Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2014

Featured Replies

Geplaatst:

Komende week lijkt een mooie week te worden. Alleen aankomende nacht misschien wat vorst aan de grond... Ijsheiligen.. Pfff

image30631400133778.jpg

Geplaatst:

Het stormt hier als een gek, het Balatonmeer schijnt al over te stromen en hier in huis valt om de haverklap de stroom uit en dus ook het internet Overal in de provincie omgewaaide bomen, de treinen rijden haast niet meer. Ik durf nauwelijks naar de moestuin te kijken bang dat alles omgewaaid en plat geregend is. Straks maar even de honden uitlaten en toch maar even kijken, ook of de kas er nog staat . En het is wel 8 graden!

Geplaatst:

Succes!

Geplaatst:
Het stormt hier als een gek, het Balatonmeer schijnt al over te stromen en hier in huis valt om de haverklap de stroom uit en dus ook het internet Overal in de provincie omgewaaide bomen, de treinen rijden haast niet meer. Ik durf nauwelijks naar de moestuin te kijken bang dat alles omgewaaid en plat geregend is. Straks maar even de honden uitlaten en toch maar even kijken, ook of de kas er nog staat . En het is wel 8 graden!

STERKTE.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Bah , Piroska dat is toch echt hondenweer!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Ruim 4 uur zonder elektra maar nu weer (even?) goed.

Helaas nu toch al een beetje schade in de tuin:

wind-00564411400159884.JPG

( plastik) Raam in de kas stuk gewaaid, we hebben de kas verankerd hij wilde opstijgen.

wind-00663191400159945.JPG

Grote takken van de Es JUIST op mijn bonenstaken gevallen, best knap gemikt van de wind.

Het giert nog buiten maar ik ga echt niet meer daar heen, van de buren is de hele kas weggewaaid en de bomen uit ons bos buigen onze kant op. Morgen zien we de rest wel.

Geplaatst:

Wow... Heftig weertje daar zeg...

Geplaatst:

Bij ons zijn afgelopen weekend ook de ramen uit het dak van de kas gewaaid, drie stuks aan gort!

Geplaatst:

Ik zag op t journaal overstromingen in de Balkan. Sterkte Piros!

Hier heeft het vannacht zeer licht gevroren..gelukkig had ik wat binnen moest zijn binnen. Het was maar een half graadje maar toch funest voor je komkommers bv...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Regio Utrecht - Zuid-Holland had het vanmorgen vroeg het koudst. + 1,8 gr. als minimum. We zijn door de kou heen lijkt mij ( niet dat ik dat weet natuurlijk , maar lijkt me wel nu.

Heerlijk. Zomer kan beginnen.

Geplaatst:

Ja hoor, ijsheiligen is nog geen dag voorbij en ik ben gelijk al zo rood als een kreeft. Inderdaad, het is zomer!

Geplaatst:

Ik ben afgelopen nacht opgestaan om midden in een onweer m'n pepers in de serre te gaan zetten.

Het bliksemde toen ik in m'n serre stond.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

onweer? regen?

hier 3 drupjes voor het stof en de rest is langs ons heen getrokken.

hopelijk komt de verwachte plensbui van vanavond wel over de tuintjes

Geplaatst:

Het heeft hier stevig geonweerd gisteren.

De regentonnen zijn weer wat aangevuld.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

Ha, bij jou ook al? Pracht van een klank-en lichtspel he

Hier verwachten we vannacht nog meer "van dat".

M'n put is inmiddels al goed bijgevuld... Nog een beetje en het is terug vol.

De afwisseling overdag mooi weer en 's nachts regen doet hier alles goed groeien. Het mag nog iets warmer maar mannen hierboven: doe zo voort!

Geplaatst:

Gisteren buitenlandse temperaturen op de moestuin, 27 graad in de schaduw met een ultieme lage luchtvochtigheidsgraad van 31 % !!

En toen zat ik klaar voor het onweer.... dat natuurlijk weer niet kwam... paar drupjes en dat was het.

En nu miezert het wat en is het weer 17 graden...

Geplaatst:

Hier vanochtend bewolkt, later prachtig zonnetje, zit dit nu buiten te typen...in een hemdje!

Zonder anti muggenspul, want om de een of andere reden moeten ze mij niet hebben!

Geplaatst:

En hier is het zoveelste klank en lichtspel juist gedaan.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Hier tropisch de laatste week en de komende weken, plusminus 30 graden, zon en in de avond een bui en onweer... zeggen ze, we hebben nog geen regen gehad maar kan nog komen. De planten groeien als een gek en ik heb mijn peuterbad weer opgeblazen voor persoonlijke verkoeling.

Geplaatst:

Ik zou graag even willen ruilen, Piroska... In het zonnetje en uit de wind is het hier lekker vertoeven....

Helaas geldt dat niet voor iemand die 1 km² weiland aan haar achtertuin heeft grenzen.... ( veel te koud naar m'n zin! )

Geplaatst:

Het waait hier bijna nooit dus het voelt al snel heel warm en nu dus zelfs erg heet.

Vanmorgenvroeg een wolkbreuk hier om half 6, er viel 12 mm in een half uur, het zag er uit als een bak met water ipv regendruppels. Daarna werd het 30 graden en ik schat de luchtvochtigheid op 99%, de damp stond om onze enkels, pfff heel vies. Maar de plantjes waren o zo blij! Dus ik maar ook dan he...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hier vanmiddag om 13.30 een bui van 10 min 42 mm gevallen met hagelstenen.

Heftig.

Geplaatst:

wow dat is een goeie plensbui geweest! Alle planten nog heel?

Geplaatst:

Zo te zien wel ,heb de hele tuin nog niet door geweest.

Was met pompoenen aan het verspenen,en toen werdt het donker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.