Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Paardestaart van mensen haar.

Dan is het misschien een idee om het haar te geven voor stichting haargeven.

Zij maken pruiken voor de kinderen met blote hoofden.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Paardestaart van mensen haar.

Nee hoor een staart van een paard..paard= geslacht en ik heb de staart. lekker zacht, maar ik ga er buiten van van in een korfje doen voor de vogeltjes. Ook mos, haren van katten+honden, plukjes schapenhaar en restjes wol kan je in zo`n leeg vogelvoerkokertje stoppen en nu ophangen..bouwmarkt voor vogelnesten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nee! Geen staart- (of manen-)haren gebruiken voor vogelnestjes! Deze haren zijn zo sterk en lang, dat de vogels erin verstrikt kunnen raken en dan kunnen ze zichzelf niet meer bevrijden! Alleen de haren van de vacht zijn hier geschikt voor. Die zijn overigens ook veel wolliger en zachter, staartharen zijn hartstikke stug...

Geplaatst:

Nee hoor, de staart is juist heel erg zacht. En we vinden vaak paardenhaar in vogelnestjes uit de tuin. Maar ik zal het in kleine stukjes knippen om verstrikking te voorkomen..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Knippen lijkt me een goed plan.

Een kennis van me heeft een keer een vogeltje uit een boom bevrijd, dat daarin vastgewikkeld zat in een paardenhaar...

Geplaatst:

Restjes naaigaren/woldraad/enz. ook altijd in stukjes knippen.

Het mandje waar ik de kattenharen in heb gestopt is eigenlijk voor vetblokken.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Mooi geschoten!

Zag dat de muisjes het plaid dat ik in het hok op de moestuin ook hebben gebruikt om nestmateriaal uit te halen... Zitten opeens overal gaten in.

Bij ons op de Piccardthof zet je je overbodige spullen bij je heg en dan nemen andere mensen die (hopelijk) weer mee.

Zo vond ik gisteren 5 schattige glaasjes (gelijk in gebruik voor de rosé) en de volgende steeklampjes:

vind ze van pure lelijkheid weer mooi...

IMG417430691396293290.JPG

Geplaatst:
Mooi geschoten!

koste dan ook wat moeite.

zeker met 2 nieuwsgierige katten die telkens op de vensterbank springen en de vogeltjes wegjagen.

zojuist de camera van mn vriend nog even gejat voor een scherpere foto

1015991_764574203575468_407337481_o.jpg

• 1 maand later ...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

ieuw, boerinnetje, die zakjes zijn vaak wel ECHT vies he. Daar zitten ECHT ranzige, chemische dingen in (die in veel gevallen het plastic ook aantasten), het is echt niet allemaal van wiet. Dat is het recyclen echt niet waard. Je kunt diezelfde zakjes voor echt iets van 20 cent per 100 gewoon bij de bruna, action etc. halen.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Wortelen telen in plastic flessen.. Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik denk dat het potentieel heeft..

Ik snij de hals van de 2l fles af zodat ik een goede 30cm overhoud.. Vullen met aarde en natuurlijk 1 wortel per fles en hopen dat het goed komt..

Foto's zullen nog volgen.

Grtz

Geplaatst:
Da's een goed idee, die wortels in fles. Wij hebben dit jaar geen wortels gezaaid omdat ze altijd vol ongedierte zitten. Zou je nu nog wortels kunnen zaaien?

Die wortels doen het goed, nu uitdunnen tot op 1 of max 2 wortels per fles en kijken wat het geeft..

Ik dacht dat je tot eind augustus wortels kon zaaien..

Grtz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...