Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

appelvrouw

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door appelvrouw

  1. 6 gewortelde stekjes bonenkruid uit de kruidentuin gehaald..dat bonenkruid groeit alle kanten op
  2. Wat een fijne herinnering! Het lijkt me alleen lastig mee te nemen..want ik kan hem daar alleen opwarmen...want ik kom er pas vlak voor t eten. Offe toch maar maken morgenochtend en nog even oppiepen? Nou met jullie beiden recepten kom ik een heel eind..thanks!! Enne, als t niet smaakt kunnen we altijd nog naar de:
  3. Ook mijn zaden zijn binnen..soorten F(rankrijk) N(oord)...
  4. Jorg je schrijft dat je erwten in potjes zaait..doe je dat meteen in ruime potjes of in die kleintjes? En is er iemand die al snijbiet zaait in de koude kas?
  5. Ergens in de afgelopen jaren kwamen hier steeds links naar Gardeners World..ik weet niet meer wie die plaatste, maar dat was wel praktisch voor mij.
  6. De beste tijd om de lasagnatuin te maken is volgens mij in het voorjaar..maar niet al te lang voordat je gaat planten. Zo zal er een warmte ontstaan waar de planten zeker van zullen profiteren. Omdat de tuin wat later in het seizoen wordt gemaakt ben ik van plan er pompoenen op te gaan zetten..die kunnen nog een flinke tijd profiteren van dat warme en voedzame bedje.
  7. Zojuist was er een groep van enkele honderden kraanvogels die thermiek aan t zoeken waren boven het dorp..ze draaien en draaien in de grote groep totdat ze de gewenste hoogte hebben. Daarna gaan ze er als een speer vandoor richting het Noorden. Ik weet niet hoelang het duurt voordat je bij jou zijn Jorieke..maar aangenomen dat ze een gemiddelde snelheid van 60 km per uur halen zal dat zo`n 7 uur duren...kijk tegen 4ren nog maar even naar boven Edit voor wie wil weten wat de herrie is boven mijn hoofd moet dit filmpje maar eens bekijken...: http://nieuws.vtm.be/moet-je-zien/81250-kraanvogels-vliegen-massaal-over-belgie
  8. Maisbrood Jane? dat hebben we niet hier. PG lijkt me heerlijk..wat voor een kaas, oude? Het liefst maak ik iets zonder vlees, maar een beetje gehakt is ook lekker. Doe je melk en boter door de puree? of alleen met bouillon?
  9. Leuk! Ik had graag meegetest Marcel, heb je mijn aanvraagformulier niet binnengekregen? Of ligt Frankrijk niet binnen de door jullie gewenste regio?
  10. Een van mijn Vamvaten staat op een soort ijzeren onderstel, maar ik heb het idee dat de wormen daar dan niet zo gemakkelijk in kunnen komen....dus ik heb een heleboel organisch materiaal eronder gepropt zodat de wormen en andere grondbeesten de weg omhoog kunnen vinden. Daarom denk ik dat op de grond beter zal zijn.
  11. De Fransen eten alleen maar zuurkool met veel vlees, worst, spek. Ik wil van de week voor een vriend eens een zuurkoolschotel maken, zonder of met heel weinig vlees, of met vis. En omdat ik het bij hem thuis moet verwarmen is het handig uit de oven, dan kan ik het eten in een ovenschaal meenemen. Wie heeft er een succesrecept?
  12. Het project heeft een nieuwe titel gekregen. Het gaat plaatsvinden in Juni. De slaapkamers zitten vol, er komen 6 mensen er kunnen eventueel nog 1 of twee mensen in tent of caravan..het zal niet meer zo koud zijn dan.
  13. Ok dank je wel Henk..dan ga ik voor een andere boon..ik wil alleen stok voorlopig.
  14. appelvrouw reageerde op bonnie f's topic in Groente
    Het gaat nu even inderdaad niet om de oogst maar om het verplanten en doorgeven. Dan zet ik de preitjes voor de weggeef in potjes en diegene waar ik een bedje mee wil maken verplant ik dan binnenkort..zo zou het moeten lukken?
  15. Witlofsalade uit eigen kelder met walnoten uit eigen boom..
  16. In de winter in huis, in de zomer kas of buiten. Ik hou ze in de kas en binnen..is best een leuke kamerplant
  17. Gewoon niet doen. Ik heb de beste resultaten met spruiten van de wortels gehad in een papieren zak..en droog. Als op de mtfd de wortels erg aan het uitlopen zijn kan het maar ik denk dat het dan nog niet zo ver is.
  18. appelvrouw reageerde op bonnie f's topic in Groente
    aan t eind van de lente heb ik wat bollen oerprei laten zitten..experimentje uit luiheid zullen we maar zeggen. Deze 5/6 bollen zijn uitgegroeid tot 5/6 dichte bosjes dunne preien. Hiervan wil ik wat weggeven op de mtfd. Een deel ervan wil ik verplanten naar een nieuw stuk tuin. Mijn vragen: Kan ik over 4 weken ( een ruime week voor de mtfd) de preitjes die ik weg wil geven opgraven en een week in een krantje bewaren voor de mtfd? Kan ik een dezer dagen het deel wat ik wil verzetten al uitgraven en in hun nieuwe grondje zetten, zelfde diepte?
  19. Geeft niks, gaat lukken..en anders stuur ik je nogmaals wortels uit de volgende plant die ik ga oogsten..tot nu toe ging het altijd goed zo
  20. Zijn die van eigen kweek Henk? Zijn het stok of stambonen?
  21. Nee dat doe ik juist niet, ik bewaar ze op een frisse en donkere plek in papieren zak, en je kunt ze zelf planten. Zo krijg ik mijn wortels altijd "aan de praat"..een maandje in een zak en dan pas in de grond.
  22. Een geelwortel voor jou Erny. Eh, sturen? Of aan Ciska meegeven?
  23. appelvrouw reageerde op Erny's topic in Babbeltuin
    Ach ach jongens wat een kou en regen..ik zou bijna naar de klaagbaak gaan. En ik had zo gehoopt dat ik met mijn nw heggeschaar kon gaan spelen of lekker wat snoeien op deze vrije zondag.. We zijn zojuist even wezen wandelen..volgens de buitenradar hadden we ongeveer een kwartier wat wel klopte. De laatste 10 minuten dus natgeregend. Brrr
  24. Dat mag! Ik maak er tinctuur van en kook het worteltje ook wel al dan niet geraspt mee!
  25. Zojuist een lichtgewicht heggenschaar gekocht..een Ryobi...eindelijk niet meer het de snoeischaar de hele heg knippen Hij is elektries en knipt tot 2,6 mm..en weegt niet meer dan 4 kg.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.