aalterse-willy Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Ik heb geen kas. Ze hebben een week bij me in de slaapkamer gestaan met het raam open en dus in de tocht. Kunt ge die niet beschutten met pvc folie of zo? Of gewoon wat glas er rond zetten? Een koud kasje is toch rap gemaakt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
greetje11 Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Nou Willy volgens mij heb jij de winnaar in je bezit Quote
geedee Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Hier heb ik 5 grassprietjes....de totale opkomst van alle zaadjes Quote
kenbeimer Geplaatst: 23 april 2014 Geplaatst: 23 april 2014 Zaailingen zien er heel erg goed uit, ik ga ze buiten laten staan vannacht en morgen aanzien en kijken of koude kas nodig is. Ze zullen alsnog naar buiten moeten straks. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
greetje Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 ook maar weer eens 'n updeetje van den mammoeten hierze zijn al 2 weken buiten dag en nacht en de groei zit er toch maar in moet ik zeggen[al halen ze het niet bij de willy-preien ]deze kwam ineens boven nadat het enige sprietje total was afgestorven en is dus buiten opgekomen it's a strong one Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Geconstateerd dat de prei bij Appelvrouw net zo er uit ziet, net zo groot ( of klein ) als bij mij. Geconstateerd dat bij Henkg de prei echt debiel ver vóór loopt op de mijne. Quote
borderrose Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Ik heb vandaag het zakje zaad terug gevonden....was spoorloos geraakt tijdens mijn verhuizing.Ga het morgen alsnog maar zaaien denk ik.. Quote
greetje Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 oh borderose dat kan nog makkelijk!!!!!gezien onze resultaten tot nu toe Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
borderrose Geplaatst: 25 april 2014 Geplaatst: 25 april 2014 Ja daarom, ik denk dat ik een goede kans maak om te winnen Quote
Mibo Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Ze beginnen op prei te lijken....en nu naar buiten! Quote
Bobjan10 Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/
Bit Geplaatst: 26 april 2014 Geplaatst: 26 april 2014 Vandaag de 2 preien in de volle grond gezet. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Was ik deze morgen op zoek naar een boortje van 4,2mm en daarvoor gebruikte ik de schuifpasser, kan die cijferkes op de boren niet meer lezen, en toen kwam ik op het idee de dikte van die prei eens te meten.De twee dikste zijn 15 en 16,5 mm dik.Wat ik niet goed begrijp is dat velen die prei buiten in de volle grond planten. Daar kunnen ze toch nooit de voeding vinden welke nodig is om echt dik te worden?Zie deze link eens;http://www.bbc.co.uk/blogs/legacy/gardening/2011/07/growing-the-biggest-and-best-l.shtml Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Volgens mij staat daar alleen dat ze ze in potten hebben geplant om de planten vanaf Durham te vervoeren...en dat ze normaal in verhoogde bedden worden geteeld... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Zie eens goed hoe dikwijls ze verpot worden, ze gaan tot 65 liter potten voor de wedstrijd prei, voor de gewone kweek is dat in die verhoogde en afgeschermde bedden, als die al niet in de kas staan. Tijdig verpotten dus. Van de 75 deelnemers aan die wedstrijd zijn er toch maar weinig die er iets over (durven) vertellen vind ik. Is dat zo geheim????Van mij moogt ge alles weten, zo bvb hebben ze vandaag een beetje water met kristalon gekregen omdat de bemesting te laag was, ze mogen geen honger of dorst lijden om dik te worden. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
henkg Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Als dat zo is, moeten er misschien twee wedstrijcategorieen komen: kas/potteelt en volle grond. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Ik overwoog ook wel om er 1 ( één van de twee dan ) in pot te laten , steeds een maatje groter. Maar willy, je kent mijn grondje niet he ? Wat heb ik daar mee gedaan een maand of 2 terug ?Mijn tuin kun je zo ook beschouwen als een érg grote pot he ? Quote
malouis Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Volgens mij staat daar alleen dat ze ze in potten hebben geplant om de planten vanaf Durham te vervoeren...en dat ze normaal in verhoogde bedden worden geteeld...Die verhoogde bedden hebben het meest weg van een erg groot uitgevallen pot. (Zie mijn eerder post: post192184.html#p192184 ) Quote
Gast joladio Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Mijn preitjes, eindelijk stukje groter.. tijd voor grotere potjes. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Mijn preitjes in pot, ze gaan binnenkort toch buiten moeten wegens gebrek aan plaats.Dit is niet de dikste maar gemakkelijker te meten.En bladeren van 80cm lang.En nog eens allemaal samen, de zeven overlevenden.En de vergelijking met het potloodjeNu, dat was het maar weer.Vind nog steeds dat er maar weinig inzendingen van foto's komen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
malouis Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Nee, na foto's van deze preien durft niemand meer een foto te plaatsen! Quote
Stan Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Tsja hier kan ik niet tegen op/in. Dus een foto na die prei van u ? Nee ik wacht wel even . Malouis was net sneller Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jenneke Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Zo dan, dan hebben die van mij nog wat in te halen, zal er morgen eens lief tegen praten, misschien helpt dat Quote
kenbeimer Geplaatst: 6 mei 2014 Geplaatst: 6 mei 2014 Platvoet heeft het loodje gelegd, deze 4 zijn over en mijn oma's prei leeft ook nog. Tom Tomaat, Yorick, Treurprei en Heinzprei. Yorick gaat morgen als eerst in de volle grond. Ik ga niet langer voor de dikste prei, ik denk dat ik voor bloei ga en volgend jaar zaden (en evt. prei) oogst. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
aalterse-willy Geplaatst: 7 mei 2014 Geplaatst: 7 mei 2014 kenbeimer, prei is niet één maar tweejarig hé. Dus als ge voor de bloei gaat dan wacht ge nog maar een jaartje. En dan nog, van deze prei moet ge niet voor het zaad gaan maar voor het 'Grass'. Dat zijn de op de zaadbol kiemende zaden, daar is dan weer wel een centje mee te verdienen hoor, met de verkoop van dat 'Grass'.Maar zeg, waren uw preitjes niet een beetje Dépri door uw naamgeving? Ge moet daar lief tegen zijn hoor.Nu was ik me gisteravond suf aan het denken wat ik met die prei moest aanvangen, want zeg nu eerlijk, in de kas staan ze niet zo goed meer, ze nemen teveel plaats in en daarbij, ze groeien al terug uit hun potten, moet ze dus gaan verpotten. Nu heb ik wel nog die planken van dat hot-bed en aangezien dat experiment volledig mislukt is kan ik die gebruiken voor de mammoth-pot. Ergens heb ik ook nog acht ramen staan waarmee ik een beschuttende opstand kan maken en als ik er dan nog een schuin plastieken dakje boven maak, of van oud serreglas......... Er komen nog wel foto's hoor en voor wie het in het echt zien wil, kom maar af het is vrije toegang. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.