Alles dat geplaatst werd door appelvrouw
-
Appelvrouw`s lijst voorjaar 2018
Zolang we op het Franse rijbewijs moeten wachten is het niet zeker dat we komen..of iemand moet me komen halen Wie met mij ruilt loopt dus risico dat het niet door kan gaan, ik ga er wel alles aan doen om het voor elkaar te krijgen! Grote kans dat we niet komenWe komen niet ....alle ruilhandel ligt dus stil! Aangeboden Planten geworteld in pot: 1 grote pot oerprei ( kruidenvr) 5 plantjes longkruid kleur kan wit, roze of rozeblauw zijn (Ciska x 3) 2 planten paarse salie 1 plant rozemarijn ( kruidenvr) 1 plant eeuwig moes 2 x monarda (Ciska) Eventueel voor jullie uit te graven: *Lieve vrouwe bedstro (kruidenvr) *Lage smeerwortel symphytum grandiflorum, bloemen creme met (naar gelang ontvouwing) oranje en blauw er in. Kan woekeren, ik gebruik ze om blad af te snijden en mee te mulchen. *Blauwe (russische) smeerwortel prachtig blauw. Kan woekeren.. *Zaailing kamille Zaden 1/3 pakje capucijnererwt Desiree, (sluis garden) 75 cm THT 2020 Inmaak: 1 hele plus één 3/4e pot ( grootte: bonne maman) saindoux (reuzel) van jan. `18 3 potten 2:1 mirabel/citroen confiture jan. `18 Gevraagd: De volgende planten: Engelwortel Zeebietjes ( Jorieke) Peperplantjes van februari ( Ciska, Dennis) Paprikaplantjes van februari Artisjok die in het eerste jaar bloeit Kardoen Slips van zoete aardappels en/of hele zoete pootaardappels Tomatenplantjes Balkonstar/Garten Perle of een dergelijk soortje voor in een bak/keyhole. Labels van luxaflex of enkele luxaflex repen om zelf labels van te knippen Bamboe stokken Zaden: Voorlopig heb ik de volgende afspraken: Kruidenvrouw: geef lieve vrouwe bedstro en rozemarijn en oerprei Charly: geef moederkruid Henk: krijg: lavendelstekjes Joep: geef: fles van Lie en pot van Jet krijg: rollen gaas Jorieke: krijg zeebietjes Nasuada: geef: witte klimroos, paarse Salie, Lievevrouwe bedstro krijg: texla`s en zaadjes kummel en basilicum. Paprikaplantje(s) Ciska: geef: longkruid x 3 plus monarda krijg: kleine potjes? Vincent geef: kruidenthee krijg: stekken Nashi? Dennis: Turkse peperplantjes Geef: Dahlia
-
Charly's ruillijst 15 april 2018
Hoi Charly, nee ik gebruik het moederkruid niet voor mezelf, het is mijn kruid niet. Maar ik hou van de plant en de geur, en knip vaak een takje mee voor de kruidenbos voor de kippen in de zomer.
-
Kruidenvrouwtjes Ruillijst 2018
Hoi, ik heb wel lieve-vrouwe-bedstro voor je en heb ook wel gewortelde rozemarijn.
-
Charly's ruillijst 15 april 2018
Moederkruid heb ik wel voor je
-
MTFD april 2018. Ruillijst Henkg
4 is meer dan ik hoopte Henk
-
Het weer in 2018
De storm was hier een halve dag eerder en er zijn wat takken afgebroken daar bleef het bij. Met verbazing staan kijken naar groepen vogels (duiven, kraaien, spreeuwen) die aan t windsurfen waren, stuntbeesten! Het dal is nog steeds ondergelopen..sinds half december al. Voorlopig genoeg water nog om via de maas jullie kant op te komen.
-
Azijnmoer/mère de vinaigre
Klaar is het als je de azijn lekker vind..zuur, minder zuur..naar smaak.
-
Oca, hoe planten? Welke bemesting? Wie heeft ervaring?
Ok dank je wel, dat geld dan voor de mashua, niet voor de oca toch?
-
Jorieke's ruillijst 15 april 2018
Hey, zeebietjes graag!
-
Nasuada's ruillijst 15 april 2018
Texla`s graag, Ik heb een roos voor je, een witte, een klimmer nog even vragen welke soort het is. misschien een paar zaadjes marina di chioggia?
-
MTFD april 2018. Ruillijst Henkg
Mocht ik er zijn dan heb ik wel belangstelling voor lavendelstekjes..
-
Goldfish spring rolls: aardbei toegevoegd!
Hey! Heb je ook bruine Nashi-peer?
-
Rillette van gans of eend
Van gans wordt ook veel gedaan hier.
-
Klaagbank #4
Ik kan in het ergste geval terug vallen op het zilveren kruis die verzorgen de verzekering voor Ndrlndrs die in het buitenland wonen. Als er iets ernstigs is. Maar ja, inderdaad, ik wil graag met mijn knie naar een scan en durf dat toch maar even niet te doen...
-
Rillette van gans of eend
Heel erg lekker! Ik vind het wel wat vet.. Zoiets als paté iets waar je niet aan denkt bij eend. We hebben meer dan de helft al op.. We hadden iets van 6 bekertjes ingevroren.
-
Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?
Beide, als boek heb ik bv wilde bloemen van Roger Philips.
-
Kaas, yoghurt en boter maken
Ecostoof bekeken..ik ga toch maar eens kijken of ik die niet zelf kan maken. Hopelijk deze week kaas maken..peperkaas...
-
Joep's ruillijst voorjaar 2018
Super Joep..als we er niet zijn op de MTFD dan komen we buurten zodra we het felbegeerde Franse permis op zak hebben...
-
Aangeboden, zaden van stichting De Oerakker
Nou best wel! Ik had hem geroosterd in de oven( de helft) ingekwast met olijfolie en wat sambal. Hij smaakte zoet en zacht..mmm. En wat ik er zo bijzonder van vond was dat hij flinke vorst ( nou ja 8 graden vorst) zonder een krimp te geven doorstond. Hij leek zelfs nog wat te groeien. En er zat nauwelijks een beest op, ik bedoel geen slakjes in de bladeren etc.
-
Klaagbank #4
Anna Tja. We wachten af wat ze kunnen..Ik las net dat een mede-aanvrager na 4 maanden een tijdelijk bewijs heeft gekregen..daar mag je alleen in Frankrijk mee rijden Ik hoor inderdaad ook klachten van de Fransen over de afgifte van een nieuw kenteken voor geïmporteerde auto`s. En als je eenmaal je Franse rijbewijs hebt dan zit je de rest van je leven goed..hier wordt het rijbewijs nooit meer omgewisseld, je krijgt het voor het leven...
-
Aangeboden, zaden van stichting De Oerakker
Inderdaad super initiatief. Ik zou de kool volgend jaar wel weer willen zaaien en hoop dat er iemand bij de Oerakker komt, bij een open dag of een andere manier om aan de zaden te komen. Ik heb er nog wel drie geloof ik, moet gaan graven.
-
Wat heb je net gegeten, of ga je zo eten (uit eigen tuin) 2018
Dobbelsteentjes gebakken aardappel met kwarten in de oven geroosterde blauwrandkapperkool..eerst gemarineerd/ingesmeerd met een sausje van olijfolie, eigen sambal en wat citroensap. Erg lekker alleen ga ik de kool volgende keer eerst blancheren.
-
Klaagbank #4
Uitgebreid gebeld op 4 januari, zodra we het wisten. Nou het is moeilijk Nederland in te komen, maar als je eruit bent wordt je ook nog (zij het heel aardig) behandeld als een overloper..nee hoor, de Nederlandse gemeente waar we van komen heeft niets meer met ons te maken en ok de RDW laat het afweten.
-
Aangeboden, zaden van stichting De Oerakker
De blauwrandkapper! De zaden heb ik in het dorp uitgedeeld maar ik weet niet of er nog anderen zijn die de kool geoogst hebben. Het is in ieder geval een hele stevige kool, een goede groeier die ook goed tegen de kou kan. Niet aangetast door beestjes. Over de smaak kan ik nog niets zeggen we eten hem pas vanavond
-
Klaagbank #4
Per 1 januari zijn we officieel inwoners van Frankrijk. Rijbewijs verloopt begin april en het schijnt maanden en maanden te duren op dit moment voordat er een nw rijbewijs komt. Foutje van onszelf, we hadden het gewoon in Nl moeten verlengen, maar daar is niks meer aan te doen. Afwachten of het op tijd komt, maar op Nederlanders.fr hebben we al gelezen van mensen die 10 maanden wachten. Ik ben ook nog niet verzekerd voor de ziektekosten, ik heb al drie keer een nieuw pak papier opgestuurd aan de Franse ziektekosten overheid, maar ze schijnenen geen Jet Hollandaise te kennen Omdat ik in Nederland alles op mijn meisjesnaam Hollandaise doe, en ik hier alleen bekend ben onder Lie`s naam (alles, de elektriciteit, bank etc staat hier op de heer en Mvr. Pantalon) moet ik dus bewijzen dat ik ook Jet Pantalon ben, of, dat Jet Pantalon ook Jet Hollandaise is ..en een Nederlands trouwboekje kunnen ze hier niet lezen... Enfin de burgemeester was zo lief om ons van de week te leveren wat nodig was van de gemeente ( ook al was de Marie dicht, hij deed het gewoon van huis uit) en ging zelfs voor me naar de brievenbus...topvent