Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2014

Featured Replies

Geplaatst:

Griezelig

Hier wordt morgen schijtweer verwacht 'k Heb alvast m'n kas dichtgeritst. Aangezien de neerslag hier meestal van het zuiden komt zijn de plantjes beschermd tegen mogelijke hagelbuien.

Ik heb nog genoeg spaghettipompoenen "op reserve" dus ben ik voorzien als er eentje moest bezwijken.

Geplaatst:

buienradar geeft water voor vanavond, moet het nog zien dus toch even bijtanken vanochtend

• 2 weken later...
Geplaatst:

zaterdag 7 juni 2014 | 23:23

Laatst bijgewerkt: 7-6-2014 | 22:04

Het KNMI heeft een waarschuwing afgegeven voor gevaarlijk weer in de nacht van zaterdag op zondag.

Er is volgens het KNMI kans op onweer met windstoten en hagel. De waarschuwing geldt van middernacht tot zes uur 's morgens. In België en het zuiden van Nederland is al een zeer actief onweersgebied overgetrokken. Daar vielen hagelstenen zo groot als golfballen.

211157.jpg?w=320&h=180&bgcolor=fafbfd

BpjN_wlCYAAgweJ.jpg

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Ik zit hier in een hittegolf met temperaturen die oplopen op tot 35 of meer, wel fijn want ik vind dat ik niet hoef te werken boven de 30 graden!

Geplaatst:

hier niet veel bijzonders, het meeste viel er naast...

Geplaatst:
Ik zie het helemaal voor me: Terrasverwarming aan, vuurkorven, alles om maar boven de 30 graden te komen

shjjjt, niet verklappen!

Geplaatst:

Hete pepers eten niet eenvoudiger?

Geplaatst:

Het regent en onweert hier.

Geplaatst:
Hete pepers eten niet eenvoudiger?

of een seniorenmomentje ?

Geplaatst:

Ik geloof ( en hoop ) dat het ergste langs ons heen gaat hier. Maar begrijp dat meer midden in het land het toch nu wel heel érg te keer gaat ? ........

Geplaatst:

Het werd hier net stikdonker en het begint gemeen te waaien. van dat soort woei waardoor ik naar binnen wil vluchten. De was vloog door de tuin. Het erge lijkt langs ons te trekken en is nu op weg naar Gé volgens mij...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier in Soest is het nog rustig....voor de zekerheid wel mijn tomaten, die in potten staan, onder de tafel en in de schuur gezet! Hoop er het beste van.

Geplaatst:

Hier prachtig weer, zonnig en warm.

Geplaatst:

Het is hier ZWART!!!!! Onweer....code rood

Ja Jet....de richting had je goed!

Geplaatst:

Noord-west Nederland zou geluk hebben vandaag.. Het is dan ook tot nu toe nog steeds droog (en erg warm/benauwd). Lucht ziet er bewolkt uit, maar niet donker. Voor de zekerheid maar wel even een tent van vliesdoek gecreëerd boven de aardbeien, mocht er hagel vallen...

Geplaatst:

Code rood, dat is noodweer.

Geplaatst:

Ja op pinkpop is het niet leuk....zitten allemaal in de sporthal en mogen niet van het terrein af...

Hier is het nog aan het rommelen maar het ergste is voorbij....waren behoorlijke windstoten en bliksem en donder een uur aan een stuk door. Nu ziet het er zo uit.......foto kijkt van noord naar zuid....het wordt zo meteen nog even dag:

PICT770080991402341599.JPG

Geplaatst:

Oh Geedee, wonend ter hoogte van Landgraaf? Daar zou ik jaarlijks wel een paar dagen mee willen ruilen

Een sporthal was ons helaas niet gegund. Het terrein was dicht, alles met metaal was ontruimd waardoor de meesten op het veld moesten hurken en de bui uitzitten.

2014-06-09-2027241402414110.03

Home is where the harvest is.

Geplaatst:

Wow wat een dreigende wolken zeg!!

In Groningen kwam er weer helemaal niets... (behalve een klein buitje om uur of vijf). Verder alleen maar bloed en bloed heet en benauwd...

Geplaatst:

Ik heb de beelden gezien.... Wij zijn er nochtans die middag nog geweest ( Van Craenenbroek ) en toen was er nog geen "vuiltje" aan de lucht.

Bij ons is er 's middags ook zo'n bui geweest, wist dochter te vertellen... Ze had de parasol alvast binnengezet.... ( gelukkig )

Maar het ergste moest nog komen 's nachts. Gelukkig zonder al te veel schade.

Hopelijk is het nu even gedaan want m'n plantjes zijn haast verzopen van al die stortbuien.

Ze komen nu wel een weekje toe.

Geplaatst:

Ik laat de balkondeur (van de slaapkamer) vaak open als het warm is 's nachts. Vannacht ook. Een keer wakker geworden omdat de gieter omwaaide, toen leek het los te barsten en heb ik de deur dicht gedaan. Maar half uur later werd ik weer wakker van de hitte, en was er geen storm meer te bekennen. Deur weer open dus. Geloof dat dat het wel zo'n beetje was hier in grunn

Geplaatst:

hier zon-regen-zon-regen precies goed voor de tuin

Geplaatst:

Had ik nog iets te klagen? Vannacht een flinke onweersbui met weinig schade( was alleen wat krantenbijlages vergeten in de tuin en de dakramen van de kas stonden wijd open) alles is heerlijk door en door nat geregend. Vandaag weer 25 graden..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.