Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk dat de kans er wel inzit dat ze gaan kruisen als ze gelijktijdig bloeien....(zit er dik in bij boontjes al zaai je ze met 3 weken tussenpozen). Mogelijk kun je proberen om een soort op een heel andere plek te zetten ( of 2 planten van elke soort apart met een netje eroverheen laten groeien en gecontroleerd laten bestuiven en dan alleen van die 2 het zaad nemen...een heel gedoe...wie weet welke lekkere boontjes je krijgt van die kruising

Geplaatst:
Dus je vind het normaal dat mensen bijna een jaar wachten op een bestelling? Als iets zoveel werk is dat het niet bij kan worden gehouden, dan zou je verwachten dat zo iemand meer personeel in dienst neemt. In ieder geval een mannetje (of vrouwtje) op de webwinkel zet om het allemaal een beetje up-to-date te houden. Vind dit nou niet echt wat je noemt goede service, snap ook niet hoe je dat kan concluderen getuige dit topic.

Mijn ervaring met Vreeken is er een van goede service. Spijtig natuurlijk dat dit niet voor iedereen geldt.

Het leuke van de online catalogus vind ik nu juist dat deze niet up-to-date is. Het is naast een catalogus ook een naslagwerk. Minder courante soorten staan ook vermeld en zijn gewoon te bestellen. Dat zo'n bestelling lang op zich laat wachten, of extra kosten met zich meebrengt neem ik dan maar voor lief.

Geplaatst:
Het leuke van de online catalogus vind ik nu juist dat deze niet up-to-date is.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Het leuke van de online catalogus vind ik nu juist dat deze niet up-to-date is.

Het klinkt tegenstrijdig, niet?

H.E. Pennypacker sugereerde om iemand aan te nemen om de online catalogus te muteren. Soorten weghalen, soorten bijschrijven naar aanbod.

Vertraagde uitlevering wordt daarmee voorkomen.

Waar ik echter bang voor ben is dat courante soorten daardoor langer in beeld blijven. Er van uit gaande dat de minder courante soorten in klein aantal worden ingekocht en voorraad beperkt is. Een online catalogus met meer ''zichtbare'' courante soorten houd de doelgroep van Vreeken buiten de deur. En dat wil de ondernemer niet. Vreeken heeft ook een hekel aan het zgn nabellen. De winkel is maar beperkt telefonisch bereikbaar. Beter kan een klant direct een bestelling plaatsen zodat Vreeken gericht kan inkopen.

Geplaatst:

Vreeken heeft ook een hekel aan het zgn nabellen. De winkel is maar beperkt telefonisch bereikbaar. Beter kan een klant direct een bestelling plaatsen zodat Vreeken gericht kan inkopen.

Beter zou het zijn dat iets wat besteld én betaald is ook daadwerkelijk bij een klant aankomt. Of deze zaak nu gewoon standaard produkten verkoopt of niet. Als dit stuk in orde is, is het vast ook minder druk met klanten die bellen of mailen waar hun bestelling blijft.

Men zou ook aan kunnen geven hoeveel ervan iets in 'huis' is, nu staat er bij enkele produkten dat het niet leverbaar is. Andere webshops kunnen dit ook dus waarom Vreeken's niet?

Bestellen, betalen en vervolgens niets krijgen lijkt mij toch niet geheel de bedoeling en ik denk dat er daarom steeds meer mensen zijn die niets meer willen bestellen?

Geplaatst:

Je kan er lang of kort over praten het is absurt om dingen in on-line winkel te koop te zetten, en nog echt te gaan verkopen/laten betalen door klanten zonder dat zeker is dat geleverd kan worden.

Wat is een uitgebreide online-catalogus nog waard als het een hoop gebakken lucht blijkt ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

ik ben het met Hans eens... ik heb nu een aantal jaar achter elkaar hetzelfde probleem gehad. Ik wil juist die bijzonder soorten en als die er dan niet zijn of geleverd worden dan heb je er dus niets aan. Dan komt bij mij het gevoel... blij met een dooie mus boven.

Van der Wal is een veel betere leverancier in mijn ogen en ook een aantal engelse suppliers die ook dit soort bijzondere dingen kunnen leveren. Je kan niet zeggen dat je iets bijzonders hebt en dan blijkt dat het niet zo is. Als ik aangeef dat ik geen vervangers wil en dan vervolgens na weken/maanden een mailtje krijg dat ze het niet hebben en of ik alsnog vervangers wil voel ik me bekocht. Niks niets extra service!!!! Vooral omdat ze de andere dingen allang op hadden kunnen sturen en ik wil die vervangers niet. Nee die webwinkel is voor mij klaar.

Geplaatst:

Ik snap wel wat je bedoelt hoor Menph... maar als dat het doel is heb ik liever dat zo'n zaak zichzelf aanprijst als catalogus, en niet als webwinkel. Volgens mij is het niet zo vreemd dat als je iets besteld en betaald dat je verwacht dit binnen een redelijke termijn in huis te hebben. Als het maanden (of zoals hier blijkt soms jaren) duurt voor je iets in huis hebt, lijkt me dat niet een onvoorziene gebeurtenis, maar meer iets wat Vreeken standaard incalculeerd. Prima, alleen zou het fijn zijn als dit bij die specifieke soorten dan ook vermeld stond, zodat ik niet over enthousiast 1.5 jaar op mijn felbegeerde zaden wacht.

Het is geweldig dat ze zo'n uitgebreid aanbod 'in huis' hebben... alleen hebben ze dit blijkbaar niet 'in huis', geef dat dan ook gewoon aan, wees eerlijk naar je klanten en vertel ze dat voor ze een bestelling plaatsen dat iets mogelijk een (veel) langere levertijd zal hebben. Volgens mij weten ze dat echt wel van tevoren bij bepaalde producten. En 2 x verzendkosten in rekening brengen voor 1 bestelling is natuurlijk belachelijk. Als op hun site staat dat iets leverbaar is en dat is het niet, HUN probleem dunkt me. Wij moeten dan al weken, maanden, jaren wachten...het minste wat ze kunnen doen is die extra portokosten betalen.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Geplaatst:

Wat meer transparantie is zeker wenselijk. Ik ben het volledig met je eens Olive. *soort tijdelijk uitverkocht* of *toevoegen aan wenslijst* achter de artikelen zou al een wereld van verschil maken.

Ik heb er zelf weinig kaas van gegeten, maar zou Vreeken ook wettelijk teruggefloten kunnen worden bij falende levering?

Geplaatst:

Ja, als de dingen die ik in dit topic lees waar zijn houd hij zich niet altijd aan de wet. Zie ook de link in mijn eerdere reactie; er zijn dingen waar je je als webwinkel aan dient te houden. Je kunt als klant je gelijk halen maar of dat de moeite nou echt waard is. Ik betwijfel het.

Edit:

Voor de liefhebber: http://www.consumentenautoriteit.nl/ondernemers/regels-speciaal-voor/verkoop-internet-postorder-en-telefoon

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Moet er wel even bij zeggen; de naleveringen worden pas van de rekening afgehaald wanneer ze het opsturen, ik heb dus nog niet betaald voor de zaden die nog niet zijn binnen gekomen.

Ik kijk nu inderdaad ook gewoon bij andere (web)winkels om dingen te bestellen. Het leuke was alleen dat ik in 1 keer een bestelling wou plaatsten mede vanwege de verzendkosten. Als je bij 5 of 6 sites je zaden en plantjes vandaan moet halen loopt dat nogal op in de verzendkosten, maar met al die naleveringen van ze heeft dat uiteindelijk ook niks uitgemaakt.

H.E. Pennypacker sugereerde om iemand aan te nemen om de online catalogus te muteren. Soorten weghalen, soorten bijschrijven naar aanbod.

Vertraagde uitlevering wordt daarmee voorkomen.

Nou, niet per sé dingen weghalen, dat zou ook een manier kunnen zijn, maar je kan het ook anders aanpakken. Je zou fysieke aantallen kunnen weergeven wanneer je de items aanklikt, of je zou ook gewoon heel simpel een regeltje erbij zetten met "uitverkocht", zoals ze nu wel eens sporadisch doen wanneer er een oogst is mislukt. Dat zetten ze namelijk wel in beeld, ondanks dat het niet te bestellen valt blijft het gewoon in de lijst staan. Er zullen wel meer oplossingen zijn, maar dat het anders (en beter) moet lijkt me duidelijk.

Geplaatst:

Och het is simpel, als Vlaams Zaadhuis het kan of een item in voorraad is of later leverbaar is met opgave maand.

Andere kleindere online zaadhandels zelfs de hoeveelheid stock kunnen aangeven.

Er zijn er zelfs die je meteen een mail sturen dat het zaad niet in stock is en pas van een bepaalde datum en die werkelijk klopt.

Waarom kan dat dan niet bij Vreeken, hardleers-gierig-koppig-geen respect voor zijn klanten?

En dan nog die administratiekosten, is er bij geen enkele andere waar ik besteld hebt, er waren waar de verzendkosten een gewone postzegel was, bij eentje zelfs volledig gratis opgestuurd, wel enkel zaad.

Geplaatst:

Ik bestel altijd bij Garant zaden, nadat ik de eerste keer bij Vreeken had besteld en niet allemaal datgene kreeg wat ik had besteld.

Daarom voor mij geen Vreeken meer.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag in het winkeltje van Vreekens geweest. Werd heel vriendelijk geholpen. Niet alles wat ik wilde hebben was er maar verder prima geholpen. Al met al zijn de benzine kosten vele malen hoger dan de de verzendkosten maar wel even heel leuk om het eens van binnen gezien te hebben. Was samen met met tuinbuurvrouw gegaan en het het was heerlijk om op je gemak even rond te neuzen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

O sh*t , had beter dus even eerst dit topic kunnen lezen voor ik mijn bestelling bij Vreeken deed.

Edit : wat ik vaag vind is dat je een automatische machtiging geeft voor een onbekend bedrag, omdat de verzendkosten er niet bijstaan ?

Dat kan toch niet eigenlijk?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ja, ik had vier producten met twee sterren. Maar dan is het gewoon 1x zes euro nog wat (hoop ik) ? Heb ze wel een mail gestuurt hoor, maar ben er een beetje ongerust over inmiddels.

Geplaatst:

Dankje , ben ik al iets gerustgesteld.

Nee bedrag was boven 50 eurie

Hoop dat ik het wel krijg voordat de zaaitijd voorbij is

Had ook gewoon eerder kunnen bestellen natuurlijk

Geplaatst:

Ik wil ook heel graag een keer zaden bestellen bij Vreeken, maar ik geloof dat ik beter een keer naar de winkel kan gaan....

Ligt niet echt op de route ofzo, maar goed....ik wil niet eens weten wat ie rekent aan verzendkosten naar DE

Geplaatst:

Dat is het tarief van TNT buitenland. Was iets van 23 euro ofzo

Ik laat het bij mijn moeder in NL bezorgen

Geplaatst:

Jaah echt wel.

Maar wij wonen redelijk dicht bij NL gelukkig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...