Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanmorgen een uitstapje naar Vreeken gemaakt, wat een fantastisch aanbod! Met veel te veel leuke zaden naar buiten gegaan (en aardpeer). Vrijwel alles (en meer) kunnen vinden dat nog op mijn wensenlijstje stond. 
Inmiddels begrijp ik ook heel goed dat bestellingen lang kunnen duren.

• Like 3
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Mooi aanbod op de website, zodat ik afgelopen jaar enkele soorten knoflook te bestellen. Op het betreffende moment waren deze niet beschikbaar maar er stond bij dat alle soorten die ik had bekekend in september weer opnieuwe beschikbaar zouden zijn. helaas bleek dat niet helemaal te kloppen en gelukkig heb ik ergens anders nog een aantal andere soorten kunnen verkrijgen anders stond je in Oktober/November dus mooi met lege handen. 

Omdat vreeken toch een mooie selectie aan zaden heeft heb ik gister een lijst met zaden besteld. Ik vond 9,90 verzendkosten wel erg veel, maar als de kwaliteit goed is en het wordt op tijd geleverd dan ben ik best bereid daar voor de betalen. Ik benieuwd wanneer het geleverd wordt. 

Wat is overigens wel apart vond is dat men een mooie website met alle soorten heeft maar dat een normaal betaalsysteem ontbreekt. je kunt tijdens je bestelling een eenmalig incasso opgeven maar IDEAL, Paypal or Creditcard ontbreken. Wellicht dat dit nog iets is waar ze op kunnen verbeteren, voor de rest kijk ik uit naa rmijn bestelling.

Geplaatst:

Ik heb ook positieve ervaring met Vreeken, met de kanttekening dat ik er niets bestel wat ik binnen een maand in huis moet hebben. Mijn laatste bestelling heb ik overigens twee weken geleden ontvangen, binnen de gestelde levertermijn van vier weken. 

• 1 maand later ...
Geplaatst:
On 1/25/2023 at 8:24 AM, HerbalX said:

Mooi aanbod op de website, zodat ik afgelopen jaar enkele soorten knoflook te bestellen. Op het betreffende moment waren deze niet beschikbaar maar er stond bij dat alle soorten die ik had bekekend in september weer opnieuwe beschikbaar zouden zijn. helaas bleek dat niet helemaal te kloppen en gelukkig heb ik ergens anders nog een aantal andere soorten kunnen verkrijgen anders stond je in Oktober/November dus mooi met lege handen. 

Omdat vreeken toch een mooie selectie aan zaden heeft heb ik gister een lijst met zaden besteld. Ik vond 9,90 verzendkosten wel erg veel, maar als de kwaliteit goed is en het wordt op tijd geleverd dan ben ik best bereid daar voor de betalen. Ik benieuwd wanneer het geleverd wordt. 

Wat is overigens wel apart vond is dat men een mooie website met alle soorten heeft maar dat een normaal betaalsysteem ontbreekt. je kunt tijdens je bestelling een eenmalig incasso opgeven maar IDEAL, Paypal or Creditcard ontbreken. Wellicht dat dit nog iets is waar ze op kunnen verbeteren, voor de rest kijk ik uit naa rmijn bestelling.

Wel even netjes om jullie op de hoogte houden. 23 Januari 2023 besteld en op dit moment (7 maart 2023) nog niks mogen ontvangen. Via de email vorige week maar eens nagevraagd wanneer men verwacht te leveren maar daarbij wordt verwezen naar de levertijd die op de website staat aangegeven (homepaging). Daar staat drie tot zes weken levertijd. 

Ze geven aan met man en macht te werken aan de bestelling(en) maar persoonlijk vind ik het lastig om me voor te stellen wat drie tot zes weken in beslag zou nemen. Overigens stonden alle producten op voorradig op het moment van bestellen. Wellicht dat iemand een idee heeft waarom Vreeken er zolang over doet om hun producten uit te leveren ? 

Geplaatst:

Heel scherp @Lia56;)

en om te zeggen dat ik nu iets heel spannend besteld heb .... oordeel zelf; onderstaand de bestelling; 

ANDIJVIE 'Eros', ± 1000 zaden

GELE BOTERBONEN (LAAG) 'Pencil Pod Wax' / 'Major' / 'Supernano Giallo', 100 g

NAALDBONEN (STAM) 'Nautica', 100 g

STAMSLABONEN 'Montano' / 'Modesto', ± 240 zaden (75 g)

TUINBONEN 'Driemaal wit', 100 g

SUIKERERWTEN 'Sugar Snap', 200 zaden (50 g)

PEULEN 'Record', ± 500 zaden (100 g)

GROENE SPRUITKOOL 'Brodie' F1, 40 zaden

ECHTE CANTALOUPMELOEN 'Charentais', 25 zaden

PREI 'Bulgaarse Reuzen Lincoln', ± 500 zaden

PREI 'Blauwgroene Winter sel. Forrest', ± 300 zaden

RUCOLA, 10 g

IJSSLA 'Great Lakes 118', ruim 2000 zaden (3 g)

RODE PLANTUITJES 'Red Baron' / 'Karmen', 1 kg leverbaar vanaf jan

(FRANSE) JERSEY SJALOTTEN 'Longor', 500 g pootgoed leverbaar ±sep-mei

WATERMELOENEN 'Sugar Baby' / 'Sugar Belle', 25 zaden

ZOMERWORTELEN 'Amsterdam 2' / 'Amsterdamse Bak' / 'Antoine', 4000 zaden (6 g)

WINTERWORTELEN 'Berlicumer Winter' / 'Berlicumer 2', 3300 zaden (5 g)

Geplaatst:

@HerbalX lijken mij gewone voorraad toch? Wel jammer, is toch vaak t leukste om zaden binnen te hebben en door je handen te laten gaan ( ook al wil je ze niet direct zaaien, maar toch)

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Kleine update; op 5 April heb ik de volledige bestelling mogen ontvangen. Alles wat netjes verpakt en in goede staat ontvangen. Jammer is wel dat het ruim 10 weken in beslag heeft genomen alvorens ik de bestelling in ontvanst hebt mogen nemen. 

Als reden is aangegeven dat niet website niet synchroon loopt met de voorraad. Daardoor kan het voorkomen dat je producten besteld die op de website worden weergeven en daarme impliceren aanwezig te zijn, maar dit in de praktijk niet meer zijn. 

Vreeken heeft een prachtig assortiment en ik zal er in de toekomst wellicht nogmaals iets bestellen, maar daarbij houdt ik dan wel in het achterhoofd dat het maanden kan duren voordat het pas geleverd wordt. Heb je wat meer haast dan adviseer ik een andere shop/leverancier in overweging te nemen. Ik hoop dat Vreeken dit in de toekomst gaat verbeteren aangezien ze met het mooie assortiment absoluut the "gun-factor" hebben.

• Like 1
  • 8 maanden later ...
Geplaatst:

De laatste (laatste in de zin van meest recente) nieuwsbrief is net op de digitale mat geploft, en de kopers van Vreeken's Zaden worden bekend gemaakt. Thirza en Ruben Koppert.

Ze beloven in ieder geval alles te digitaliseren en actief op sociale media te worden. Het zal niet een-twee-drie gebeurd zijn, maar naar verwachting zal alles in de loop der tijd wel beter gaan.

Zal nog een mailtje sturen waarom mijn zak van 100 saffraan bollen echt 0,0 bloemen hebben opgeleverd...😔

Geplaatst:

@acpronk, lui als ik ben om te  zoeken, welke diameter hadden de bollen? En natuurlijk: wat was het antwoord van de Fa Vreeken? Als je 100 kleine bollen koopt, denk ik niet dat je voor de allerdikste hebt gekozen / kunnen kiezen? En die laatste hebben nou eenmaal snellere en meer bloei dan kleinere bollen.

Ik heb mijn bollen bij een saffraankwekerij gekocht, 10 van de dikste soort. Er werd vermeld dat de kleinere, goedkopere bollen  minder opbrengst zouden geven. Logisch eigenlijk wel. Daarom ook denk ik dat de nieuwe bollen die ik daarvan geoogst heb en aan @Lia56 heb overgedaan, het dit seizoen ook bij haar geen bloei opleverde. Waarschijnlijk wel volgend jaar, als je de moed van het wachten op kunt brengen.

• Like 1
Geplaatst:

Het zouden grote bollen moeten zijn.
Op de website van Vreeken staat 10+
https://www.vreeken.nl/728600-crocus-sativus

Zijn antwoord:
"Het kan zijn, dat ze het eerste jaar alleen blad geven als je ze vrij laat plant. Goed verzorgen, want het blad is de fabriek voor de bol. In de zomer veel droger houden en goed warm zetten. Ik duim voor je dat ze in de herfst 2024 heel mooi gaan bloeien!
Hier lees je goede info” https://www.gardeningknowhow.com/edible/herbs/saffron/non-blooming-saffron-crocus.htm"

Zelf geloof ik dat niet. De bloem is al het voorgaande jaar gevormd, net zoals je in een fruitboom bloem- en bladknoppen kunt onderscheiden.

Geplaatst:
56 minutes ago, HuubvG said:

Ik heb mijn bollen bij een saffraankwekerij gekocht, 10 van de dikste soort. Er werd vermeld dat de kleinere, goedkopere bollen  minder opbrengst zouden geven. Logisch eigenlijk wel. Daarom ook denk ik dat de nieuwe bollen die ik daarvan geoogst heb en aan @Lia56 heb overgedaan, het dit seizoen ook bij haar geen bloei opleverde. Waarschijnlijk wel volgend jaar, als je de moed van het wachten op kunt brengen.

Ik ga t volgend jaar nog een keer proberen hoor! Geduld is een schone zaak toch?

• Like 1
  • 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik koopal jaren bij Vreeken en ik heb nooit problemen met de levering gehad. Ik doe wel mijn bestelling al eind oktober, begin november de deur uit en dan heb ik mijn pakket in december in huis. En als er dan eens spoed bij is kun je dat gewoon bij je bestelling vermelden en dan heb je binnen 14 dagen de zaden binnen.

• 1 year later...
Geplaatst:

Ik was van plan om voor het eerst van mijn leven tomatenplantjes te gaan enten, heb allerlei filmpjes bekeken hoe zoiets moet, en had begin februari al zaadjes voor onderstammen en in mijn enthousiasme meteen een hele reeks andere zaden , entclips etc besteld bij Vreeken . Ik had al gehoord van lange levertijden maar  tot op zekere hoogte heb ik  begrip daarvoor omdat het een drukke tijd is, en ik ben ook maar een klein particulier klantje  die veel te verwend is met 24uurs leveringen.

Maar vandaag, 5 weken na bestellen  kreeg ik bericht dat de onderstamzaadjes niet leverbaar zijn en dat ook voorlopig niet zullen zijn. En dat is wel een hele domper,ik heb zoiets van bied het dan ook niet te koop aan... 

Kijk ik net bij een ander gerenommeerd bedrijf, van der wal,kunnen ze de onderstammen  pas de 2e helft april leveren. Maar dat is ongeveer het moment waarop ik mijn geënte planten had willen planten in de kas, ik kom echt in tijdnood zo.  Ik heb ze nu maar besteld bij 123zaden waar ze wel voorradig zouden moeten zijn, en hopelijk kunnen zij wel snel leveren, anders zal ik die zaden om te enten  dit jaar niet meer kunnen gebruiken.

Met deze ervaring zal ik niet snel weer iets online bestellen bij Vreeken, en hooguit het winkeltje in Dordrecht nog eens willen bezoeken....

Geplaatst:

Je zou dit verhaal in een mail kunnen zetten en die naar Vreeken sturen.

Als meer mensen dit zouden doen, kunnen ze zich misschien eens gaan beraden en oplossingen zoeken.

• Like 1
Geplaatst:

Deze problemen spelen al langer bij Vreeken, zie ook elders op dit forum. Late of geen levering is de reden dat veel mensen ervoor kiezen niet bij hen te bestellen.

Een tijdje geleden zijn ze overgenomen, maar alle problemen zijn nog niet direct uit de lucht. Jammer, ze hebben een groot assortiment met interessant, niet-standaard spul. De fysieke winkel zit in Dordrecht, als je in de buurt bent kan het de moeite waard zijn er eens langs te gaan met een lijstje in de hand. 

• Like 1
Geplaatst:

Inderdaad. Ik begrijp dat ze logischerwijs meer verstand zullen hebben van zaden dan van webshops, maar klanten weken en weken laten wachten is niet meer van deze tijd en zo raken ze dus wel klantjes kwijt.

Gisteren heb ik precies dezelfde Echelon onderstammen besteld bij 123zaden en zojuist kreeg ik al het trackingnummer van de verzending. Zo kan het dus ook.

• Like 2
Geplaatst:

Ik bestel al jaren niet meer bij Vreeken. En heb teveel hier gelezen op het forum. Maar Vreeken is overgenomen sinds januari, dus hoop dat er wat de levertijden betreft een flinke verbetering komt. 
Als je in de buurt bent zeker de moeite waard om te gaan kijken, ze hebben een enorm assortiment!  

• Like 2
Geplaatst:

Alleen interessant als je in de buurt woont.

Ik heb al weken geleden pootaardappelen besteld en die zijn er nog niet.

Ik heb nu nog maar erg weinig tijd om ze te laten spruiten voordat ze de grond in gaan.

Dat ze zakjes zaden niet direct opsturen is één ding, maar pootgoed is toch echt wel aan een datum gebonden, lijkt me.

• Like 1
Geplaatst:
5 uren geleden, Rookie zei:

Ik heb nu nog maar erg weinig tijd om ze te laten spruiten voordat ze de grond in gaan.

Dat hoeft ook niet persé. Je kunt elke aardappel in de grond drukken, zolang die knol maar ogen heeft. Als de grond opgewarmt is, komt het vanzelf goed. 

Het is net als voorzaaien, voor de meeste groenten hoeft het niet, alleen de warmteminnende hebben het nodig. We doen het tegenwoordig vooral omdat je dan zeker weet dat het opkomt en je een heel klein beetje voorsprong hebt.

Maar de vroege piepers blijven vroeg en de late piepers laat.

• Like 2
Geplaatst:

O, dankjewel! 🙏

Dat is een hele opluchting.

Dan doe ik ze in de grond, zodra ze hier zijn, als dat tenminste nog gebeurt.

Ik ga er maar eens achteraan bellen volgende week.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...