appelvrouw Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 (edited) Vorig jaar kwamen we erachter dat het wel handig is om - behalve de naam voor wie het is- bij alle plantjes de naam van de plant te zetten. Wat voor de gever duidelijk is, is dat nog niet voor de ontvanger. En je kunt het er wel bij zeggen als je het geeft, maar als je thuis komt met alle plantjes is het misschien toch niet meer zo duidelijk, wat wat is... Ik zit hier in ieder geval boter- en kwarkbakjes in repen te knippen om zo voldoende labeltjes te hebben.... Edited March 16, 2013 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Ja dat heb ik al gedaan, vanaf het zaaien af aan eigenlijk. Ik wil ook een A4tje meenemen waarop staat wat voor wie is en wat ik ervoor terug krijg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 ik ga voor de gelegenheid een luxaflex in stukkies knippen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2014 Author Share Posted April 3, 2014 Dit topic naar boven halen leek me een goed idee..goed labelen met plantennaam is echt een must, nog meer als teeltbeschrijving..die kun je later nog op t forum bespreken.Zo zit ik nog met enkele munten uit 2012..ik kan echt niet ruiken wat wat is.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Zo zit ik nog met enkele munten uit 2012..ik kan echt niet ruiken wat wat is..Pecunia non olet (geld stinkt niet) Terug on topic: inderdaad een goede tip om duidelijk te labelen. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Ik plak stickers op de potten beschreven met watervaste stift, want het wil ook nog wel eens voorkomen dat er tijdens vervoer labels uitvallen.. (ik spreek uit ervaring ) Ik heb inderdaad ook munt in de tuin staan met label erbij " munt, Piroska" Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hahhaha. ja Piroska, die heb ik dus óók staan. Maar dan wel zélf op een label geschreven. Dat is nog steeds een munt waar ik nog steeds niet van weet welke munt dat is. Niet eens óf het wel een munt is ( ik denk het eigenlijk niet )label : "munt piroska" echt hoor !Zo heb ik er ook 1 die heet : Munt Jet / Wollige munt ? en ernaast een andere : Munt Thea : Wollige munt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 Hahaha, dat is geestig, we hebben hetzelfde labeltje in de tuin! Van mij had je inderdaad een rare munt die spontaan in de tuin opgekomen was, hij ruikt wel naar munt maar of het munt is weet ik ook nog steeds niet. Die is het toch? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted April 4, 2014 Share Posted April 4, 2014 aha,ja goed idee. Ik schrijf alles wel op het potje,en op een labeltje. Ook een goed idee,om bij te houden op een papiertje wat je geeft,en krijgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Bij mijn rabarberplantjes kunt iedereen zelf uitkiezen. Wie sneller is krijgt meer keuze, maar ik probeer wel de soorten op de plastic schrijven. Voor de rest ruil ik alleen zaden en dat is makkelijk: ik moet alleen alle informatie uit de computer printen en in zip-zakjes doen. Hetzelfde heb ik ook voor de zadenenvelop gedaan. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jizkaha Posted April 5, 2014 Share Posted April 5, 2014 Owja, Goed idee. Ik heb lamellen in stukken geknipt; aan de ene kant staat de plantnaam, aan de andere kant voor wietie is Quote Zelluf doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 26, 2015 Author Share Posted April 26, 2015 Een schop omhoog! Denkt iedereen eraan de ruilplanten goed te labelen met naam van de plant? Dit om later gezoek en gedoe te vermijden Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Dat is een super goed idee, Loraine en ik hebben paar onbekende zaden en stekken.Veel plezier jullie alle met mtfd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 hier ook alles gelabeld. roerstaafje, stukje karton en een plakbandje. bij de meeste dingen de naam van de ontvanger op de achterkant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 De witte plastic melkkannen zijn ook erg fijn beschrijfbaar. Kun je ook mooie labels van knippen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts