geedee Geplaatst: 5 september 2013 Auteur Geplaatst: 5 september 2013 Mooie pompoen Bee. Weet je ook welk ras het is? Heb jij(of de buren/familie/vrienden) geen electronische personenweegschaal? Quote
Bee Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 dank je, had er toch liever wat meer gehad maar dit jaar weinig succes in de bevruchting van de bloemen...Ik heb deze gekocht in de Aveve/Boerenbond maar ik herinner me niet dat er een naam bij stond want anders had ik die wel ergens neergeschreven.Ben ook al eens kort op zoek geweest om te achterhalen welke soort het zou kunnen zijn maar geen zekerheid gevonden.Vrij bleek ras, weinig tekening op de schil. ik zal wel eens op zoek gaan naar een weegschaal want ben zelf ook wel nieuwsgierig, ook naar de smaak uiteindelijk want het zal zeker een exemplaar voor de soep worden... Quote
Bee Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 nog eentje voor de fun, mijn laatste exemplaar dat ik nog heb liggen, zeker niet de grootste maar het zet al een beginpunt Lengte 40 cm, die andere er naast is trouwens een gele variant, zeer lekker en zacht van smaak, zachter dan de groene...Courgette btw.EDIT : zie juist dat er al iemand is met meer dan 3kg, deze zit daar ver onder dus vergeet hem maar Quote
Bit Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Die tomaat van mij was gewoon een exsemplaar tussen al de anderen.De gewone oogst moet bekeken worden vind ik en niet een vrucht die speciaal daarvoor gekweekt is. dat is niet meer moestuinieren maar meedoen aan een wedstrijd. Tuurlijk tuurlijk. Is absoluut zo. Hier worden ze écht niet speciaal op grootte gekweekt hoor ( als er een wedstrijd van komt ooit, doe ik zeker wel mee, met een pompoen, tomaat whatever: gewoon leuk.Maar nee hoor Aalterse-Willy. Hier ook gewoon een hele grote tussen héél veel andere grote. De Oekraïner die ik heb staan, geeft gewoon erg grote ( maar vooral lékkere !! ) Quote
RobO Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 top allemaal, ik had vandaag 3 schone T shirts nodig, samen 560 g xtra, een PR zekur! Quote
simke Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 En ik had een ui van 373 Gr. Vond dat al heel wat. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 RobO, het gaat hier wel om één stuk hé, en niet drie tegelijk. Bit, van mij zijn dat van die Homestaed tomaten, die erg lelijke weet ge nog?Zeer lekker en groot maar toch zo rap overrijp en dan worden ze slijmerig van binnen, niet lang houdbaar feitelijk. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Katja1604 Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Oh, telt vieze kleding ook mee?Dan kan je mijn dochter als record-houder in de lijst zetten! Quote
Frans Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Kleine toelichting:Ik heb een bolcourgette en een 'gewone' courgette in mijn tuin staan maar ik gebruik ze maar zelden . Als alternatief voor het op de composthoop moeten dumpen van veel overbodige courgettes laat ik aan iedere plant één vrucht staan die door mag groeien waardoor nieuwe vruchtvorming geremd wordt . Maar door dit topic ben ik nu wel allebei mijn remmen kwijt. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bee Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 ondertussen zijn we een weegschaal rijker, ik heb hem op zijn zijkant moeten zetten want anders kon je het schermpje niet meer zien.Ben zelf verrast eigenlijk, 25 kg... Quote
Bit Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 Ja, Ja. Ja. .....een beetje duwen op die pompoen he ? Ik zie het wel .... ik zie het wel ..... Quote
Bee Geplaatst: 6 september 2013 Geplaatst: 6 september 2013 haha... en maar duwen... nee, dat is de helpende hand van mijn vrouw, ze mocht hem ook alleen maar in evenwicht houden.We hebben het drie keer herdaan en het was telkens hetzelfde dus helaas, het zijn 25 echte pompoen kilo's... Quote
Akita Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Deze foto's ook al eerder geplaatst. Mijn recordinzending is tegenovergesteld van alles wat jullie tot nu toe geplaatst hebben.Hierbij introduceer ik Worlds smallest tomato (besjestomaat Worlds smallest)Met een gewicht <0,1 gram (kleinste weeghoeveelheid en de weegschaal blijft op 0 staan, en een doorsnee van nog geen 2mm. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
appelvrouw Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Hij is fijn Ik heb twee inzendingen..courgette, meer dan 5 kilo( maar weegschaal gaat niet verder) en zonnebloem, doorsnede iets van 33 centimeter Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Mooie fotoos Akita! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Akita Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Dankje, mijn vrouw heeft haar eigen fotostudio dus alle apparatuur is voorhanden. Verder gewoon weten wat je aan het doen bent. Hiermee bedoel ik vooral dat je weet wat je wilt laten zien en hoe je dat wil bereiken. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
appelvrouw Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Zonnebloemdoorsnede : Appelvrouw : 33 (-3 ) cm Tja hoe fotografeer en meet je een zonnebloem met twee handjes en een krullende centimeter? Ik dacht, je gelooft me wel op mijn bruine ogen Ik heb de centimeter maar even vastgeplakt met tape..het blijkt 33 (+1) te zijn Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Het gaat er bij de zonnebloem toch om wie de langste (plant/stengel) heeft? Het is wel een joekel, moest je hem ook alleen plukken? Ik bedoel, kon Lie je niet even helpen? Quote
henkg Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 meer dan 5 kilo( maar weegschaal gaat niet verder) Dan wordt het tijd voor de personenweegschaal. Erop mét, en zónder courgette. Verschil is het gewicht van de courgette. Een digitale personenweegschaal kan per 100 gram wegen. Beter het verschil met en zonder jezelf te meten, dan alleen de courgette. Als het goed is, wegen die weegschalen het nauwkeurigst rondom een normaal lichaamsgewicht. En je hoeft uiteraard hier alleen het verschil te melden Zo kun je ook het gewicht van bijvoorbeeld pompoenen bepalen, al dan niet nog aan de plant (dan een stevig plankje o.i.d. onder de weegschaal). Denk ik: pompoenen passen slecht op mijn balkon. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
geedee Geplaatst: 9 september 2013 Auteur Geplaatst: 9 september 2013 Zonnebloemdoorsnede : Appelvrouw : 33 (-3 ) cm Tja hoe fotografeer en meet je een zonnebloem met twee handjes en een krullende centimeter? Ik dacht, je gelooft me wel op mijn bruine ogen Ik heb de centimeter maar even vastgeplakt met tape..het blijkt 33 (+1) te zijn Alleen begon jouw cm pas bij ongeveer 3 cm te meten Vooruit ...ik zal je geloven op je reebruine ogen Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 moest je hem ook alleen plukken? Ik bedoel, kon Lie je niet even helpen? èh..wat jij bedoelen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Ik dacht even dat jullie handjes met z'n vieren waren als je begrijpt wat ik bedoel. Dan had één paar handen de cmband kunnen vasthouden en het andere paar de camera. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Nee Lie is en route..o.a. naar een medeforummer in België Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gwen Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Nou dan ga ik voor de langste peul en de grootste boon (afgezien van mijzelf). Twee zijn er in de race. In mijn tuinblogje post ik wel een foto. Ze zijn nog niet oogstrijp, maar de langste peul gaat al richting de 30 cm! Quote
Erny Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 De Ronde de Nice worden wel heel snel per ongeluk heel groot... Links kan je een hockeybal (die komen hier via de sloot aandrijven) zien liggen in de plantenbak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.