Alles dat geplaatst werd door appelvrouw
-
Charly's ruillijstje voor 15-10
Graag, ja en ja!
-
Jet`s ruil 15/10/17
Paarse salie, rozemarijn enz. toegevoegd.
-
Charly's ruillijstje voor 15-10
Duizenschoon voor de thee? Of duizendblad
-
Borage kweken en eten
Dank je wel! Mijn borage is nog niet zo hoog dat ik echt stengels heb dus nog even wachten. Leuk te horen dat het smakelijk is, ik had dat wel verwacht want die Spanjaarden houden ook van lekker eten, maar je weet maat nooit
-
Basisbeginselen wijn/cider maken. Wil je meer weten?
Charly ik had je vraag even over het hoofd gezien. Hier in Frankrijk iemand gesproken die vertelde dat je de cidersmaak aardig kunt sturen met je appels, zoet, bitter, zuur enz. mixen. Er zijn ook appels die alleen op zich voor de cider kunnen..hoeven niet gemixt te worden. Pas erg op met appels die een flauwe zoete smaak hebben die mixen met zure appels. Goudrenetten hebben veel zuur. Als ik hier vraag krijg ik vooral veel Franse appelsoorten te horen die we in Nederland niet ebben. De meeste soorten herken ik niet. Wel: Alle soorten Renetten: ananas renette, renette de canada, renette grise etc. /Bellefleur en Cox. Uit mijn eigen boomgaard denk ik dat de notarisappel het beste is.
-
Nasuada Mtfd oktober 2017
Superleuk Nasuada! Gefeliciterd. Zoek je zelf niets? Neem je zelf maanzaad van je papavers? Ik heb van diezelfde maar de roze gewone, zou ik daar ook van kunnen nemen denk je?
-
Drogen met Machine (bv Stockli)
Ondertussen heb ik het toch met pit gedaan, 10 uur lang op 70 graden ze zijn nu half droog en heerlijk te snakken. Met pit geeft nu eenmaal bij kersen meer smaak.Ik bewaar ze maar wel de koelkast.
-
Charly's ruillijstje voor 15-10
O, graag alleen de morgenrot dan, kapia heb ik al.
-
Indische Loopeenden houden
Geen idee Gwen..of zijn je pubers al toe aan het liefdesspel? Daar lijkt het op nl.
-
Courgette recepten
Sinds Sneker dit recept geplaatst heeft in 2011 heb ik het ieder jaar wel minstens twee keer gemaakt... met een variatie hier en daar. Vandaag weer, heerlijk met rijst en wortelsalade.
-
01 juli 2017 Zwarte framboos.
Mmmm ik vond hem wel lekker eigenlijk. De mijne is door de woelmuis om zeep geholpen..tot voor enkele jaren beveiligde ik de planten niet met gaas om de wortels.. in 2012 toen ik de braam van Thea kreeg duidelijk niet. Misschien de grondsoort dat hij niet zo lekker is?
-
Charly's ruillijstje voor 15-10
Vandaag nog goed, morgen rot? Doe mij dan maar een paar zaadjes van die vroege als het mag...enne ook van... welke is de tweede?
-
Indische Loopeenden houden
Dank jullie! De teller blijft op 16 hangen, één ei is niet goed. Het is een zestienling
-
Indische Loopeenden houden
13 eendjes tot nu toe. En in een zag ik een gaatje en beweging. De burgemeester kwam me rattengif brengen..had gehoord van het rattennest..
-
Jet`s ruil 15/10/17
Nee Ciska een soort doordrager is genoeg. Heb je mijn pb gehad?
-
Indische Loopeenden houden
Ik denk het voor een deel wel..als je ze van Jorieke hebt? Nee misschien niet van het nest wat ik nu heb, ik heb andere ouders sinds vorig jaar.
-
Indische Loopeenden houden
ratvrij staan ze wel, maar ratten kunnen ook graven en jonge eendjes soms ontsnappen. Ik zag van de week ook een bunzing daarachter bij de eenden en de kippen. Ik heb de elektrodraad nog wat lager gespannen vanavond en kan morgen hopelijk met Lie nog wat verder beveiligen.
-
Indische Loopeenden houden
3 van de 17 eieren waren zonet leeg naast de moeder. Ik zag éen eendje. Ook een jonge rat gezien vanavond. Ik hou mijn hart vast. ..
-
Indische Loopeenden houden
pfft, mijn eend broed maar en broed maar.. woensdag is al even voorbij maar nog geen eendje arme beest.
-
Jet`s ruil 15/10/17
Top Bit dank je wel, ik herinner je wel Yuras: natuurlijk helleborus voor jou.
-
Jet`s ruil 15/10/17
Charly: Natuurlijk een josta voor jou en de Lieve vrouwe bedstro en de dropplant. Ik hoor nog wel welke kruisbes je hebt. Wat de goudsbloem betreft, ik droogde ze altijd op zo`n rek om truien op te drogen en die zette ik dan op zolder bij een open raam. Niet in de zon dus. Ciska: aardbeien graag, de Gariguette en enkele doordragers. Welke soort vind jij verder erg lekker? Welke geeft een goede opbrengst? Ik heb kleigrond. Ik zoek veel aardbeien om een totaal nieuw bed in te planten. Dank voor de orchidee Jorieke: natuurlijk helleborusjes ( deze zijn nog erg mini want het eerste uitzaaisel van die plant van Thea) en een gewicht van 5 kilo... De goudsbloemen graag de hele bloem. Nasuada: Tuurlijk ook een helleborusje voor jou.
-
aanmeldtopic MTFD zondag 15 oktober 2017
Jet en Lie
-
-- Last minutes-- Ruillijst Jorieke voor MTFD 15 oktober 2017
Ik wil graag wat korianderzaad en van die mooie gekleurde duizendblad. Ik moet nog even zoeken waar ze zijn maar ik kreeg laatst 3 gewichten van 5 kilo. Je mag er een als je wilt.
-
Charly's ruillijstje voor 15-10
Heb je citroenmelisse en dropplant al? En Lieve vrouwe bedstro?
-
Ruilijstje Ciska voor 15/10
Ha die Ciska. Nou graag wat aardbeien. FMS heb ik zelf dus hoeft niet, van de rest kijk ik nog even volgende week welke, ik denk in ieder geval de Gariguette en de doordrager. Enne de witte orchidee vind ik ook leuk!