Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

appelvrouw

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door appelvrouw

  1. Graag, ja en ja!
  2. Paarse salie, rozemarijn enz. toegevoegd.
  3. Duizenschoon voor de thee? Of duizendblad
  4. Dank je wel! Mijn borage is nog niet zo hoog dat ik echt stengels heb dus nog even wachten. Leuk te horen dat het smakelijk is, ik had dat wel verwacht want die Spanjaarden houden ook van lekker eten, maar je weet maat nooit
  5. Charly ik had je vraag even over het hoofd gezien. Hier in Frankrijk iemand gesproken die vertelde dat je de cidersmaak aardig kunt sturen met je appels, zoet, bitter, zuur enz. mixen. Er zijn ook appels die alleen op zich voor de cider kunnen..hoeven niet gemixt te worden. Pas erg op met appels die een flauwe zoete smaak hebben die mixen met zure appels. Goudrenetten hebben veel zuur. Als ik hier vraag krijg ik vooral veel Franse appelsoorten te horen die we in Nederland niet ebben. De meeste soorten herken ik niet. Wel: Alle soorten Renetten: ananas renette, renette de canada, renette grise etc. /Bellefleur en Cox. Uit mijn eigen boomgaard denk ik dat de notarisappel het beste is.
  6. Superleuk Nasuada! Gefeliciterd. Zoek je zelf niets? Neem je zelf maanzaad van je papavers? Ik heb van diezelfde maar de roze gewone, zou ik daar ook van kunnen nemen denk je?
  7. Ondertussen heb ik het toch met pit gedaan, 10 uur lang op 70 graden ze zijn nu half droog en heerlijk te snakken. Met pit geeft nu eenmaal bij kersen meer smaak.Ik bewaar ze maar wel de koelkast.
  8. O, graag alleen de morgenrot dan, kapia heb ik al.
  9. Geen idee Gwen..of zijn je pubers al toe aan het liefdesspel? Daar lijkt het op nl.
  10. Sinds Sneker dit recept geplaatst heeft in 2011 heb ik het ieder jaar wel minstens twee keer gemaakt... met een variatie hier en daar. Vandaag weer, heerlijk met rijst en wortelsalade.
  11. appelvrouw reageerde op Bit's blog bericht in Bit's Heaven
    Mmmm ik vond hem wel lekker eigenlijk. De mijne is door de woelmuis om zeep geholpen..tot voor enkele jaren beveiligde ik de planten niet met gaas om de wortels.. in 2012 toen ik de braam van Thea kreeg duidelijk niet. Misschien de grondsoort dat hij niet zo lekker is?
  12. Vandaag nog goed, morgen rot? Doe mij dan maar een paar zaadjes van die vroege als het mag...enne ook van... welke is de tweede?
  13. Dank jullie! De teller blijft op 16 hangen, één ei is niet goed. Het is een zestienling
  14. 13 eendjes tot nu toe. En in een zag ik een gaatje en beweging. De burgemeester kwam me rattengif brengen..had gehoord van het rattennest..
  15. Nee Ciska een soort doordrager is genoeg. Heb je mijn pb gehad?
  16. Ik denk het voor een deel wel..als je ze van Jorieke hebt? Nee misschien niet van het nest wat ik nu heb, ik heb andere ouders sinds vorig jaar.
  17. ratvrij staan ze wel, maar ratten kunnen ook graven en jonge eendjes soms ontsnappen. Ik zag van de week ook een bunzing daarachter bij de eenden en de kippen. Ik heb de elektrodraad nog wat lager gespannen vanavond en kan morgen hopelijk met Lie nog wat verder beveiligen.
  18. 3 van de 17 eieren waren zonet leeg naast de moeder. Ik zag éen eendje. Ook een jonge rat gezien vanavond. Ik hou mijn hart vast. ..
  19. pfft, mijn eend broed maar en broed maar.. woensdag is al even voorbij maar nog geen eendje arme beest.
  20. Top Bit dank je wel, ik herinner je wel Yuras: natuurlijk helleborus voor jou.
  21. Charly: Natuurlijk een josta voor jou en de Lieve vrouwe bedstro en de dropplant. Ik hoor nog wel welke kruisbes je hebt. Wat de goudsbloem betreft, ik droogde ze altijd op zo`n rek om truien op te drogen en die zette ik dan op zolder bij een open raam. Niet in de zon dus. Ciska: aardbeien graag, de Gariguette en enkele doordragers. Welke soort vind jij verder erg lekker? Welke geeft een goede opbrengst? Ik heb kleigrond. Ik zoek veel aardbeien om een totaal nieuw bed in te planten. Dank voor de orchidee Jorieke: natuurlijk helleborusjes ( deze zijn nog erg mini want het eerste uitzaaisel van die plant van Thea) en een gewicht van 5 kilo... De goudsbloemen graag de hele bloem. Nasuada: Tuurlijk ook een helleborusje voor jou.
  22. Ik wil graag wat korianderzaad en van die mooie gekleurde duizendblad. Ik moet nog even zoeken waar ze zijn maar ik kreeg laatst 3 gewichten van 5 kilo. Je mag er een als je wilt.
  23. Heb je citroenmelisse en dropplant al? En Lieve vrouwe bedstro?
  24. Ha die Ciska. Nou graag wat aardbeien. FMS heb ik zelf dus hoeft niet, van de rest kijk ik nog even volgende week welke, ik denk in ieder geval de Gariguette en de doordrager. Enne de witte orchidee vind ik ook leuk!

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.