Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Project in Spanje

Featured Replies

Geplaatst:

Wat ik hier in dit draadje geplaatst heb was ook een en al kikkerdril van de eerste april.

Edit per 14 sept 2014:

Dit hierboven lieg ik dat het gedrukt staat, en waarom? Zie nieuw bericht.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nou ik reageerde in mijn eerste bericht wel serieus hoor..ben niet zo ingesteld op 1 april. En een beetje naief

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Me2

Ik vind het een heel goed idee.

Echter waar is er plek en wie financierd er een heel dorp met voldoende grond voor groen en vlees..

Good things come in small packages

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Anderhalf jaar later... zou Siesta na zijn 1e en enige bericht direct vertrokken zijn - met of zonder zaden - en nu heerlijk siësta houden in het zonnetje aldaar?

Dit was een mooie 1 april grap, maar ik voelde me toch wel zo beetgenomen dat ik maar deed of ik het wel door had. Nou mooi niet. Een gevoelige snaar werd bij mij geraakt en het idee sprak me direct aan. Behalve dan de flauwekul om zaden hiervandaan mee te nemen.

(edit: heb het ingekort)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik ben geen expert maar het vastgoed in spanje is wel nog altijd interessant qua prijs.

Waar je bij ons maar een rijhuis mee koopt heb je daar een huis met mooie tuin.

Het is natuurlijk wel een heel drastische beslissing: weg van familie/vrienden, job?, ...

Geplaatst:

Hier in België loopt reeds lang een NL reeks "ik vertrek", het is niet altijd rozengeur en maneschijn... Soms zit er een aflevering tussen waar ze na jaren eens terug gaan en dat is niet altijd fijn om te zien. Besef natuurlijk wel dat het TV is en men bewust de "ergste" gevallen kan tonen maar inderdaad, familie, vrienden, taal, kinderen, integratie in de gemeenschap enz hebben allemaal een invloed op je geluksgevoel...

Geplaatst:

waarom helemaal naar Spanje gaan als hier in Noord Groningen de landhuizen staan te verloederen omdat er geen kopers zijn, de eigenaren overlijden en de erfgenamen het neit willen. Ik heb al zo vaak geroepen dat we gewoon met een groep toffe mensen zo'n leeggelopen dorp moeten kraken. Maarja, aan het eind van de dag wil ik toch wel gewoon een super, een zeeman, een hema, een boekenwinkel, een hobbywinkel, een tuincentrum, een dokter, een tandarts, een apotheek, een politiebureau, een bank, een postkantoor en een bus of treinverbinding in de nabije omgeving hebben. Als dat er allemaal niet is vind ik zelfvoorziening leven ineens een stuk minder romantisch in de oren klinken

Geplaatst:

Het was toch een 1 april grap..dat dit topic nog bestaat

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Huub ligt er blijkbaar al anderhalf jaar lang van wakker

Geplaatst:
..dat dit topic nog bestaat

Tja. Eenmaal aangemaakt .... echt verwijderen kunnen we een topic niet. Sluiten kan wel.

Verplaatsen naar de babbeltuin is misschien een betere in deze. Babbelbehoeftematig gezien dan ....

Geplaatst:

45091411289864.

Zo, ik ben helemaal klaar voor dat spaanse project!

Geplaatst:

Ojaaah!

Om dan met Mijke te spreken; dat kan dichter bij huis...

bskantoor2.jpg

(ik droom verder, maar niet hier)

O ja, Bit, nog bedankt voor het verplaatsen.

Geplaatst:

Dat dichter bij huis vind ik echt een rare gedachte hoor ( no offence ) als iemand zou overwegen om naar Spanje oid te vertrekken.

Vind Spanje en Friesland of Limburg echt geen vergelijk.

Nee, ik wil wel mee hoor.

Geplaatst:

Geedee, belachelijk. Een ton voor ruim 1000 m². Nee, dat dus zeker niet.

Ik zoek niets in toeristisch gebied!

Wat wel?

Platteland, rust, ruimte.

Echt primitief, sober, simpel, handarbeid, huisvlijt.

Boerderij/bouwval opknappen, land bewerken.

Pionieren, iets creëren, iets opbouwen.

Noord-Spanje zie ik ook wel zitten, beneden de Pyreneeën:

http://www.columbusmagazine.nl/europa/spanje/aragon/reisreporter/fotos/335885.html

Geplaatst:
waarom helemaal naar Spanje gaan als hier in Noord Groningen de landhuizen staan te verloederen omdat er geen kopers zijn, de eigenaren overlijden en de erfgenamen het neit willen. Ik heb al zo vaak geroepen dat we gewoon met een groep toffe mensen zo'n leeggelopen dorp moeten kraken. Maarja, aan het eind van de dag wil ik toch wel gewoon een super, een zeeman, een hema, een boekenwinkel, een hobbywinkel, een tuincentrum, een dokter, een tandarts, een apotheek, een politiebureau, een bank, een postkantoor en een bus of treinverbinding in de nabije omgeving hebben. Als dat er allemaal niet is vind ik zelfvoorziening leven ineens een stuk minder romantisch in de oren klinken

noord Groningen klinkt prima. maarehm, dan ontbreekt er nog 1 ding.

de enige rede waarom ik naar het zuiden(bijv spanje) zou verhuizen is het klimaat.

Geplaatst:

Ons klimaat is goed en wordt nog beter als je van de zon en temparatuur boven 25 graden wil.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

nouja als het klimaat echt de enige reden is dat je naar een verwegvanjevriendenenfamilieland wilt verhuizen, dan vraag ik me af of je het wel gaat redden. Ik snap zelf de hang naar meer zon, minder kou en regen ook heel goed, maar ik denk dat het effect daarvan op je geluksgevoel in deze context vaak wel aardig wordt overschat.

Geplaatst:

haha nee mij krijg je hier (noord nederland) ook niet weg, zelfs voor een vakantie is al lastig

ik vind vrienden/familie belangrijker en taal is ook niet mijn ding.

maar het hele plan van spanje verplaatsen naar noord Groningen heeft het klimaat als grootste struikelblok lijkt mij.

geluksgevoel zal dan misschien worden overschat. maar in mijn geval een leven met weinig/geen pijn lijkt me toch een hele verademing. beter komt dat klimaat gewoon deze kant op, dan heb ik het beste van alles

Ons klimaat is goed en wordt nog beter als je van de zon en temparatuur boven 25 graden wil.

mijn gewrichten vinden het klimaat van frankrijk/spanje toch echt een stuk fijner. dat gaat niet enkel om de temperatuur.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik moet dit gewoon zelf doen. Ik vertrek.

familie/vrienden/kennissen/moestuiniers altijd welkom.

Geplaatst:

ja, jij hebt je koffer ingepakt en stapt morgen op de trein?

Geplaatst:

Haha... nee dat was ik! Ik stap morgen op taxi/trein/vliegtuig/bus/metro/bus/bus... Alleen kom ik óók weer terug.

Enne de Huub wóónt al in Groningen... kan ie dus niet naar emigreren...

Geplaatst:

Fijne vakantie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.