Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

appelvrouw

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door appelvrouw

  1. Zolang we op het Franse rijbewijs moeten wachten is het niet zeker dat we komen..of iemand moet me komen halen Wie met mij ruilt loopt dus risico dat het niet door kan gaan, ik ga er wel alles aan doen om het voor elkaar te krijgen! Grote kans dat we niet komenWe komen niet ....alle ruilhandel ligt dus stil! Aangeboden Planten geworteld in pot: 1 grote pot oerprei ( kruidenvr) 5 plantjes longkruid kleur kan wit, roze of rozeblauw zijn (Ciska x 3) 2 planten paarse salie 1 plant rozemarijn ( kruidenvr) 1 plant eeuwig moes 2 x monarda (Ciska) Eventueel voor jullie uit te graven: *Lieve vrouwe bedstro (kruidenvr) *Lage smeerwortel symphytum grandiflorum, bloemen creme met (naar gelang ontvouwing) oranje en blauw er in. Kan woekeren, ik gebruik ze om blad af te snijden en mee te mulchen. *Blauwe (russische) smeerwortel prachtig blauw. Kan woekeren.. *Zaailing kamille Zaden 1/3 pakje capucijnererwt Desiree, (sluis garden) 75 cm THT 2020 Inmaak: 1 hele plus één 3/4e pot ( grootte: bonne maman) saindoux (reuzel) van jan. `18 3 potten 2:1 mirabel/citroen confiture jan. `18 Gevraagd: De volgende planten: Engelwortel Zeebietjes ( Jorieke) Peperplantjes van februari ( Ciska, Dennis) Paprikaplantjes van februari Artisjok die in het eerste jaar bloeit Kardoen Slips van zoete aardappels en/of hele zoete pootaardappels Tomatenplantjes Balkonstar/Garten Perle of een dergelijk soortje voor in een bak/keyhole. Labels van luxaflex of enkele luxaflex repen om zelf labels van te knippen Bamboe stokken Zaden: Voorlopig heb ik de volgende afspraken: Kruidenvrouw: geef lieve vrouwe bedstro en rozemarijn en oerprei Charly: geef moederkruid Henk: krijg: lavendelstekjes Joep: geef: fles van Lie en pot van Jet krijg: rollen gaas Jorieke: krijg zeebietjes Nasuada: geef: witte klimroos, paarse Salie, Lievevrouwe bedstro krijg: texla`s en zaadjes kummel en basilicum. Paprikaplantje(s) Ciska: geef: longkruid x 3 plus monarda krijg: kleine potjes? Vincent geef: kruidenthee krijg: stekken Nashi? Dennis: Turkse peperplantjes Geef: Dahlia
  2. Hoi Charly, nee ik gebruik het moederkruid niet voor mezelf, het is mijn kruid niet. Maar ik hou van de plant en de geur, en knip vaak een takje mee voor de kruidenbos voor de kippen in de zomer.
  3. Hoi, ik heb wel lieve-vrouwe-bedstro voor je en heb ook wel gewortelde rozemarijn.
  4. Moederkruid heb ik wel voor je
  5. 4 is meer dan ik hoopte Henk
  6. De storm was hier een halve dag eerder en er zijn wat takken afgebroken daar bleef het bij. Met verbazing staan kijken naar groepen vogels (duiven, kraaien, spreeuwen) die aan t windsurfen waren, stuntbeesten! Het dal is nog steeds ondergelopen..sinds half december al. Voorlopig genoeg water nog om via de maas jullie kant op te komen.
  7. Klaar is het als je de azijn lekker vind..zuur, minder zuur..naar smaak.
  8. Ok dank je wel, dat geld dan voor de mashua, niet voor de oca toch?
  9. Hey, zeebietjes graag!
  10. Texla`s graag, Ik heb een roos voor je, een witte, een klimmer nog even vragen welke soort het is. misschien een paar zaadjes marina di chioggia?
  11. Mocht ik er zijn dan heb ik wel belangstelling voor lavendelstekjes..
  12. Hey! Heb je ook bruine Nashi-peer?
  13. Van gans wordt ook veel gedaan hier.
  14. appelvrouw reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Ik kan in het ergste geval terug vallen op het zilveren kruis die verzorgen de verzekering voor Ndrlndrs die in het buitenland wonen. Als er iets ernstigs is. Maar ja, inderdaad, ik wil graag met mijn knie naar een scan en durf dat toch maar even niet te doen...
  15. Heel erg lekker! Ik vind het wel wat vet.. Zoiets als paté iets waar je niet aan denkt bij eend. We hebben meer dan de helft al op.. We hadden iets van 6 bekertjes ingevroren.
  16. Beide, als boek heb ik bv wilde bloemen van Roger Philips.
  17. Ecostoof bekeken..ik ga toch maar eens kijken of ik die niet zelf kan maken. Hopelijk deze week kaas maken..peperkaas...
  18. Super Joep..als we er niet zijn op de MTFD dan komen we buurten zodra we het felbegeerde Franse permis op zak hebben...
  19. Nou best wel! Ik had hem geroosterd in de oven( de helft) ingekwast met olijfolie en wat sambal. Hij smaakte zoet en zacht..mmm. En wat ik er zo bijzonder van vond was dat hij flinke vorst ( nou ja 8 graden vorst) zonder een krimp te geven doorstond. Hij leek zelfs nog wat te groeien. En er zat nauwelijks een beest op, ik bedoel geen slakjes in de bladeren etc.
  20. appelvrouw reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Anna Tja. We wachten af wat ze kunnen..Ik las net dat een mede-aanvrager na 4 maanden een tijdelijk bewijs heeft gekregen..daar mag je alleen in Frankrijk mee rijden Ik hoor inderdaad ook klachten van de Fransen over de afgifte van een nieuw kenteken voor geïmporteerde auto`s. En als je eenmaal je Franse rijbewijs hebt dan zit je de rest van je leven goed..hier wordt het rijbewijs nooit meer omgewisseld, je krijgt het voor het leven...
  21. Inderdaad super initiatief. Ik zou de kool volgend jaar wel weer willen zaaien en hoop dat er iemand bij de Oerakker komt, bij een open dag of een andere manier om aan de zaden te komen. Ik heb er nog wel drie geloof ik, moet gaan graven.
  22. Dobbelsteentjes gebakken aardappel met kwarten in de oven geroosterde blauwrandkapperkool..eerst gemarineerd/ingesmeerd met een sausje van olijfolie, eigen sambal en wat citroensap. Erg lekker alleen ga ik de kool volgende keer eerst blancheren.
  23. appelvrouw reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Uitgebreid gebeld op 4 januari, zodra we het wisten. Nou het is moeilijk Nederland in te komen, maar als je eruit bent wordt je ook nog (zij het heel aardig) behandeld als een overloper..nee hoor, de Nederlandse gemeente waar we van komen heeft niets meer met ons te maken en ok de RDW laat het afweten.
  24. De blauwrandkapper! De zaden heb ik in het dorp uitgedeeld maar ik weet niet of er nog anderen zijn die de kool geoogst hebben. Het is in ieder geval een hele stevige kool, een goede groeier die ook goed tegen de kou kan. Niet aangetast door beestjes. Over de smaak kan ik nog niets zeggen we eten hem pas vanavond
  25. appelvrouw reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Per 1 januari zijn we officieel inwoners van Frankrijk. Rijbewijs verloopt begin april en het schijnt maanden en maanden te duren op dit moment voordat er een nw rijbewijs komt. Foutje van onszelf, we hadden het gewoon in Nl moeten verlengen, maar daar is niks meer aan te doen. Afwachten of het op tijd komt, maar op Nederlanders.fr hebben we al gelezen van mensen die 10 maanden wachten. Ik ben ook nog niet verzekerd voor de ziektekosten, ik heb al drie keer een nieuw pak papier opgestuurd aan de Franse ziektekosten overheid, maar ze schijnenen geen Jet Hollandaise te kennen Omdat ik in Nederland alles op mijn meisjesnaam Hollandaise doe, en ik hier alleen bekend ben onder Lie`s naam (alles, de elektriciteit, bank etc staat hier op de heer en Mvr. Pantalon) moet ik dus bewijzen dat ik ook Jet Pantalon ben, of, dat Jet Pantalon ook Jet Hollandaise is ..en een Nederlands trouwboekje kunnen ze hier niet lezen... Enfin de burgemeester was zo lief om ons van de week te leveren wat nodig was van de gemeente ( ook al was de Marie dicht, hij deed het gewoon van huis uit) en ging zelfs voor me naar de brievenbus...topvent

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.