Stan Geplaatst: 8 augustus 2013 Share Geplaatst: 8 augustus 2013 (aangepast) Goed ik ga deze MTFD alle info bundelen over wat we mee naar Zelhem nemen buiten een goed humeur en een stralende lach.Om daar op te eten en drinken met de groep. Dus als je ook komt laat dan even weten of je wat mee kan/wil nemem. Wil je tips betreft iets meenemen zie dan het kopje : Nog nodig: .Om Jorieke en Joep te bedanken voor hun gastvrijheid? iig 1 bloem mee te brengen voor Jorieke. En samen een platte perzik(Debjeduif dank voor het halen e.d.) 19 leden die mee doen op 2 euro p.p.(betalen bij Debjeduif de paar euro die dan over blijft mag ze van mij voor de benzine voor het halen houden) om voor Jorieke en Joep een platte perzik te kopen en een vaas(betaal ik wel) voor de losse bloemen. [/size] Laat even weten of je iets te eten,drinken e.d. mee brengt en voor hoeveel personen e.e.a. is.Ik wil graag ook weten als u/je komt met hoeveel personen. Kom met een goed humeur en een stralende lach. (Voor bij) de koffieStan -koek, taart of cake Eten/ de LunchStan - 2 quiche's met paddenstoelen. 2 vegetarische, 1 cake en 20 koekjes. Appelvrouw - Jam voor op brood..aalbessen ofpruimenjam... en soep pompoensoep.Weknow - 2x brood en smeerboter.Bit - Bonbons.Reina -Zalmsalade.Conny - Homemade brood.Jootje -Salade.Geedee -Toastjes en paté en armeluishoning FM09 -Theezakjes, pompoentaart en wat zelfgebakken broodDebjeduif - knoflookbrood (beproefd recept van mijn schoonvader) met homemade kruidenboter (misschien nog ander beleg ) wat lekkers voor bij de koffie!Jorg - bolussen Erny - verassingSalamandertje- bagels Esthe76r -diverse kaasEelzuhtjuh -witte bietensalade gaat niet door. Drinken en homebrew voor o.a. bij de lunchAppelvrouw - fles perzikwijnWeknow -2x melk en 2x karnemelk en smeerboter.Piroska -vlierbloesemsiroop en acciabloemen siroop.Jootje - koffiepads.Henkg - homebrew bier (12 stuks)Geedee - pruimenlikeurJarno -Koffie, koffiemelk en nog meer suiker (voor bij de koffie)Stan - Marokaanse munt voor thee( als er overblijf voor stek)Bouwvrouwe-5 literpak appel - perensap, vers van de pers. Wat brengen we mee voor Jorieke haar voorraad kast?Appelvrouw - zoetzuur chow chow relish en azijnJarno - twee pakken suiker mee als ruilmiddelJorieke wil graag suiker en azijn(gewoon wit)henkg- verrassing.FM09 -azijn.Geedee -2 liter azijn en nog iets leuks voor Jorieke&JoepStan- azijn,suikerJootje- pindakaasPiroska- acacia-honing Erny- suiker en/of azijn Bouwvrouwe -Voor de kast van Jorieke, (of toch op de dag zelf) zoek ik een flesje vlierbubbels Waar eten en drinken we uit zitten we op?Stan - plastic messen energ veel plastic messen en fruitmesjes. Wie is u: Stan naamkaartjes welke ook gelijk een zakje voor zaden zijn. 80 stuksStan houders voor de kaartjes/zakjes. 80 stuks Wie doen er mee met het boompjeDebjeduifAppelvrouwGeedeejootjeHenkgReinaConnyJorgFM09JarnoBit PiroskaWeknowEsthe76rErnyEelzuhtjuhBouwvrouweStanCupcakje 20 september 2013 aangepast door Gast Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 8 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst: 8 augustus 2013 Zelf zal ik van wal steken en breng ik 2 quiche's met paddenstoelen mee. Een vegetarisch en een met spekjes of ham waar samen 8 of 32 stukjes van gemaakt kunnen worden. Dit alles is niet 100% Bio maar, het meel en de paddenstoelen opzeker wel.Ik kan niet tegen tarwe en lactose en gebruik speltmeel voor het deeg en indien te krijgen lactosevrije slagroom.(is slecht verkrijgbaar hier) Ik wil ook nog koek,taart of cake meebrengen voor bij de koffie of thee maar zal eerst eens kijken wat de rest mee zal nemen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 Ik neem sowieso een fles perzikwijn mee ( net gemaakt, vers van de pers)Ik dacht ook een pot jam voor op brood..aalbessen, misschien is er al pruimenjam...dan dat. En een pot van mijn zoetzuur chow chow relish...voor Jorieke`s voorraadkast,misschien moeten we Jorieke gewoon even vragen wat ze nodig heeft, we hebben in het voorjaar al heel erg veel meegenomen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 9 augustus 2013 Share Geplaatst: 9 augustus 2013 Ik kom alleen. Mag weer met Jorg meerijden. Zal voor wat basisvoeding zorgen: 2x brood, 2x melk en 2x karnemelk en smeerboter...... Voor de rest zal ik later kijken waar dan nog gebrek aan is..... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jarno Geplaatst: 13 augustus 2013 Share Geplaatst: 13 augustus 2013 Ik neem twee pakken suiker mee als ruilmiddel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 14 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst: 14 augustus 2013 Onder het kopje : Nog nodig: zet ik tips voor wat je zou kunnen mee brengen voor b.v. de lunch. Anders krijgen we ruzie met Joep en Jorieke omdat alles kaal gevreten is door hongerige bezoekers van de MTFD. Het leukste is als je homemade mee zou nemen van eigen oogst maar, ook kopen is niet verboden hoor Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Piroska Geplaatst: 17 augustus 2013 Share Geplaatst: 17 augustus 2013 Ik kan wel wat siroop meenemen, ik heb nog vlierbloesemsiroop en acciabloemen siroop van dit jaar. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst: 17 augustus 2013 @Piroska, mooi ik zet het in de lijst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 17 augustus 2013 Share Geplaatst: 17 augustus 2013 oeps, net te laat, ik wou net vlierbloesemsiroop aanmelden...Dan ga ik weer wat anders bedenken! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
reina Geplaatst: 18 augustus 2013 Share Geplaatst: 18 augustus 2013 ik kan een zalmsalade maken. dat kan zo gegeten worden of op brood. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 18 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst: 18 augustus 2013 @reina, ik zet het erbij. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 19 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst: 19 augustus 2013 Om te weten wie nou wie is heb ik naamkaartjes gemaakt die je na afloop mee mag nemen maar, de houder niet. Deze naamkaartjes zijn ook gelijk zaadzakjes dus is mogelijk een leuk aandenken aan de dag. Ik zet er geen namen op zodat de overgebleven kaartjes-zakes door wie dan ook mee kunnen worden genomen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 19 augustus 2013 Share Geplaatst: 19 augustus 2013 Leuk werk Stan!Er hebben nog maar weinig mensen wat opgegeven voor de lunch hè..misschien moeten we ze een beetje porren? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 19 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst: 19 augustus 2013 220 volt zou dat kunnen werken of uitsluiten van de demostratie en workshops Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 19 augustus 2013 Share Geplaatst: 19 augustus 2013 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Conny Geplaatst: 19 augustus 2013 Share Geplaatst: 19 augustus 2013 OOooHHhh tstzzztttt,Ik ga weer proberen om brood te maken. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 20 augustus 2013 Share Geplaatst: 20 augustus 2013 Dat uitsluiten van demostraties gaf de doorslag! Ik zal weer een salade maken, die viel geloof ik erg in de smaak vorige keer, en ik neem wel een grote zak koffie pads mee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 20 augustus 2013 Share Geplaatst: 20 augustus 2013 zijn de koffiepads nodig voor de dag zelf of voor j en j ?mijn gasten in het voorhuis hebben ze ook gekocht en ik heb 2 volle zakken liggen van 24 stuks. zal ik er dan 1 meenemen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 20 augustus 2013 Share Geplaatst: 20 augustus 2013 Ik neem mee: zelfgebrouwen bier, 12 flesjes.(En iets voor Jorieke, ik weet nog niet wat) Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 20 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst: 20 augustus 2013 Zet het er bij Henk. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 21 augustus 2013 Share Geplaatst: 21 augustus 2013 Ik neem pruimenlikeur, toastjes en paté mee voor de leden en Een bloem, 2 liter azijn en nog iets leuks voor Jorieke&Joep Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 23 augustus 2013 Auteur Share Geplaatst: 23 augustus 2013 Nog maals een oproep. kom je naar de MTFD 21 september a.s. neem dan a.u.b. ook wat mee voor o.a. de lunch. Het is een soort Amerikaansfeestje waarbij je zelf dus ook wat meebrengt. Het is immers wel op burendag maar er is geen sponsering van het Oranjefonds . Dus heb je b.v. kippen ? neem dan a.u.b. wat gekookte eieren mee voor op brood(of zo op te eten) graag wel even aangeven dan gaat het in de lijst en zitten jorieke en joep niet straks met honderd gekookte eieren . HET LEUKSTE IS ALS DAT WAT JE MEEBRENGT ZELFGEMAAKT IS MAAR DAT HOEFT NIET.Dus bak je de beste pannekoek van Nederland of belgie als je komt neem ze dan mee. Zij jou koude gehakt balletjes/vegaballetjes zo YUMMIE dat je de vingers er bij op eet ? NEEM ZE MEE. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 24 augustus 2013 Share Geplaatst: 24 augustus 2013 Ik keek even bij de eerste post. Mijn zelfgebrouwen bier is om op te drinken, door wie dan ook. Niet om te ruilen.(En de Amerikanen noemen een Amerikaans feestje een Dutch treat) Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 27 augustus 2013 Share Geplaatst: 27 augustus 2013 UP!Ik twijfel nog wat ik verder meeneem buiten Jam en Wijn..misschien kan ik ipv jam beter Soep meenemen?(Pompoensoep dan...) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jarno Geplaatst: 27 augustus 2013 Share Geplaatst: 27 augustus 2013 Ik kan nog wel koffiemelk en nog meer suiker (voor bij de koffie) meenemen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.