henkg Geplaatst: 22 mei 2013 Auteur Geplaatst: 22 mei 2013 Volgens het KNMI kan alles eindelijk naar buiten, vanaf aanstaande zondag. Omdat ook de nachttemperaturen relatief hoog zijn, ga ik niet afharden, dat is me teveel gezeul. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Gwen Geplaatst: 22 mei 2013 Geplaatst: 22 mei 2013 Ik doe gewoon alsof het pas februari is en ga 2/3 van alle gewassen gewoon inzaaien en in huis voor het raam voor laten trekken . Quote
jos Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Een kwartier geleden nog lekker in het zonnetje door te tuin gelopen, genieten van de oplopende temperatuur.Nu in een mum van tijd een pak hagel, niet te filmen.Ik ben blij dat ik de tomaten nog niet in de tuin heb gezet, waarschijnlijk zouden ze flinke schade hebben opgelopen.Zal dus voor na het week-end worden als de "deskundigen" goed met de weergoden hebben overlegd tenminste. Quote
ModestMouse Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Oei, 0 graden hier vannacht! Gaat spannend worden voor de tomaatjes! Gelukkig is de aarde wel wat opgewarmd, dus ik hoop dat het wel meevalt. Quote
Danuta Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 als de "deskundigen" goed met de weergoden hebben overlegd tenminste. Oke!Ik zal vannacht naakt rond de oude eik dansen en morgen rijst strooien voor de goden..... MVG Danuta (wat je allemaal al niet moet doen voor een paar tomatenplanten....) Quote MVG Danuta
wilmer Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Ik zit me af te vragen of ik de plantjes ergens mee moet afdekken vannacht. Ik heb nog een rol glasweefselbehang liggen en vraag me af of dat misschien geschikt zou zijn, het lijkt me wel warm, maar ik weet niet of het kwaad kan. Iemand een idee? Quote
ModestMouse Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Net met mijn man noppenfolie en zeil over de tomaten en de basilicum gedaan. Dat helpt hoop ik genoeg. Courgettes stonden in pot dus die staan in de schuur samen met de brugmansia. Quote
Danuta Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Ik heb een zootje lichte 5 lt emmers, die gaan over een paar plantjes die wat nodig hebben, de rest moet zich maar redden, misschien valt het allemaal nog reuze mee Quote MVG Danuta
Tuintjesdraak Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 als de "deskundigen" goed met de weergoden hebben overlegd tenminste. Oke!Ik zal vannacht naakt rond de oude eik dansen en morgen rijst strooien voor de goden..... MVG Danuta (wat je allemaal al niet moet doen voor een paar tomatenplanten....) Dat moet gefilmd worden!!! Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Hier in Poortugaal zou de minimumtemp. zo rond de 6 graden moeten worden. Ik dek mijn slabonen af en de rest moet het wel redden, de zon heeft er vanmiddag nog even goed op gestaan, moet wel lukken, het meeste wat er staat kan tegen kou. Quote
RobO Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 ik tuin hier nu 4 jaar en er waren elk jaar minstens 6 records: en nu weer de koudste 23 mei ok, aanpassen maar, weg teeltkalender, welkom flexibiliteit, heb zojuist ijsbloemen gezaaid en de voorgeweekte bonen weer gedroogd Quote
greetje Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 hoe heten die ijsheiligen eigenlijk?????want ik weet nu niet wie ik nog op het slechte weer na 15mei kan aanspreken..... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
malouis Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Mamertus (11 mei)Pancratius (12 mei)Servatius van Maastricht (13 mei)Bonifatius van Tarsus (14 mei)Sophia van Rome (15 mei) Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 En de nieuwe ijsheiligen volgens de Franse kalender: Honoré ( 16 mei)Pascal (17 mei)Ëric (18 mei)Pentecote (19 mei)Bernadin (20 mei)Constantin (21 mei)Ëmile ( 22 mei)Didier ( 23 mei)(enzovoorts? ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 mijnhemel dat wordt een gebd zonder ende!!!!!morgen dit berichtje maar ff printen en dan zonnestoeltje richting oosten waar de zon opkomt..en prevelen al die namen........... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Kun je nu alvast beginnen met bidden Greetje? Hier is het nu namelijk al 0 graden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 greet gaat nu op bed en bij het piepen van de kippen en het ochtendkrieken dus leg ik het bidmatje klaar en kan ik mooi vanaf 0gr franse tijd opbidden naar 17 gr europees gebied..... want dan maakt de greet heel veel mensen blij maaare doen er dan ook nog wat anderen mee????of mot ik het "weer" in mijn eentje doen??? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 23 mei 2013 Geplaatst: 23 mei 2013 Vanmiddag hagel, sneeuw en regen, tussendoor zon en dan weer plensbuien. Temperaturen van 7 gr tot om half 9 's avonds opeens lekker zonnetje... 13 gr!!... en toen... zon weg en hoppa... om 23.30 uur was het hier ook 0 graden!!... Toch maar alle losse plantjes (bloempjes) in m'n huisje gezet... 0 is wel erg koud... en dat was op een meter hoogte.... Quote
RobO Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 ...want dan maakt de greet heel veel mensen blij maaare doen er dan ook nog wat anderen mee????of mot ik het "weer" in mijn eentje doen??? de Robo ligt hier ook op zn matje: kijk meteen weer 6 graden hier... Quote
ModestMouse Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Alles is hier goed gegaan, bij jullie ook? Zelfs de tomatenbloemetjes staan er nog fier bij. Ben toch wel heel erg gehecht aan mijn plantjes inmiddels! Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Hier heeft alles de kou ook overleefd, maar als ik naar het weerbericht voor de komende dagen kijk kan het een dezer nachten nog kouder worden Quote
HuubvG Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Mijn snackkomkommerplanten waar ik zo veel werk aan gehad heb, geen het niet trekken. Paar uitgedeeld aan MTF leden, paar in de grote kas bij de NME geplant, vier in mijn eigen kas thuis, in de vier hoeken. Ze worden steeds bleker en miezeriger. Ik had ze nog uit kunnen graven, weer in de pot zetten en naar binnen ermee. Nu zie ik bij AH de planten weer staan (net als vorig jaar) waar al snacks van 10 cm lengte en 2,5 cm ø aan hangen. Niet gedaan, want die kunnen zeker de kas niet in. Toch maar kijken wat het nog wordt. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Tegen half twee hier vanmiddag regen..hagel en sneeuw!!! Het moet toch niet gekker worden verdorie! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
ModestMouse Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 Hier valt het mee vandaag. Net lekker in het zonnetje wat gespit en onkruid getrokken. Vannacht wordt het 1 graad hier. Het gaat er dus weer even om spannen. Voor de zekerheid dek ik de tomaten wel weer af met noppenfolie. Quote
greetje Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 tja....als alleen rob0 en de greet die ijsheiligen aanroepen schiet het niet veel op, héen ik hier maar druk met zonnedansjes met al die mannen[ijsheiligen zijn allemaal mannen toch? ] Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.