuin! Wij hebben ze niet in de 'voor'tuin. We hebben twee honden en een kat. Laatst kwamen er toch wat vogeltjes, ving de kat er meteen eentje. Vogels zijn niet meer terug gekomen natuurlijk! Een aantal jaar geleden had ik bij mijn slaapkamerraam een roodborstje in de winter. Die kwam er telkens even rusten en eten, zo enorm schattig!! Bij de stallen zijn vaak wel verschillende vogeltjes.
Geplaatst: 13 november 201411 j Leuk topic dit. Ik woon in een vrij groene wijk, grensend aan wat eerst boerderijgebied was maar nu langzamerhand een bedrijfspark wordt opgezet. Aan het einde van mijn straat ligt gelukkig nog wel een boomgaard, iemand die zijn land niet verkocht heeft. Er zijn hier dus ook best veel vogels, de vogels die ik regelmatig zie zijn: koolmeesjes, eksters (groep van 9 die hier al jaar en dag rondhangt), vlaamse gaaien, merels, houtduiven, kauwen, verschillende soorten eenden (die vrolijk door onze straat wandelen), wat meeuwen, overvliegende gansen en een heleboel mussen.Ergens in de boomgaard zitten ook spechten, maar dat is enkel gebaseerd op geluid. Roodborstjes heb ik in het verleden ook wel gezien, maar zijn me de laatste tijd niet opgevallen. En ooievaars, reigers, meerkoeten en witte zwanen zijn ook niet al te ver weg te vinden.
Geplaatst: 13 november 201411 j Vanmiddag een puttertje in de dakgoot.De plaatselijke Koolmees leek daar niet blij mee. Hij heeft haar verjaagt.
Geplaatst: 14 november 201411 j In mijn tuin is het duidelijk herfst. Ook omdat het blad van veel bomen al is gevallen zie ik veel meer vogels.Vanmorgen zag ik zo rond de kruiden en bloementuin tussen allerlei planten die nog zaad hadden ( bv teunisbloem en zonnekroon) en onder en in de walnoot waar een zadenkorfje hangt eksters, koolmezen, pimpelmezen, merels, zwartkoppen, vinken, 1 roodborstje 1 winterkoninkje en 1 goudvink. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 november 201411 j Dit is de tijd dat als ik buiten bezig ben er steeds een roodborstje in de buurt is. Leuk gezelschap! In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 14 november 201411 j Op mijn nieuwe stekje: een hoop!Naast het gewone spul (onkruidvogels?) als spreeuwen, houtduiven Turkse tortels, mussen (veel mussen hier!) tot nu toe gezien, zonder er echt op te letten:Koolmees, roodborstje, winterkoninkje (nog niet gehoord, ik vind het altijd verbazingwekkend hoeveel keiharde herrie er uit zo'n klein vogeltje kan komen). Ook aalscholver, in de watergang (een oude kreek) grenzend aan mijn tuintje. Diverse grote roofvogels, hoog in de lucht, Op de schorren (op ca 500m afstand) o.a. een zilverreiger. Nooit eerder gezien door deze oud randstadstedeling. En ganzen, heel veel ganzen. Gelukkig in de lucht, niet in mijn tuintje. Het wordt tijd om mijn verrekijker en mijn fototoestel met veel zoom uit de kast te halen, en ook een voederplaatsje neer te zetten. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 14 november 201411 j Ik zag vandaag eens iets anders dan de dagelijkse kool-, pimpelmezen en mussen. Ik denk een witte kwikstaart. Hij/zij hipte wat heen en weer op het pannendak en op het platte dak. En floot daar een mooi deuntje bij. Gisteravond vlogen er veel ganzen over, ik zat binnen en hoorde hun luide gegak. Ik ging naar buiten om te kijken maar het was mistig, ik zag niks. Vandaar (de mist) het luide gakken zeker, hoewel ik niet weet of ganzen aan echolocatie doen. Tijdens het opschrijven hoor ik ze weer overvliegen. Ik ga kijken maar het zijn er niet zoveel, óf ze gakken minder.
Geplaatst: 14 november 201411 j 2 jaar geleden lag er een dode zilverreiger in de tuin.had hem al een paar dagen gezien. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 14 november 201411 j Geen vogels, maar bij m'n oma zitten ook eekhoorntjes. Ook een mooi gezicht, laatst stond ik achter het tuinhuisje en die wordt overschaduwt door dennen en coniferen. Hadden ze niet in de gaten, waren slechts paar meter van me vandaan. Bij andere opa en oma schijnen ze ook veel te lopen bij de walnotenboom. Verder zit hier in het bos bij huis nog een uil. Welke weten we (nog) niet Maar zomers hoorden we hem wel eens roepen als we in het schemerdonker nog buiten zaten. In onze eigen tuin moet ik het boomkruipertje nog toevoegen!
Geplaatst: 14 november 201411 j Bij ons heeft zich weer een roodborstje gemeld. Ieder jaar kwam hij hier de winter doorbrengen, maar vorig jaar zagen we hem helemaal niet. We waren al bang dat hij weer niet kwam opdagen. Gelukkig wel dus
Geplaatst: 10 december 201411 j Hier loopt nu bijna elke dag een fazant door de kruidentuin: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 december 201411 j Vorige week voor het eerst een bonte specht bij onze -tot 4 meterhoge- gekapte berk gezien. Er zit een soort gat in wat hij aan het inspecteren was.....Verder al 2 jaar (of misschien langer maar toen stond t huis leeg:) een nest koolmeesjes in een oud nestkastje tegen de gevel. Die piepen zo hard dat we het binnen konden horen
Geplaatst: 11 december 201411 j Zo leuk al die vogelsHet is hier nooit zo druk als bij mijn schoonouders op de boerderijHun kunnen bijna iedere dag wel nieuwe bolletjes en nootjes ophangen Gisteren was er bij ons in de tuin een Vlaamse gaaiDie zie ik hier nooit ze zijn erg mooi Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 11 december 201411 j Hier waten geen vogels te bekennen in het begin hielden zich schuil in het bos. Kwamen pas later na het voeren in de winter. Nu hebben we een paartje geen idee wat in de voorkas (penthouse Tiger), gat in de deur als doorgang omdat de deur niet altijd open kan blijven. Vogeltjes in het achtertuintje, Sultan gaat er met de voerhouders vandoor en daar kan hij niet komen.En een eekhoorntjes die ook wat nootjes en zaadjes komt halen, speciaal voor de eekhoorntjes willen we notenbomen planten (walnoten, hazelnoten etc).
Geplaatst: 11 december 201411 j Leuk die fazant. Wordt er bij jullie intensief gejaagd? Hier zetten de jagers fazanten uit om te jagen en ik ben altijd erg blij als er een zich in mijn tuin ophoudt..met de hoop dat hij/zij de winter hier kan overleven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.