Ga naar inhoud

Knoflook, 6 okt. 2013 gepoot; en hoe is het nu?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hm, Als ik dit zo lees allemaal moet ik ook eens bij mij kijken. Mijn knoflook staat ook al 2 maanden in de grond maar volgens mij is er nog geen groen te zien. Zal vanavond eerst eens kijken.

Geplaatst:

Hier staat ook het 1 en ander boven nu. Het vliesdoek moet ik wel opnieuw gaan spannen, nu met wat bogen, om ze ruimte te geven. De knoflook groeit er tegenaan en één stengel is al afgebroken, dus niet te lang mee wachten.

Geplaatst:

Hmmm die van mij staat ongeveer twintig cm boven de grond, 11 oktober in de grond gestopt. Heb ik dan wat fout gedaan als hij bi de rest nog niet zo hoog staat?

Geplaatst:

Nou vandaag de grond waar we de knoflook gepoot hebben eens grondig bestudeerd. En ja hoor verschillende groene puntjes gezien. Dus er gebeurt gelukkig wel degelijk wat onder de grond

Geplaatst:

Bij mij staat/stond het meeste al zo'n 10cm met mooi blad boven de grond (okt. gepoot). Behalve de olifantenknoflook. Maar vandaag hadden de kippen het bed (met hooi en daaronder natuurlijk lekker veel beestjes) ontdekt. Knoflook lusten ze niet maar ze hebben flink lopen graven en daarbij niet op de knoflook gelet... Jammer. Gelukkig staat het meeste nog wel een beetje overeind. Hopelijk komt de knoflook er weer boven op.

Geplaatst:

Dat was bij mij ook het probleem. Mijn knoflook staat dus nu onder insectengaas (Ikea gordijn)..Een beetje gek in de winter, maar wat zou dat

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Als ik jou was Dirk, zou ik die 2 tenen die nu allebei al groen hebben, wat verder uit elkaar plaatsen, naar mijn idee gaan ze anders elkaar in de weg groeien

Geplaatst:

Afdekken hoeft niet, knoflook komt vanzelf terug in het voorjaar.

Enne... Dirk... je kan je bericht ook wijzigen met Edit onder aan het bericht. Dan kan je bijvoorbeeld de foto nog toevoegen o.i.d. Hoef je geen nieuw bericht voor te plaatsen.

Geplaatst:

Ik zal er aan denken Erny, en knoflook buiten zou ik toch wel afdekken tijdens extreme vorst en sneeuwval.

Tuinieren is goedkoper dan therapie, en je krijgt ook nog tomaten.

Geplaatst:

Bij zwaardere vorst ( dan heb je het over kale vorst, zónder sneeuw dus, van overdag -5 en wind en 's nachts onder de -12 ) kan je aan afdekken denken wel. ( takken coniferen, kerstbomen, zoiets )

Maar ligt er sneeuw van een leuke hoeveelheid, hoeft dat juist niet. Sneeuw is de beste isolatie voor planten.

Knoflook van zich is goed winterhard. Het is eerder het eventuele te vele vocht wat in de winter schade kan geven. Zie ook alle topics daarover.

Knoflook binnen geteeld, teel je dan voor het blad. Dan is er weinig / minder knolvorming. Dat is te warm voor de knoflook. Die heeft die koudeperiode juist nodig voor de bolvorming.

Geplaatst:

Als er een dik pak sneeuw op ligt en dat gaat dooien dan heb je dus een vocht probleem, en dit is niet echt goed voor de knoflook. Dus uit mijn ervaring kan je beter wel afdekken.

Tuinieren is goedkoper dan therapie, en je krijgt ook nog tomaten.

Geplaatst:

Oké, en waar dek je het dan mee af , tegen dát vocht ?

( vandaar poten knoflook op verhoogde bedden , ruggen )

Geplaatst:

Het bed waar onz knoflook in staat ligt iets hoger dan de rest van de tuin zo'n 5 a 10 centimeter en de grond is vrij open . Het waterd dus goed af. Was eerder bang voor kapot vriezen aangezien de teentje maar een klein 5 cm in de grond zitten. Ook staan ze onder een net, ivm de kat. Die vind het nl geweldig om gaten te graven in de tuin. .

Geplaatst:

Nóóit heb ik me na het poten van de knoflook zorgen gemaakt of ze al dan niet boven de grond kwamen... In het voorjaar zie ik vanzelf wel hoe het ze vergaan is.

Maar door al jullie gezenuw daarover zat ik nu ook al bijna ongerust het groen uit de grond te kijken...

En dus ja hoor! Ze komen nu boven... gepoot op 26-10.

Geplaatst:

Hier zijn er ook meer en meer boven aan't komen. Dat 'warme' weer blijft maar duren.

Wel goed dat ze in ruggetjes zitten.

Als het hard regent staat er water tussen de ruggetjes.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...