Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Films

Featured Replies

Geplaatst:

Wat vinden jullie nou een leuke film?

Ik houd erg van sf (niet star trek, maar meer films als Signs, sixt sence, men in black ) en animatie. Vooral Pixar films! Nemo is mijn favoriet. Van het weekend hebben we 'dispicable me' afgezet, was echt te stom voor woorden.

Geplaatst:

wall-e is geweldig maar als je van pixar houdt is er nog wel meer

ikzelf vond ratatouille wel leuk (en nemo) en Monsters en Co.

de korte pixarfilmpjes zijn ook een hit.

maar wat vind je nou een leuke film......tjah dan kan ik wel een hele lijst maken.

genre is meestal een culi-movie (over eten/koken) of rom-com, of engelse bbc series op DVD ...

acteurs die het hier goed "doen" zijn julia roberts, sandra bullock, hugh grant, maar ook met stip jim carrey....

Geplaatst:

The green mile.

Meesterlijke film.

De 3 films naar de boeken van Stieg Larsson.

De Milleniumtrilogie.

Boeken zijn ook geweldig om te lezen.

Geplaatst:

Haha, een film topic. Ik ben ook wel een film fan.

Signs is idd een goede film en MIB is ook leuk.

In de SF (Science Fiction) vindt ik verder vooral goed:

- The Intruders met Richard Chenna, Mare Winningham

- The fourth kind - Milla Jovovich

- Fire in the sky - D.B. Sweeney

- Star Wars 1- 6

- Earth Final Conflict

- K-pax - Kevin Spacey en Jeff Bridges

Feel good movies:

- The seven faces of Dr. Lao - Tony Randall

- Groundhog day - Bill Murray

- Local Hero

- Sliding doors - Gwyneth Paltrow

- The Dark Crystal - Jim Henson

Andere favo titels:

- Lost in Translation - Bill Murray en Scarlett Johanson

- Kung Fu Panda - animatie - Jack Black

- The Iron Giant - de ijzeren reus - animatie

- The Devil wears Prada - Anne Hathaway en Meryl Streep

- The Magus - Anthony Quinn en Michael Caine

- Tampopo - japanse film

- Seven Samurai

- Ratatouille - animatie

- The Incredibles - animatie

- Meet Joe Black - Brad Pitt

- Eyes wide shut - Tom Cruise en Nicole Kidman - een kijkje achter de schermen

Een leuke en frisse, aparte film is "Amelie" (Le fabuleux destin d'Amélie Poulain ) met Audrey Tatou, in het frans, maar daar heb je geen last van, zo grappig, in het begin een beetje vreemd, maar dit vond ik 1 van de beste films die ik de laatste jaren heb gezien. Maar er zijn zoveel goede films, ben benieuwd wat de rest verder aanraad.

Comprehend and copy Nature

Geplaatst:

Ik ben meer een boekenmens. Daar kun je je fantasie in loslaten, als zo'n boek verfilmd wordt valt het vaak tegen. Ik denk dat het bijna onmogelijk is om in het tijdsbestek van een film de verhaallijn van een boek over te brengen.

Het begon bij mij met Papillon de film die volgde was niet slecht maar omdat ik het boek al gelezen had, vond ik de film matig.

Daarna de Lord of the Rings, waarvan ik de film trouwens wel echt goed vond.

Onlangs heb ik de film gezien over het eerste deel van de Phillip Pulman- de trilogie Het Noorderlicht- jammer maar de film gaf maar een fractie van het boek weer.

Ik koop en lees de laatste jaren vrij veel sf-verhalen die weer verslonden worden door mijn dochter en mijn jongste zoon.

Zij attenderen me dan weer als een film verschijnt.

Maar zoals gezegd ik ben meer een boek dan film-mens.

Geplaatst:

het zal wel met mijn werk te maken hebben, maar ik ben gek op films als BlackHawk down, tears in the sun, first mision en natuurlijk witlicht.

En tekenfilms, Nemo met stip op 1. Al is het maar voor de zeemeeuwen. Met over the hedge als goede tweede.

Geplaatst:

As it is in heaven.

Staat al jaren met stip op 1.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Pixar vind ik wel leuk maar verder geen komedie, daar kan ik echt in 99 van de 100 gevallen niet om lachen maar ik kan niet anders zeggen dat ik Amelie dan wel weer hilarisch vond, geweldige film!

Al mijn vrienden zijn verslaafd aan SF, maar ook dat vind ik niks. Ben meer van de thrillers:

Once we we're wariors (My all time favorite!)

Shawshank redemption

Se7en

Green mile

American History X

Schindlers list

Leon

The godfather

Snatch

Inglourious basterds

Scarface

En vast nog vele andere die nu even niet naar boven komen!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Amelie vind ik inderdaad ook heel leuk ^_^ en ik hou erg van de Yann Tiersen muziek die erin zit.

Verder ben ik een groot fan van 'My Neighbor Totoro' van studio Ghibli, die ook 'Spirited Away', 'Tales from Earthsea' en 'Princess Mononoke' gemaakt heeft, die ik ook geweldig vind .

The Dark Crystal vind ik ook gaaf, Brain Froud heeft erin mee gewerkt, en Jim Henson ^_^ die ik beiden heel goed vind.

Het is wel duidelijk dat ik wel van fantasy films hou geloof ik

En kort geleden heb ik The Black Swan er als favoriet bij gekregen, die vond ik ook erg goed.

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

OMG (sorry voor de hippe chat taal) we hebben net Little miss sunshine gezien en hij was GE-WEL-DIG! De tranen liepen over mijn wangen (edit: een beetje van verdriet, vaak van het lachen!). Echt een ontzettende aanrader!!!

Geplaatst:

@Bonnie As it is in heaven, wat een prachtige film maar je moet niet net zelf in een weemoedige bui zijn...

Verder ben ik zelf erg van de non-ficite films (documentaires) en dan heb ik het niet over de (reallife)reportages op rtl4 of 5. En wat fictie betreft vind ik bijna alles dat Tom Tykwer maakt mooi, maar zijn meesterwerk is toch wel Der Winterschlafer.

En verder van alles:

In the Valley of Elah

The life of David Gale

Snow Cake

Love Liza

25th hour

Rounders

Lock Stock and Two Smoking Barrels

The Savages

Capote

Zijn niet allemaal lachfilms geloof ik, maar wel prachtig. En ja ik ben een Philip Seymour Hoffman fan!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Net als de weduwe vind ik Snow cake (Bottle shock is dan misschien ook een leuke, met Alan Rickman ook, over wijnen ) ook een aanrader net als Lock stock and two smoking barrels. Die andere ken ik niet, ga ik even naar zoeken, kijken of er nog wat bij zit.

Zelf kan ik nog aanraden:

- Wanneer je geinteresseerd bent in het Leven of gewoon mooie beelden wil zien en aardige muziek wil horen: Jonathan Livingston Seagull

Ook over het Leven gaan:

- Zorba the Greek

- Seven faces of Dr. Lao (alleen verkrijgbaar via ebay of amazon en dergelijke)

- The magus (Anthony Quinn Michael Caine)

- Light years away (ik kon alleen een spaanse uitgave vinden: A Anoz Luz, wel engels gesproken, op amazon)(Mick Ford en Trevor Howard)

Dit zijn veruit mijn favoriete films, zij hebben een Echte Inhoud, een Realiteit en veelal ook aardige humor. Het is moeilijk in woorden over te brengen.

(Moet er eigenlijk wel bij vermelden dat waarschijnlijk weinig mensen deze films zullen waarderen, maar wie weet...)

Verder laatst nog gezien:

- Hancock (Will Smith)

- Robots (animatie met Ewan McGregor)

- Ocean's 11, 12 en 13 blijven aardig, de ene iets beter dan de ander...

- 9 (verraste mij in een goede zin)

- Henry and June - Henry Miller is een prachtige man

- The Doors - Val Kilmer

- The Insider (Al Pacino en Russel Crowe)

- The International (Clive Owen)

- State of play (Russel Crowe)

- A good year

aangepast door Gast

Geplaatst:

Castaneda, een russel crowe fan? State of play, The Insider en A good Year ook gezien. Vooral de laatste is erg geschikt voor een 'feel good' avondje.

En de hele Ocean's serie hoort natuurlijk ook bij iedere collectie.

Alhoewel The Insider ook een Tom Tykwer is vind ik die toch minder dan al het vorige. Ongetwijfeld gaat de kwaliteit ook bij goede regisseurs achteruit zodra de commercie zich met hen bemoeit.

Door jouw lijstje Castaneda kom ik meteen weer op andere films. The Inside Man bijvoorbeeld, ook met Clive Owen, meer spanning dan inhoud maar wel verrassend. En een hele andere film (maar daar kom ik dan weer op door de state of play titel) is State and Main, Philip Seymour Hoffman en Alec Baldwin.

Eigenlijk moet Happynes er ook nog bij (ook met Seymour Hoffman), maar dat is wel echt voor de liefhebber. En Schultze gets the Blues, ook voor de liefhebber. Nou ja ik kan nog wel uren doorgaan. Nog eentje dan, een documentaire met prachtige muziek, 'Searching for the Wrong Eyed Jesus'.

Ik ga ook even kijken bij je andere films, ken ik allemaal niet. Leuk!

Geplaatst:

Noem er af en toe maar een paar op hoor, ik ben altijd wel op zoek naar goede films.

Heb er net weer 3 besteld van degene die je opnoemde (Rounders, Capote en Inside Man). Die 2 na en 1 na laatste zijn zo op IMDB.com af niet echt mijn films inderdaad, en die laatste lijkt me op zich wel wat, maar die beelden van overdreven gelovige kan ik altijd slecht tegen, knap ik gelijk op af.

En eigenlijk ben ik geen Russel Crowe fan, er straalt iets van arrogantie, beetje negatief iets door hem heen, maar ik vindt de films gewoon goed, en in de films vindt ik hem ook goed spelen hoor, daar niet van, maar dat gevoel heb ik bij hem. Tom Cruise is ook bijv. een beetje teveel TOM CRUISE in zijn films, beetje vol van zichzelf. Maar het zijn wel goede films.

Heb niet echt favoriete acteurs of actrices, zolang de films maar goed zijn... wel vind ik Robert de Niro bijv. een erg goede acteur, buiten zijn films heeft hij niets, maar in zijn films heeft hij 'iets', dat vindt ik altijd mooi om te zien.

Ik heb ook een hele verzameling dus als je nog iets wil, titels of iets, geef maar aan.

Geplaatst:
die laatste lijkt me op zich wel wat, maar die beelden van overdreven gelovige kan ik altijd slecht tegen, knap ik gelijk op af.

Je hebt het over The Wrong Eyed Jesus neem ik aan? Hahaha, dat gaat over alles behalve geloven (weet niet wat er in de trailer te zien is) het gaat over muziek in het zuiden van Amerika. Waar die titel vandaan komt weet ik niet meer, maar de muziek is prachtig (als je ervan houdt). Dit nummer van Johnny Dowd & Maggie Brown bijvoorbeeld is echt helemaal te gek http://www.youtube.com/watch?v=ttOjGuiQfUk (helaas is het maar het halve nummer )

• 3 weken later...
Geplaatst:

Moest even reageren nu ik 'My Neighbor Totoro' vandaag binnen kreeg en nu net heb gekeken, op aanraden van Juna. Wat een geweldige film, wordt er helemaal enthousiast van. Dit wordt misschien betiteld als Fantasy films, maar er zit zoveel meer Werkelijkheid in dan in ons hedendaagse leven. Prachtig verhaal! Mooie tekeningen en geweldige karakters, vooral de meisjes, zo horen kinderen te zijn.

Nog in contact met de Spirit world, en de vader doet het niet af als onzin, YES! Ik kan het zelf niet zien, maar ik weet dat het er is. In de huidige maatschappij doen ze er alles aan om ons hiervan weg te leiden, maar het is deel van onze Natuur, we kunnen er weer mee in contact komen als we dat willen (niet dat iemand dat wil, of daar uberhaupt mee bezig is).

Ah ja, ik werd in ieder geval zeer enthousiast en hoop dat die andere studio Gibhli films net zo goed zijn. Dit is een film die ieder kind en zijn of haar ouders moeten kijken en ervan leren. Maak dit bij uw kind niet kapot wanneer dit aanwezig is. Kijk of lees een DVD of boek van Osho over het opvoeden van kinderen, daar zullen u en uw kinderen geweldig profijt van trekken voor het Leven lang.

Had ook nog op aanraden van Veuvecouderc:

- Rounders

- Inside man

gekeken en dat vond ik inderdaad ook erg goede films.

En laatst 'Fantastic Mr Fox' gezien, met George Clooney en Meryl Streep, misschien meer een film voor kinderen, maar toch wel aardig.

Oh ja, de 'Ghostwriter' met Ewan McGregor vond ik ook een goede film.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.