Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Help katten


Aanbevolen berichten

Katten hele lieve beestje maar niet voor in de moestuin tot overmaat van ergenis(ben blij dat die van mij binnen leven) heb ik de tuin vol gezet met sateprikkers en wat denk je ze gaan gewoon erdoor heen zitten poepen, oke de hoop niet opgeven doorgaan met sateprikker en nu kattenschrik strooien nou dat heb ik zelf geweten, kon er niet bij staan wat een knoflookgeur(houd mensen op afstand) maar dat denk onze buurtkat niet

Oke nu nog niet opgeven dan maar peper strooien en wat zag ik vanmorgen toen ik de deur uitliep, wie zat daar zo parmantig in de tuin onschuldig "de buurtkat "zijn behoefte te doen en natuurlijk te laat om water te halen.

Dus maar naar de bouwmarkt nu boomschors gekocht mag nu toch hopen heel hard dat ze dit niet leuk vinden aan de pootjes .

Groetjes nelleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplossing: nog 1x terug naar de bouwmarkt en Cacao doppen halen.

De kussentjes van de poten vinden dit absoluut niet fijn en ze blijven gegarandeerd uit je tuin! Het verwond ze niet, maar de scherpe randjes weerhoud ze ervan om het nog eens te proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkope plastic vorkjes met de steel in de grond drukken zodat de tandjes omhoog wijzen...

Ben zelf een kattenliefhebber (twee bezit ik er) maar inde moestuin zijn katten niet leuk!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

 

Groetjes! Meekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijger mest blijven ze ook van weg v.nl. de urine. Je kan als je naar een dierentuin altijd even vragen of je wat stooi met mest mag hebben. Nee heb je al ja kan je krijgen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijger mest blijven ze ook van weg v.nl. de urine. Je kan als je naar een dierentuin altijd even vragen of je wat stooi met mest mag hebben. Nee heb je al ja kan je krijgen.

Maar ja afgezien of je daaraan kan komen en of je dat ook wel zou willen, dat stinkt toch ook een uur in de wind of zie ik dat verkeerd als je lekker in je tuin zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die leeuwen/tijgermest werd eerder verkocht in dierenwinkels, maar sinds het verbod (of strengere regels) op het vervoer van mest niet meer verkrijgbaar. De mest zat zo verpakt dat de geuren langzaam verspreid werden. Jij ruikt het amper maar de kat met scherpe neus des te beter. Denkt: mmm, heel grote kat, wegwezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een schrikdraadapparaat voor katten aangeschaft. Ongevaarlijk voor mens en dier. Vanmorgen om 7 uur sloop er weer een kat door mijn tuin, een urinestraal tegen de erwten/kapucijners aan sproeiend. Nou die lust ik dus niet meer. Klimt tegen schutting, voorzichtig over gaas-met-stekels-op-schutting. Nu wil ik boven dat gaas een schrikdraad spannen, omwikkeld met stekels uit datzelfde gaas geknipt. De theorie is dat de kat met beide polen in aanraking komt als ie erover wil, schrikt en wegblijft. Als het echt helpt ga ik weer mussen en mezen voeren en kan het nestkastje in de tuin blijven hangen voor de volgende ronde. Kan ik weer onbezorgd uit de tuin snoepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Huub: zorg voor "aarde" naast je stroomdraad, en hang de stroomdr(a)ad(en) en de "aarde" zo, dat de kat beide aanraakt voor optimaal effect. Eenmaal goed geschrokken zal het dier niet makkelijk terugkomen.

 

Wat ik zelf altijd doe: als onze katten ergens niet mogen graven, leg ik daar steentjes van een bepaalde grootte neer. Soms is een hoop kiezelstenen genoeg, soms gebruik ik klinkertjes of (delen van) stoeptegels. Ook stukken gaas (kippengaas, volièregaas) willen wel helpen. Ziet er misschien nietsje minder fraai uit, maar als je van de nood een deugd maakt kun je met deze middelen toch iets aardigs om naar te kijken maken en je planten beschermen tegen het werk van de (buur)katten.

 

Alle middeltjes die zo goed zouden helpen, werken bij mij niet. Hoewel ik koffiedik nog niet heb geprobeerd, omdat ik zelf geen kofie drink.... Bedenk waar katten een hekel aan hebben (bijvoorbeeld citrusgeur) en probeer daar iets mee te verzinnen. De kater van de overburen vindt het heerlijk om op de boomschorssnippers in onze voortuin te liggen, dus dat werkt ook niet katwerend, maar hij graaft er tenminste niet. En daar gaat het hier toch ook voor een deel om geloof ik?

 

succes!!

 

Marijke (met moestuin in bakken, potten en manden vanwege de katten)

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op diverse kattensites/fora zijn veel manieren om een kat binnen de.tuin te houden. Omgekeerd kan je ze op die manier ook buiten houden. Stroomdraad is idd een mooie en nette oplossing. Meestal worden er 4 tot 6 draden gebruikt waarvan 2 aarde draden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf katten wilt trainen kan dat met zo'n halsbandje met een sensor erin. In de grond leg je een draad, als ze over die draad gaan krijgen ze een kleine impuls in hun nek, dat vinden ze niet leuk. Na een maand kan die band af, dan weten ze niet beter dan: Oh daar verder moet ik niet wezen want dan krijg ik pijn! Is echt niet zielig, het helpt ook voor honden trouwens....

 

Uhm, ja, niet voor de kat van je buren, nee die moet je gewoon wegpesten of de nek om draaien.. Wel stiekum hé?

 

Haha, grapje hoor..

 

Toedeloe

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...