Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb er vorig jaar een schuilplaats voor o.a. egels van gemaakt. Soort gevlochten iglo van takken bij elkaar gemaakt als roedes en losse takken erdoor en overheen. Is van de zomer goed gebruik van gemaakt (als een egel-love-shack, heel fijn dat mijn slaapkamerraam er een meter vandaan zat).

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Ik zit te denken om er een komkommergroeigeval van te maken. Dit mogen ze dan, samen met mn oude fiets, met z'n tweetjes gaan begroeien. Maar weet niet of zo'n stelletje takken sterk genoeg is om overheen te klimmen als ik er een tunneltje van maak. Misschien wel of ik een bosje pak als steun-'pilaren'.

Het is bij de houten schutting, dus ik kan het eventueel nog verstevigen met spijkertjes enzo.

Ik ben niet van plan om hoge erwtjes/bonen te laten groeien namelijk :\

Morgenochtend zou het mooi weer zijn, dus als ik dan zin/tijd heb zal ik eens kijken. (Nog tijd zat natuurlijk voor half mei, maar ja )

Ik vind het kasteel ook prachtig trouwens

Geplaatst:

Ook nog even hier neerzetten, mijn nieuwe zaaikasjes met vliesdoek. Gemaakt van oud hout dat ik deze week ergens vanaf heb gehaald, en met electrabuizen en vliesdoek dat afgelopen winter over mijn MM bak heeft gezeten.

dsc964513541331211857.JPG

Van onderaf gezien om te zien hoe je die in elkaar knutselt (kost echt weinig moeite).

dsc964617711331211880.JPG

Ben er best wel trots op (en t duurder hooguit een kwartiertje).

Good things come in small packages

Geplaatst:
met een paar takken een pyramide maken en laten begroeien met klimmende winde is ook leuk!

Die winde mag je bij mij van't zomer uit de tuin plukken. Wat een kl*te spul zeg

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:

ziet er goed uit Helly en lekker snel klaar....

hoef je de hoeken niet te verstevigen ....ik zit te denken een een plat ijzer plaatje waarmee je 2 planken in de hoeken verbind aan de onderkant( krijg je driehoekjes, zeg maar).

Geplaatst:

Dat zou je kunnen doen, maar omdat deze planken onbehandeld zijn en vorig jaar ook al gebruikt, dacht ik die gaan alleen dit jaar nog mee dus dan is t welletjes zo. Voor een vrouw vind ik t zo ff snel best goed in elkaar geknutseld

Good things come in small packages

Geplaatst:
met een paar takken een pyramide maken en laten begroeien met klimmende winde is ook leuk!

Die winde mag je bij mij van't zomer uit de tuin plukken. Wat een kl*te spul zeg

de witte zeker! rottige pispotjes...

maar de paarse, blauwe etc zijn erg mooi, en zeker geen woekeraars!

Geplaatst:

Met lampenolie op een keukenpapiertje kun je ook lijmresten van stickers verwijderen. Gewoon erover heen wrijven. En weg is het. Tast het plastic niet aan. En je hoeft niet zo lang te wachten.

Geplaatst:

Meer een verstuur-tip.

Ik heb plantuitjes verstuurd vandaag en we maakte ons zorgen dat ze platgedrukt zouden worden bij de post.

Nu hebben we een doos van een diepvries pizza gebruikt.

Een stuk eraf gesneden zodat hij in een A4 envelop past, en in het midden een dopje van een mini deodorant vastgeplakt zodat 'ie niet plat gedrukt kan worden

Misschien ook wel heel handig met het versturen van stekjes e.d.

Vergeten foto te maken, maar denk wel dat jullie 'm snappen toch?

Geplaatst:

Slim, en een goede reden om meer pizza te eten Maar is zo'n doos niet te dun wat het karton betreft? (Ok, het bied hoe dan ook wel iets aan bescherming)

Ik stop soms dingen die dun en breekbaar zijn wel is in dat soort rollen voordat het in een envelop gaat.

Plant uitjes versturen in een rol van de aliminium folie of normale plastic folie kan ook, denk ik.

Geplaatst:

ik haal brievenbusdoosjes bij het postkantoortje. je kunt ze ook via internet kopen. ze kosten ongeveer 1 euro per stuk.

maar het pizzadoos-met-dop idee helemaal niet slecht!

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik gebruik m'n wormtoren (gewonnen bij Landleven;-) om keukenafval te recycelen. Heeft iemand wel eens zelf een wormtoren gemaakt?

Verder werken de toiletrolzaaibakjes prima! Alles overgepot in grotere bakjes, rolletjes lekker laten zitten. Daarna snoeitakjes bij de oostindische kers gezet zodat het geen wirwar van blaadjes wordt. Verder de bamboe gesnoeid die erg geleden heeft van de vorst. Mooie takken weggezet om te laten drogen zodat ik van de zomer steunstokjes voor bij de planten heb. Oh ja, popcornemmers zijn ook fijne zaaibakken. Lekker diep. Gebruikt om de dahlia- en begoniaknollen in voor te trekken.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Over wasmiddelflessen...

Daar kun je echt alles mee, snap niet dat mensen ze ooit nog nog weggooien

Je kunt er een stevige voeder-schep van maken (snij de onderkant er schuin vanaf, het meeste bij het handvat, en dan schuin richting de bodem) Sorry kan zo snel geen plaatje vinden, hoop dat iedereen het snapt

Bloembakken dus, waarbij deze ook wel leuk vind: (niet van mij hoor )

wasmiddel16891334388730.jpg

Je zelfgemaakte wasmiddel weer in bewaren...

Mee knutselen! Als je googeld vind je genoeg ideeën, van lampen tot kinder-knutselideeën.

Ow, en dan wel geen wasmiddelfles, maar wasverzachter... Die zet ik onderin mn kledingkast als ie op is (zonder dop), die laat nog weken een frisse geur achter!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Je kunt er inderdaad van alles mee met wasmiddel flessen. Ik maak ook klein prullebakjes voor op mijn werktafel, ik zit veel achter de naaimachine. Ook zijn ze leuk voor pennen e.d.

Er is ook een leuk spel mee te maken voor de kids, snij de bodem, van 2 gelijke flessen, er schuin uit en nu kun je met een bal overgooien en de bal dan vangen met de fles.

Geplaatst:

Heb 2 weken geleden een wormentorentje geknutseld van grote plastic bloempotten, een emmer en zo'n mand voor waterplanten. Wormen doen het tot nu toe prima!

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...