jaapwerk Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 wij hier in het hoge noorden , zijn in de regel wat laat met zaaien maar zaterdag is het er toch van gekomen . Ik zaaide in bakjes in de kas vlees tomaat, div kruiden, afrikaantjes en van daag pot kluitjes geperst voor de lav laval ( magiplanten). Morgen sla plantjes en andijvie zaaien , en mischien moet nog even kijken nog wat anders . Quote
Gemma Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Kolen geplant: Rodekool langedijker bewaar 12xKailan 8xSavooie kool januari king 2xSpitskool kalibos 5xBloemkool goodman 8xSpitskool filderkraut 6x En 5 plantjes van mini krop sla saphire. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Old Rose Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Met dit regenachtige weer heerlijk in de kas gewerkt. Suiker mais in potten gezaaid ( zo kan ik al iets grotere planten straks op het veld zetten)Physalis gezaait in tray in de kassier pompoen in potten gezaaitopbind sla in kas omgezetbrocilie en bloemkool plantjes in grotere pot gezettray met bloemen zaad Ookal mag ik dit weer niet zo, de regen hagel en rukwinden, in de kas is het dan goed vertoeven Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Bit Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Het resultaat van het oppotten van een serie tomaten in een hagelbui buiten in de wind Quote
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 kleine update,lees net op Diana's mooie moestuin dat je pastinaak rechtstreeks in de grond moet zaaien zoals worteltjes, klopt dit? Anders ga ik die zaaiblokjes nog rap in aarde steken! Klopt, beter rechtstreeks...misschien, als je genoeg zaad hebt, zaai je nog een keer? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Zonet tomaten vanuit zaaibak naar koffiebekers verspeend. Zo'n 40 stuks.Ja, mijn vensterbank staat nu helemaal vol. Waar laat ik 40 stuks stinkertjes die volgende week verspeend moeten ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
aalterse-willy Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 De eerste tomaten uitgeplant in de kas, ook wat saladeplantjes terug ingevuld, daar waar we de eerste sla geoogst hadden.Buiten drie rijtjes wortelen gezaaid en het overschotje zaden van pijpajuin.Ook de reuzen uien uitgeplant, 43 stuks. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
loes Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Zonet tomaten vanuit zaaibak naar koffiebekers verspeend. Zo'n 40 stuks.Ja, mijn vensterbank staat nu helemaal vol. Waar laat ik 40 stuks stinkertjes die volgende week verspeend moeten ... 2e plank maken voor het raam? Quote
henkg Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Dank voor de tip, maar een tweede plank heb ik al, voor de helft van de breedte van het raam. Op de andere helft staan mijn pepers (die blijven binnen) nu al 80 cm hoog. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kim Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Dille voor op het moesbalkon en kattegras (ergo gerst) voor onze grazende tijger . Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Afgelopen weekend:trostomaten van op de markt in de kas verplant, daslook in de kas verplant, tomatenplantjes, courgetteplantjes, augurkplantjes komkommerplantjes....etc verspeend, deze staan momenteel ook in de kas af te harden, berber en bergeracaardappelen gepoot ( straks even poolshoogte nemen, zien dat ze niet te nat staan ) Nieuwe "kruidentafel" geknutseld met man, gevuld met compost en lente-ui ( rood en wit ) erwtjes, worteltjes, koolrabi.. gezaaid en ijsbergsla verspeend.Straks even kijken hoe het op het dak gesteld is na de onweer en hevige wind van afgelopen dagen.... Quote
Mari Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 4 butternut pompoenen en 4 komkommers 'Sakuri' Quote
suus76 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 5 pompoenen galeuse d'Eysine, schijnen ontzettend lekker te zijn. Quote
Katja1604 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 3 ijsbergsla in een groter potje, 4 ijsbergsla gezaaid, 3 komkommers gezaaid, 40 zonnebloemen gezaaid. Quote
Erny Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 Oja, gezaaid op 8 april, in bakjes ter kieming binnen: Krulpeterselie / Perilla Shiso / Platte Peterselie / Platte Peterselie Giante d'Italia / Basilicumboom / Dille / Lemon Koriander / Koriander (kiemtest) / Koriander Slowbolt Amaranthus Dreadlocks + Hopi Red Dye + nog een rode / Quinoa / Aardbeispinazie / Grote Engelwortel En nog wat bloempjes:Stokroos Aubergine + Lila / Dianthus / Bonte Salie / Lobelia / Sternwinde / Kaiserwinde / Afrikaantjes / GoudsbloemRicinus Rood en Groen Quote
Jane Doe Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Pluksla, botersla, ijsbergsla, spinazie, bloemkool, boerenkool, spruitkool, pronkbonen, peultjes en mais.Vandaag nog meer komkommerzaailingen ontdekt, die zichzelf gezaaid hebben. Stuk of 15 a 20 stuks en dan nog de 36 eerder gevonden. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 Wat peterselie zowel -plat als -krul direkt in de kruidentuin geplant. Ik moest wel lang sproeien om een werkbaar plekje aarde te verkrijgen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jane Doe Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Snijbiet van tray naar pot verspeend, ben nog niet klaar later af maken. Quote
harmony Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Rode kool plantjes in de volle grond gezet, ijsbergsla in de volle grond gezaaid en weer eens heeeeeel veel onkruid gewied en ondergespit, komt er ooit een einde aan Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Wat peterselie zowel -plat als -krul direkt in de kruidentuin geplant. Ik moest wel lang sproeien om een werkbaar plekje aarde te verkrijgen...Het belooft een droog jaar te worden... Hier verandert de grond ook direct in steen als je het niet regelmatig losgooit.... 4 butternut pompoenen en 4 komkommers 'Sakuri' Mijn butternut staat al met 4 grote bladeren tijdelijk in de serre... Die dingen groeien razendsnel! Nog 3 spaghettipompoenen gezaaid ( deze keer in de prop ) en peervormige aperetieftomaten. Quote
harmony Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 En nog gezaaid, binnen: courgette, pompoen, komkommer en bleekselderij Quote
Piroska Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Bloemkool en spruitjes in de tuin geplant, Gezaaid: Andijvie, Tagetes Linnaeus, meloen Kroumir, Bunias Orientalis (Turkse raket) Boomspinazie, Kervel, Snijselderij, Barletta ui, Rattenstaart/peulradijs, Savooiekool, Augurk, meiraap, Anijs, Klaroen, gele courgette, Bantammais, zwarte Aztekenmais. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Kibas Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Uitgeplant buiten: koolrabi paars en groen, rode spitskool, witte kool, rode kool, meiraap, tuinraap (is volgens mij hetzelfde als meiraap, maar zat in een ander zakje), tatsoi. Quote
greetje Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 rammenas, pastinaak, chin. vergeetmenietje, radijs,lente-ui, raapstelen Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.