Geplaatst: 11 juni 201411 j Oh wat heerlijk! Ik wil ook een beetje regen. Hier was het vanmorgen om 08 uur al 25.6 graden volgens het officiële weerstation, bij mij in de tuin is het meestal nog wat warmer in de vallei. Vanmiddag zal rond de 36 worden, mag wel ietsje pietsje minder van mij.
Geplaatst: 11 juni 201411 j Ja echt hè..je wil ook wel eens wat doen in de tuin overdag..ik tenminste. Ik eet de laatste week pas na 10 uur `s-avonds omdat ik vanaf 8 uur nog wat wil werken/wieden.Mijn tuin is ook zo beschut. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 juni 201411 j Ja hier hetzelfde, werken tot 08 uur, daarna pas weer in de avond. Overdag niksen. pfff. Nog 2 dagen dan is de hittegolf voorbij en krijgen we gewoon 28 graden met ook wat wolkjes
Geplaatst: 11 juni 201411 j Heerlijk weer hier momenteel ook....Vanmorgen de druppeltjes nog wat van de planten afgeschud ( tegen het verbranden ) en versteld gestaan van het feit dat mijn maïs al bijna 1 meter hoog staat.... Mijn cavaillon meloen begint ook al flink uit te lopen.... Moet dringend wat pinnen in de muur slagen zodat het omhoog kan.
Geplaatst: 20 augustus 201411 j Nou, na een superzomer en ( bij ons ) lánge lange droogte, is het hier als vanouds weer nat zat. Maar die kou !Vanmorgen vroeg was het in grote delen van Brabant maar 4 graden ! Achterhoek en Twente 8 graden en hier nog een heerlijke 12 graden
Geplaatst: 20 augustus 201411 j Ja weg met die poolwind! Hier was het 7 graden..in huis is het de laatste dagen dusdanig afgekoeld dat we misschien vanavond de kachel aandoen. Wel handig met kruiden drogen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 augustus 201411 j Voor wie het gemist heeft : Gister was het de koudste 19 augustus sinds 1924 ,ik vind het toch wel een interessant weetje
Geplaatst: 20 augustus 201411 j Ook het koudste vakantie ooit (in Frankrijk). Bijna 3 weken slechte weer. Zelfs in het zuiden altijd koud, geen zon en het wind... We hebben natuurlijk die 3 weken in een tent moesten slapen...ja, s'nachts was het behoorlijk koud. De eerste 10 dagen in de bergen in het Ardesche waren nog prima (behalve 1 code oranje nacht, want toen regende het zo hard en het bliksem...nog nooit in een tent meegemaakt, het was 1,5h uur niet mogelijk om te slapen en we zijn naar de camper van mijn schoonouders geevacueerd ), maar de volgende (in Borgondie en ook een beetje tussen bergjes) 10 waren best pittig. Gelukkig konden we een werwarmings-"apparaatje" uit de Franse supermarkt kopen voor onder 20 euro. Zonder dat zou ik het niet hebben overleeft. Het was hier best vaak s'nachts rond 5 graden of minder. Echt niet normaal! Een s'dags was het niet veel beter, altijd koud en donker. Ik kon geen een keer de bikini aan en naar het strand. Altijd 2 jassen aan om ergens te gaan, ja, dit is geen vakantie meer. Vorige jaar was elke dag heel mooi en als niet boven 30 graden dan wel lekker boven de 20. Volgende jaar zeker niet meer naar Frankrijk, sorry, het is een leuke land, maar dit was gewoon te veel. Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/
Geplaatst: 21 augustus 201411 j En het blijft hier ook nog een paar dagen koud..16 graden... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 augustus 201411 j hier 15 graden, moet nog wel even omhoog want er moet nog flink gegroeid worden nou, is wel duidelijk, het weer wordt extremer, alle records worden al een jaar of 5 gebrokenwat te doen in de tuin?ik denk: soortjes spreiden, dus bijv. van andijvie de verschillende variëteiten samen zaaiensoortjes zoeken die de buren in de heuvels/bergen gebruikenmeer gewasbescherming: kleine windkeringen, afdakjes, cloches, schuthaagjesbroeien met een mestlaag onder de grondmeer aandacht voor klimaatbeheersing in de kas
Geplaatst: 26 augustus 201411 j 3,4 °C was het hier gisteren nacht op 1 meter hoogte en onder de dennebomen.Wellicht was het aan de grond rondom het vriespunt ? En het is nog steeds zomer.Veel planten zijn echter al een maand verder. Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 26 augustus 201411 j Hier vannacht ook maar 5,4 graden, gevoelstemperatuur nog lager... bibber bibber.De pepers en de basilicum hoor je bijna rillen...
Geplaatst: 26 augustus 201411 j vandaag overdag was het heerlijk weer. lekker buiten gezeten.hopelijk morgen weer zo'n dagje.
Geplaatst: 12 oktober 201411 j Even geleden op de radio: "windhoos in het buitengebied van Zelhem, geen slachtoffers". Jorieke, hoe gaat het met tuin en dieren?
Geplaatst: 12 oktober 201411 j Auteur Dat was gisteravond ook al op tv-nieuws. Ik keek nu net in het forum al uit naar een nieuw draadje: windhoos in Zelhem... Ben reuze benieuwd ook hoe het met de boerderij, stallen, kippenhokken etc. is.
Geplaatst: 12 oktober 201411 j En met het huis? En jullie zelf? Is het rond zeven uur geweest? Kort tijdsbestek of niet? Tenminste hier (Dinxperlo) schijnt het ook even hard geregent en gewaaid, maar nog geen tien minuten.
Geplaatst: 12 oktober 201411 j Gisteravond kregen we al een telefoontje van mijn ouders, of alles nog goed ging hier. Huh? Niets aan de hand Het ging ineens aardig hard regenen, maar niet heel raar ofzo. En de lucht werd helemaal geel. Net als bij een flinke onweersbui. Maar het onweerde niet. Wij zijn lekker op de bank blijven zitten, en het werd vrij snel weer droog. Niets aan de hand dus. De windhoos is blijkbaar een eindje van ons vandaan langs/ over gekomen. Toch wel echt aan de andere kant van het dorp. We zijn nog wel even langs onze dieren gelopen, nadat we dat telefoontje hadden gehad (rond 10 uur) Maar niemand of niets leek ook maar ergens last van te hebben. Ja, van onze zaklamp, waardoor ze allemaal uit hun huisjes kwamen stommelen. Lief dat jullie je toch wel zorgen over ons hebben gemaakt facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 oktober 201411 j Gelukkig! =) Toch zonde en vervelend als je nu met schade zou zitten. Vooral als zo'n windhoos precies over de dieren gegaan zou zijn. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 oktober 201411 j Gelukkig dan maar Jorieke en Joep, dat jullie geen schade of erger hebben.Dacht gelijk aan jullie toen ik het las, maar nog niet eerder tijd gehad om berichtje te posten.Fijne zondag.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.