Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Het Grote Moestuin-forum Record Topic!!


geedee

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later ...
  • 2 maanden later ...
  • 1 maand later ...
  • 1 maand later ...

Prei. Ruim 1.68 meter (zonder verdorde topje 3 cm korter).

 

Het zou een winterprei moeten zijn al heb ik daar mijn twijfels over. Wat groeiwijze betreft heb ik nog nooit zo'n idiote prei gezien. De zaden zijn afkomstig van de Lidl. Voor een lengte record is hij wel leuk maar naar het bruikbare deel gekeken is het geen bijzondere plant. De diameter van de schacht is  bijvoorbeeld te klein maar als het inderdaad een winterprei is dan heeft de rest van de planten nog alle tijd dikker te worden. Het is nog lang tot het voorjaar.

 

IMG_7401.thumb.JPG.9356f68d710e01d91450fd910d5e7523.JPG

 

IMG_7406.thumb.JPG.442a92804e60f01ee5eebba1870e7ce6.JPG

 

IMG_7407.thumb.JPG.7aeadd6275e934dfbbbdcff8b6133f21.JPG

  • Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

61bf369ec088e96450acc33e8b593d4b.jpg

Nou ja zeg! Teufelshorn aardappel van 30 cm... geen idee hoe het kan, want bij de mega lading waar ik mijn 4 aardappels vorig jaar op reclaim the seeds had gekocht, waren ze niet groter dan een cm of 6. Die ik heb geoogst vorig jaar en paar maanden terug ook niet. Deze had ik laten staan omdat de plant er nog redelijk uitzag. Dat heeft kennelijk gewerkt.

Op een paar kleintjes na, die nog steeds bijna allemaal groter zijn dan gemiddeld, allemaal huge! Mijn vrijdag begint zo leuk
4e818ca5a2fcb6589412ef5c4229ad58.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Inderdaad een forse knol Vinky maar bij dit soort foto's , waarbij het display leesbaar in beeld moet komen, ontkom je er niet aan ietwat van bovenaf te fotograferen. Het effect is dan dat het te fotograferen object er wat 'robuuster' uit kan komen te zien. Maar ook recht van voren bekeken is het nog steeds een aardige knol.

 

Misschien een idee om bij topics waarbij het gewicht een rol speelt in het vervolg 2 foto's te laten zien ? Eén met leesbaar display en een tweede vanuit de meest realistische hoek.

 

selderij20.thumb.JPG.6a6eba3e4bbe715aac75a25a5cee9d98.JPG

 

selderij22.thumb.JPG.29d576104e8ddfe1c340be4401065fe3.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later ...

Verdikkie, ik kwam hier om Mellie te verslaan met het kleinste ei. Maar ik heb hem eerst gewogen, toen kapot gemaakt om een foto te maken van dat het echt een ei is (met dooier zelfs!) en daarna keek ik pas in dit topic en toen bleek dat Mellie haar eitje had opgemeten en niet gewogen. Maar nu kan ik geen foto meer maken van de lengte van 'mijn' ei. Als ik de schil weer aan elkaar probeer te houden, en dan meet, dan denk ik dat ik net iets meer dan 2 cm meet. Een of 2 mm meer. Maar ja, dat kan ik niet bewijzen. EN ik had wel even wat scherpere foto's mogen maken :roll:

 

6,7 gram...

IMG_1314.jpg

 

IMG_1317.jpg

 

 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
  • 1 maand later ...
  • 5 maanden later ...

De records waar ik dit jaar voor kan gaan staan al zo scherp dat het vertrouwen al in mijn schoenen 🥾 is gezakt, potverdikkie!😆

 

Ik kan gaan voor; Paprika 🫑, Pepers 🌶 of Aubergine 🍆 maar ik verwacht dat t niet doen is want ze staan allemaal al op mooie records.👌👏

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Ik ga mijn boerenwormkruid opmeten, die komt tot boven de 1,70m terwijl Flora van Nederland zegt 60-120cm.
En mijn koningskaars komt ruim boven de 2m uit (Flora van Nederland 1-2m, Wikipedia >2m).
Vingerhoedskruid is ook rond de 2m (Flora van Nederland 30-150cm, Wikipedia 30-200cm).

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic werd 30 augustus 2013 gestart door  @geedee  en de laatste keer door haar bijgewerkt op 10 mei 2020. De laatste keer dat ze inlogde is meer dan een jaar geleden op 4 juni 2021. De kans dat ingezonden bijdragen van na 10 mei 2020 nog door haar verwerkt zullen worden lijkt me daarom klein.
 

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frans, sindsdien worden hier nog wel quasi records - maar dan wel met foto's - geplaatst, meestal opgevolgd door wat oh's en ah's. Maar misschien moet het draadje gesloten worden? En iemand een nieuw recordtopic starten?

 

@acpronk, geen foto's plaatsen en dan toch een paar likes scoren, dat vind ik een hele prestatie. Zonder foto's zegt mij je bericht eigenlijk niet zo veel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet eerder vijgen gewogen, maar deze was een stuk groter dan de rest die ik had gepluk. Dus toch maar even op de weegschaal. Vandaag had ik overigens een nóg grotere vijg.

8fb64f58964853d586f659440c69933b.jpg
1 vijg, bijna 100 gram!

Samen met de rest van die paar vijgen, ruim een halve kilo. We hebben gesmuld

74ca0155f4ceebc59f8342758d19a9aa.jpg

Vijgen en kersen zijn mijn lievelings

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...