Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

sp-studio85791387390159.jpg

Geplaatst:

Heee... snel gedaan!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb al jaaaaaren mijn zonnebloem. Het is een aparte kleur bloem, ik had toen meerdere soorten zonnebloemen in mijn tuin.

En omdat ik hier op het forum een functie heb, verander ik mijn avatar niet. Als ik namelijk zelf het forum lees, kijk ik vooral naar de avatar van mensen, om te herkennen wie het is. Past diegene zijn avatar aan, dan ben ik weer even een tijdje in de war

Geplaatst:
  • Auteur

Dan moet je net zo'n veranderlijk type hebben als ik, die het zo nu en dan 'Time for a change' vindt, hetzij qua avatar, of qua onderschrift.

Nu zul je niet gauw in de war raken van mij , maar het is wel vertrouwd als je dezelfde avatar houdt. Ik had hiervoor geruime tijd de roze kruiptijm.

Jouw zonnebloem heeft idd een aparte, bleke kleur, makkelijk te herkennen.

Met Appelvrouw en Roosmarij ben ik regelmatig in de war, ze hebben dezelfde kleuren in hun avatar.

Geplaatst:

Yeps!!! gelukt

Geplaatst:

tja, eigenlijk is het wel logisch dat dit mijn avatar is, toch ?

Ik vindt ze zoo mooi, en ik zou zo graag een tuin vol daarvan hebben..

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Mijn avatar vond ik tijdens het zoeken op pinterest,ik vond de afbeelding gewoon mooi,en best symbolisch. De groei van al het leven.

Geplaatst:

Een foto die ik aan de Belgische kust gemaakt heb.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ja, die van mij is misschien voor mensen die niks met ICT te maken hebben een beetje vreemd..

Het is een kool, naar de gelijknamige "Hij groeit als kool". En omdat ik een liefhebber ben van kool.... Maar daar doorheen zien jullie vast wel getallen staan:

01 01 00 11 10 00 10
11 00 01 10 11 01 00
00 01 11 10 01 00 00
10 11 10 00 00 11 01

enz.

Die cijfers zijn machine taal. Ofwel, computertaal. Maar dan wel op het laagste niveau. want er zijn maar heel weinig programmeurs die dat beheersen. Ik ook niet trouwens, ik schrijf alleen Delphi. En omdat dat mijn twee grootste hobby's zijn, Heb ik die twee gecombineerd in 1 avatar...

Dat was mijn verhaal..

Gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:

Voor mijn avatar heb ik gezocht naar een plaatje wat symbool stond voor mijn moestuin-kennis. Een beginner..... dus ik heb gezocht op "kiem". En dit plaatje vond ik iets magisch hebben....het wonder van het ontkiemen. Ik hoop hier te ontkiemen tot een volwassen plantje Wie weet verander ik mijn avatar dan.

Geplaatst:

Dan moet de magische kiem een magisch plantje worden.

Hoe ziet dat eruit?

Een bloemetje van de Explosive Ember die bij mij op de vensterbank staat.

Intussen is dit bloemetje verandert in een paars pepertje.

aangepast door Gast

Geplaatst:
Wonderbaarlijk he

Dat de vogeltjes zulke mooie schatten uitpoepen

Hopen dat de bloem zichzelf uitzaait, ze is erg mooi

En misschien kan je dan nog meer mensen blij maken met zaadjes

Mijn avater

Gemaakt op het einde van de dag in het begin van de zomer

Een poging tot om de hond verder dan zijn middel het water in te laten gaan

Eindstand hond 1 ik 0

Wel een interessante foto geworden

image91461387261547.jpg

Wat leuk! Ik heb zelf een japanner

Mijn avatar is een google plaatje van verschillende dingen die ik wil verbouwen. Ik vind het er wel kleurrijk uitzien.

veganlandbouw.jpg

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

leuk en kleurig avatar hoor !! getuigt van enthousiasme !!!

Geplaatst:

@Antoine: Begrijp ik het dan goed dat jij zelf ook niet kan lezen wat er in je avatar staat?

(heb zelf in de 80-jaren dit nog wel moeten leren... hele schriftjes vol met eentjes en nulletjes... )

Geplaatst:

Wordt eigenlijk wel eens tijd voor een nieuwe avatar voor mij. Met deze zit ik hier toch ook al weer ruim 2 jaar. Als er suggesties zijn ?

Geplaatst:

man kijkt rokend zonder bril naar zeldzame stek en laat m vallen

Geplaatst:
@Antoine: Begrijp ik het dan goed dat jij zelf ook niet kan lezen wat er in je avatar staat?

(heb zelf in de 80-jaren dit nog wel moeten leren... hele schriftjes vol met eentjes en nulletjes... )

Het probleem is dat ik geboren ben in '81... En mijn eerste computer was een IBM 186. En daar deed ik vooral spelletjes op zoals Prince...

Ik ben pas begonnen in de Pentium tijd, mijn eerste programma draaide onder W98. Geschreven in Delphi.

ik ben gaan experienteren in VB en later in Turbo Pascal, waarna de stap naar Delphi niet groot meer was...

Gr

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Geplaatst:
Wordt eigenlijk wel eens tijd voor een nieuwe avatar voor mij. Met deze zit ik hier toch ook al weer ruim 2 jaar. Als er suggesties zijn ?

Gezien je onderschrift: iets met een Delphinium?

Geplaatst:

Bit: die koffiekan van je die zowat op alle foto`s staat..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja !!! natuurlijk de delphiniums ! ( beetje een te zoete vrouwelijke plant eigenlijk , mjaa. das die vlinder eigenlijk ook ja hmmm ) neem ik mee

De koffiekan is een goeie ja. Maar dan moet ik steeds aan Memph denken met zijn gieter voor zijn tieter. Koffiekan. Wel gastvrij he ? En lekker van de koffieleutbabbel.

Koffiekan. Ik ga er over nadenken.

De koffiekan met op de achtergrond een bed delphiniums !

Geplaatst:
  • Auteur

Of gewoon zo laten zodat je herkenbaar blijft. Een rots in de branding (nee, niet een rots als nieuwe avatar).

Neem nou Weknow met zijn knalrosebloemetjes, wat was zijn vorige avatar ook weer?

Gewoon zo laten dus Bit, ik zou het jammer vinden als ik opnieuw aan je zou moeten wennen...

edit: rose moet zijn: violet!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Vandaag ook mijn avatar weer naar een paddenstoel terug gezet en zal deze niet snel meer gaan veranderen.

Ik heb net iets meer met paddenstoelen dan met prei.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Heb je geen mooier paddestoel?Het lijk op........................

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Eerlijk gezegd moet ik Thea ook wel gelijk geven Stan. Heb je niet een iets smakelijkere foto ? Geeft niks hoor, als je deze wél mooi vindt. Is jouw ding. Maar mooi ( vind ik dan ) is anders.

Geplaatst:

Bit schreef:

Ja !!! natuurlijk de delphiniums ! ( beetje een te zoete vrouwelijke plant eigenlijk

Een close-up van de meeldraden? Is macho!

Huub schreef:

Neem nou Weknow met zijn knalrose bloemetjes, wat was zijn vorige avatar ook weer?

Het antwoord op deze strikvraag is: "geen". Heb maandenlang incoginito meegdaan hier.

Trouwens, Huub, je moet eens naar je beeldscherm laten kijken. Die bewerkte anemoontjes zijn violet, niet rose.

(Sorry luitjes, is vrijdagavond en ik merk dat mijn 5 laatste berichtjes her en der allemaal errug melig zijn. (Nee, niet meel-dradig!) Niveau is hier behoorlijk gedaald. )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.