Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

"Likes" misschien leuk onderwerp

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik ben nou al een tijdje actief op het moestuinforum, en wat mij op valt is dat als je een complimentje krijgt voor je gezaaide groente en fruit dat je dat altijd wel een goeddoening geeft.

Vooral omdat we met zijn allen dezelfde hobby hebben de 1 groot de ander klein , maakt niet uit we delen onze ervaringen.

Nou leek het mij wel eens leuk misschien een optie voor degene die dit forum onderhoud en bewerkt.

Een " vind ik leuk" button net als op facebook, ook hier zet ik regelmatig foto's op en krijg verscheidene "likes" altijd leuk.

Nu op deze site kan men niet zien wat ze van je tuin vinden, en dat vind ik soms wel jammer.

Je steekt toch energie in het plaatsen van foto's en een leuk verhaaltje erbij.

Ik bedoel dit alleen positief hoor, voordat ik straks iedereen op mijn nek krijg, laat me weten wat jullie ervan vinden.

Groetjes nelleke

Geplaatst:

leuk idee, het is altijd leuk om tevernemen dat er iemand is die je verhaal leuk vind

Nog leuker is als mensen ook reageren in een verhaaltje retour

Geplaatst:

Ja, op zich een leuk idee, zo in 1e instantie.

Hoewel, als de "update" van het moestuinseizoen voor mij op een of andere manier boeiend is, of ik denk te willen reageren, ik ook wel reageer. Gewoon, door een berichtje na te laten of een vraag te stellen.

Er is een keerzijde. Als je 'liked' ; wat dan met de update's die niet 'geliked' worden ? Ik ga echt niet álles liken. Sterker: ik vind helemaal niet álles like-baar. Klinkt wat lullig misschien ? Bedoel ik niet zo. Maar het 1 vind ik gewoon boeiender dan het andere. Moet dat zichtbaar worden ? Want dat is wel het gevolg. Het 1 wordt heel veel geliked, en het andere veel minder. Als je dat zichtbaar maakt, is dat toch wat minder voor die ene of voor de andere. En helemaal zielig voor iemand die helemaal geen likes krijgen

Geplaatst:

Kom ik dan weer even lekker kort door de bocht aanzetten:

Ik stem TEGEN ! Dít is namelijk juist géén fakebook. Mensen die dat soort nikszeggende snelle gratificatie wel fijn vinden blijven dan maar lekker op FB.

Geheel overbodig dat gelikeennotlike. Blehhhhh!!! NOT LIKE !

Geef maar gewoon een leuke reactie als iemand een leuke update plaatst. Dan moeten mensen ook woorden en zinnen gebruiken om zich uit te drukken ipv kant en klare "buttons". Is veel leuker.

Geplaatst:

Helemaal met Erny eens. Ik zou er bijna een like-allergie van oplopen.

Een forum is net om in "gewone mensentaal" te communiceren....

Geplaatst:

I LIKE.......NO LIKE....!

niet omdat ik dingen niet leuk vind maar omdat ik vrij wil zijn van i like this

sorry.....

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Hmmm... eerlijk gezegd boeit het me niet of mensen mijn dingen leuk vinden. Ik doe toch mijn ding wel. Sterker nog: volgens mij heb ik ook niet zo veel fotootjes en updates om die reden.

Ik ben ook net zo goed ijdel als een ander hoor, daar niet van. Als ik straks wat leuks te melden heb, zal ik dat zeker delen. Maar als ikzelf iets erg leuk vind (ik leef al helemaal toe naar een bonte oogst pompoenen - zaadjes zijn net ontkiemd..) dan ga ik ervan uit dat anderen dat net zo leuk vinden (dit is tenslotte een Moestuinforum) of op zijn minst het voor mij leuk vinden dat ik er zo'n plezier in heb, en dan hoef ik geen likes onder mijn fotootjes.

Bij Facebook vind ik het heel anders. Daar like ik in het rond, maar dat heeft een andere functie. Gewoon contact houden met mensen via de likes. Als mijn nicht aan de andere kant van de wereld iets te melden heeft, dan like ik dat, om te laten weten dat ik haar ding gelezen heb. Of bij een oude vriendin like ik haar posten, waarmee ik zeg: we zien elkaar tegenwoordig niet meer, maar ik heb nog steeds interesse in jouw leven.

Geplaatst:

ik ben dus anti-facebook...

iets wat mijn kinderen dus ech nie snappen, maar alles "" moet" tegenwoordig via facebook kunnen...

hoe bedoelen ook weer internet-veilig netwerken?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ik moet bekennen dat ik vaak de 'like-knop' 'zoek' . Hahaha. Want dan vind ik iets zeer leuk of mooi, maar voegt het niks aan het topic toe om dat te zeggen en dus laat ik het maar voor wat het is.

Je kan een Yes-knop maken. Dan kan Facebook ook niet moeilijk doen .

Geplaatst:

Wáárom zou je gaan "YESsen" op een Nederlandstalig forum vraag ik mij dan weer af... ???

For me it's a NO...

Geplaatst:

Op een Like-knop zit ik niet te wachten. De enige knop die ik op andere fora gebruik is de Bedankt-knop: Als iemand een handige tip heeft kun je die makkelijk terugvinden aan de hand van het grote aantal bedankjes dat die tip gekregen heeft. (Handig, maar niet noodzakelijk.)

Geplaatst:

Ik ben ook tegen.

Ben ook een beetje anti-fb.

Bovendien lijkt het mij veel leuker als ik 10 personelijke reacties krijg dan 50 likes.

Geplaatst:

Zie ook totaal de (meer)waarde hier niet van in. Nog nooit op een like knop gedrukt en ga ik ook niet doen. Aantal likes zegt me ook niets, hooguit dat de massa het wel oké vindt.

Geplaatst:

ehmmm. Gewoon "Ja ! " dan misschien ??

Op zich zie ik wel een ander voordeel van een "Ja ! " knop.

Het voorkomt enigszins misschien, dat elk topic uitloopt / verzand / verpest wordt in een rij reacties van mensen die allemaal zeggen : Ja dat vind ik ook , en : ooow, wat mooooi , met alle aanverwante babbels die nergens over gaan. Soms lijkt dit forum wel een chat, wat het naar mijn gevoel echt niet hoeft te zijn in élk topic. Daar is dan deze babbeltuin weer voor.

Vind overigens ook, dat als je anti-facebook bent, dat niet zo veel te maken heeft met een 'like-knop'

Geplaatst:

Ik sluit me bij het laatste bericht aan. Vaak zeg ik maar niks omdat het er al eens staat of omdat het niet (direct) iets toevoegt.

Geplaatst:

*Like*.... grijns...zoals gezegd het houdt het aantal postjes van ja mee eens, zelfs bedankt is daar een beetje binnen te brengen denk ik...., leuk, mooi etc. binnen de perken.....

De meesten hadden nu gewoon kunnen voldoen met een Likebutton..... en nog even, een forum is eigenlijk gewoon een chat...alleen specifiek gericht op het onderwerp van het forum...) Intermenselijke reacties kun je nu eenmaal niet echt te veel aan banden leggen in een forum....dan blijven mensen weg of antwoorden niet meer als ze het gevoel krijgen dat ieder postje wordt afgewogen of het wel on topic is.......daarom heb ik bvb op mijn forums geen modertorren...ze nemen hun taken vaak te serieus en hebben geen oog voor the big picture )

Maar ook geeft een Like button die mensen de kans die niet durven schrijven (en dat is het grootste deel van de leden) een kans om ook eens hun stem te laten horen....

Ik weet niet of dit mogelijk is op dit forum, op de forums die ik onder mijn beheer heb helaas niet hoewel ik het graag zou toevoegen...

Als het mogelijk is om deze Button of zoiets, toe te voegen dan zou ik de beheerders, mits ze er oren naar hebben, een Poll opzetten om te kijken wat de meesten er van vinden...

Op Facebook gebruik ik het gewoon om een snelle reactie te geven als ik geen tijd heb (BTW alleen mijn vrienden en familie hebben toegang tot mijn account )...daarna kan ik altijd nog op mijn gemak reageren als het zo uitkomt. Op Pinterest gebruik ik het ook om the Pinner een thumbs op te geven omdat zij/hij bvb altijd hele mooie, moeilijk vindbare pins neerzet etc.

Een likebutton had bvb voorkomen dat ik dit hele stukje had geschreven en u de lezer nu verveeld zit te zoeken naar alsjeblieft een ander onderwerp....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

like it Danuta !!!

Geplaatst:

We hebben een like it / don't like it.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

@ Conny...maar daar moet je dus weer een postje voor posten...met een like button geef je alleen een reactie die een teller in gang zet en geen posten toevoegt aan een thread......waardoor een thread makkelijker door te werken wordt en minder bijna lege nietszeggende posten bevat.........

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Het heeft z'n voordelen. Op Tribalwars.nl (online game) hebben ze het op het forum ook een tijdje gebruikt (tot dat een bepaalde zoekfunctie in combinatie met die bedankjes voor overbelasting veroorzaakte. In een keer naar ALLE bedankjes zoeken, paar x vlak achter elkaar was te veel voor de servers)

Voordeel: minder 'zinlose' berichten

Nadeel: soms is een berichtje wel wat leuker, persoonlijker, geeft wat meer sfeer ofzo.

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik dat op FB het inderdaad functie heeft: "ïk was hier en heb het gelezen"...verder vind ik het weinig toevoegen, en zegt al dat gelike mij helemaal niets.

Nietszeggende posts hoeven voor mij ook niet..het kletsen om het kletsen, en dat heen een de ander kan vervangen vind ik ook niet.

Ik stem tegen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Soms zit ik hard te lachen achter mijn computer om een grapje dat iemand maakt, maar om nou een post met alleen "hahahahahaha " neer te zetten is ook zo wat

Maar op zich voegt het misschien niet zo heel veel toe aan het forum!

Neutrale stem

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

Hmmmm Tsja mijn tuin is mijn tuin je kan mijn tuinstijl leuk of niet leuk vinden. En de een vindt het 3 x niks en voor de ander is het een klein paradijsje in de stad. En ja ik vindt dat ook leuk om te horen/lezen. En dit forum wil ik ook vrij houden van vooroordelen of actie tegen b.v. mensen die round-up gebruiken wat je met like's in de hand zou kunnen werken. Als ik het nu met iemand niet eens ben komt er een discussie en anders ? . En dan dus op alle berichten standaard ? Lijkt me niet goed voor de discussie.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

ow. Dat laatste had ik nog niet bedacht. Stan: I like your comment

Maar aan de andere kant. TS vraagt om een button. Wil niet zeggen dat er een moet zijn ook daarbij he ?

( dáár zou ik erg op tegen zijn ) Spreek je dan gewoon uit en beargumenteerd aub. Je mag altijd ( ALTIJD ) van mening verschillen.

Geplaatst:

De vraag is natuurlijk; wat gaan we dan liken. Kun je dan alleen iemand z'n reactie lijken, of een hele post, of elke foto die iemand geplaatst heeft? En wat heb je aan likes. Krijg je een melding als iemand geliked heeft? Komen reacties met meer likes bovenaan te staan?

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.