Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat doen met zonnepitten?

ilse

Recommended Posts

Je kunt ze los eten, of door de salade doen, door de pasta, door de couscous, door wortelsaus, door gebak... ja wat kan je er eigenlijk niet mee doen?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

tja dat schillen... wordt nog een leuk klusje...

Ik denk dat ik een idee heb gekregen wat ermee te doen maar moeten ze dus wel uit hun schil...

Ga ze even roosteren samen met wat pinda's en dan gecondenseerde melk carameliseren en dat bij elkaar doen.

Denk dat ik zoiets ga proberen.

Heb ook gelezen dat je ze kan roosteren en dan gewoon wat zout erbij dat is ook een idee.

Wie weet doe ik het beide maar zal eerst nog een paar dagen zoet zijn denk ik met het schillen....

Vrijwilligers?

Hier hebben mijn kinderen de pitjes die de musjes en koolmeesjes overgelaten hebben zo gegeten.

Zonnebloempittenbrood vind ik ook erg lekker, mochten er hier ooit pitjes overblijven, wil ik dat ook eens bakken.

En wat bewaren voor volgend jaar om weer te planten, natuurlijk.

Snij hier altijd alle bloemen af en laten drogen en dan pitjes uitdoen en mengen met wat graan en de kippen smullen ervan.

Ik geef de pitten in 1 stuk ze hebben er geen probleem mee om op te eten. Ik heb toch altijd een emmer vol pitten kruipt natuurlijk wat tijd in, maar ik kan op die manier een zak graan uitsparen op een jaar. En anders liggen ze toch maar op het veld of in de composthoop.

Ist vandage ni tis vo morge

Heb ook gelezen dat je ze kan roosteren en dan gewoon wat zout erbij dat is ook een idee.

Wie weet doe ik het beide maar zal eerst nog een paar dagen zoet zijn denk ik met het schillen....

Vrijwilligers?

Als je ze gaat roosteren dan in dop, dan het zout. Zo kan je ze ook kopen Dan heb je er nog maar de helft aan werk aan

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Ik zie iedereen almaar allerlei lekkernijen aan hun kippen voeren... zonnebloempitten, appelazijn. Maar is dat niet onwijs zonde? Die kippen kunnen toch ook prima rondkomen met voer dat voor hen wel en voor ons niet goed te eten is? Of ligt dat aan mij

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Dat ligt aan jou..

zonnepitten hoort wel tot hun natuurlijk voedsel, en is voor de kip een lekkernij. Ze zijn er ook heel zuinig mee, want ze eten de bodem van de bloem ook op...appelazijn is voor de kip wat kruidenthee voor ons is..gewoon goed.

Daarover gesproken, mijn kippen krijgen ook kruidenthee, daar week ik oud brood in voor ze.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Nouja ik bedoel meer, zonnebloempitten zijn voor mensen ook echt een lekkernij, en behoorlijk duur in de winkel. Er is vast genoeg ander voedsel te bedenken voor kippen waarbij je niet je mooie zelfgeoogste zaadjes weggeeft? Maargoed dat zal inderdaad wel aan mij liggen dan, ik zou gewoon wat minder waardevol voedzel kiezen denk ik, iets waar je toch al veel van hebt

Nouja ik bedoel meer, zonnebloempitten zijn voor mensen ook echt een lekkernij, en behoorlijk duur in de winkel.

Ik zaai zonnepitten voor de vogels. Zelf koop ik lekker gepelde, want dat gepiel met zo`n zaadje is niks voor mij ... het is inderdaad wel zo, dat de vogels ( nu ik kippen heb) minder krijgen..ik heb daarom na de aardappeloogst nog zonnebloemen op dat bed gezaaid met de hoop dat dat nog wat wordt..wie weet heb ik geluk met een mooi en lang najaar dan kunnen de vogels de zaadjes uit bloemen in de tuin gewoon lekker opeten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎