angela († maart 2025) Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 (edited) Ik had mijn lijst eigenlijk nog niet klaar maar ik heb nu al met verschillende mensen gerolen en het word lastig bijhouden zo Dus: Aangeboden:2x gewortelde zwarte bes(1x Suusp)(1x Appelvrouw)aardbeiplantjes ( ik weet niet welke soort maar goede opbrengst en smaak, geen suiker bij nodig) (Suusp)(Estemy)zomer framboos (Suusp)2x? japanse wijnbes(Geedee)(Borderrose)3x braam (appelvrouw)(Suusp)1x groene kruisbes (Beertjerinke)1x blauwe kruisbes (als hij het doet) (Beertjerinke)japanse wijnbes(als ze het doen, ik heb er een stuk of 5 gestekt)(Suusp)(Geedee)(Beertjerinke)(Stan)bieslookoregano paars roze tuingeraniumszaad van gele zonnehoedjes (Appelvrouw)painted mountain mais zaad (Monika)zwarte zonnebloem zaden (bloem is gewoon geel ) komen van die plant die vorig jaar in mijn tuin stond erg groot en stevig. 3x krijt stift (1x Cupcakeje)4xtijdschriften Buitenleven (Jizkaha), 2x elle etendoorzichtige emmers met deksel van 5 liter(2xAppelvrouw) (2xBeertjerinke) (2xgeedee)3x groene emmer met deksel inhoud 10 liter (1x Kruidje)(1xAppelvrouw)1x kan met dop inhoud 20 liter(Erny) Wensen:roze druifwitte druifbelgische tafeldruif (Aalterse-willy)zebra/tigerella/ossenhart tomaat/blauwe tomaat (Piroska)(Appelvrouw)tiger meloensnack komkommer plantje, snack komkommer zaad. (Beertjerinke)wilde rucola(Suusp)lambada aardbei (Bit)japanse sierkwee(Indy)(SuusP)Clethra alnifolia pink spireCrocosmia LuciferleverkruidEchinacea "JuliaAkelei in verschillende kleuren (Suusp)(Kruidje)(Bit)(Stan)Slaapmuts (Monika)Pioenrozen kleurAardamandel (Indy)Knolcapucienflat boer Ford witte pompoenslangenradijs plantje, slangenradijs zaad(Erny)Vuurdoorn en/of Sleedoorn plantje of stek (Spike)Totaal of topic: Coca cola glazen van mcdonalds de blikjes vorm glazen en die met bubbels erop Ik ruil met: Weknow: olijfkomkommer zaad, perkel, golden sweet zaadvoor: * Bit: applemunt, ananasmunt, chocolademunt, lambada aardbei, Akeleivoor: meloenpeer Beertjerinke: 1x gele + 1x rode puntpaprika, gele snijbiet, tomaten trosbeugels, 2x snack komkommer, 1x ronde komkommer, 1x goudsbloemvoor: tay berry, bol courgette zaad, 2x emmer, japanse wijnbes, blauwe kruisbes, groene kruisbes, viooltjes zaad Loraine: golden pearl en melothriavoor: mosterdzaad en musquat de provence pompoenzaad Piroska: hoornmeloenzaad, tigerella tomatenzaadvoor: knoflookbieslook zaad Suusp: japanse kwee, akeleivoor: ruil klaar Appelvrouw: groene zebra tomaat, rode zebra tomaat en Coeur de Boeuf tomaat, linzen, sechuanpeper voor: 2x emmer, 1x groene emmer, 1x zwarte bes, braam, zaad zonnehoedjes Indy: japanse sierkwee (zaai poging), aardamandel, Aussie black peper, Firework pepervoor: courgette zaad black beauty Stan: 1x Aji Umba, Akelei, 1x peter peper, pluggen.voor: prairie fire zaad, zaad rood/gele paprika, noga bakken, japanse wijnbes Henkg: 1x Madame Jeanettevoor:* Jizkaha: 1x Pimenta Moranga, Ipomea purpurea, Lathyrus latifolius voor:tijdschriften Buitenleven Monika: Komkommer Miniature White / Komkommer White Wonder / Meloen Asian Golden Crispy, van alles 3 zaadjes, slaapmutsvoor: Meloenpeer, painted mountain mais zaad Kruidje: akeleivoor: 1x groene emmer Aalterse-willy: tafeldruif, blauwe irisvoor: patison mix Estemy: 1x rode rabarber, bananen tomaaten zaadvoor: aardbei plantjes Jorieke: spade en riek, voerbietenzaadvoor: 30 euro Geedee:voor: japanse wijnbes, 2x emmer Erny: Slangenradijs zaadvoor: 1x kan met dop 20 liter Borderrose: canadien wonder (red kidney), Tall Utah bleekselderij groen voor: 1x japanse wijnbes Jootje: Ciliega piccante, Cherry chocolat zaadvoor:* Esthe76r: gaat naar Vreekenvoor: geld (7.70) is betaald Cupcakeje: Tigerella tomaatvoor: 1x Krijtstift Spike: vuurdoorn stekkenvoor: Eelzuhtjuh: Thymus Praecox "Albiflorus, kruipende bonenkruid, Thymus praecox 'Coccineus' voor: Connie: bladmosterd.voor: Gemma: voor:Lola rosa sla zaad Edited July 17, 2014 by Guest Quote
Indy Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 Ik heb die Japanse sierkwee hier in de tuin gemikt.Ik kan proberen om wat op te kweken? Ik heb de kweepeer ook zo gedaan,en daar heb ik nu 2 van. Quote
Piroska Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 Ik heb ook nog wat Tigerellazaad voor je als je wil? Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 Hey Angela, die emmers, daar wil ik er wel weer twee van..een is er stuk gegaan.Ik heb niet veel te ruilen voor je..misschien wat tomatenzaad?Ik heb volgens mij green zebra en coeur de boeuf..die is volgens mij niet anders dan de ossenhart..maar zeker weten doe ik dat niet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
beertjerinke Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 ik zou ook graag 2 emmers willen als het mogelijk zou zijnkijk maar wat je er voor teug wil vul mijn lijstje steeds meer aan Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
angela († maart 2025) Posted January 26, 2014 Author Posted January 26, 2014 @Indy graag! @Piroska graag! @Jet 2 emmers is goed, ossenhart en coeur de boeuf zijn de zelfde @Beertjerinke 2 emmers is goed. Quote
SuusP Posted January 26, 2014 Posted January 26, 2014 Oehh die zwarte bes, mag ik er daar een van? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
appelvrouw Posted January 27, 2014 Posted January 27, 2014 Angela: Ik heb hier deze zaden: Green zebra ( 2012), Red zebra (2012), Tigerella, Coeur de Boeuf (2012) en Cornue des Andes(staat niet op je lijst, maar vind je vast wel lekker..dacht ik..Zal ik je de zaden sturen, dan kan je straks beginnen met zaaien?Als er geen tweede gegadigde komt voor de zwarte bes zou ik hem wel willen..kijk maar. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Posted January 27, 2014 Author Posted January 27, 2014 Jet mag ik de groene en rode zebra en Coeur de Boeuf die tijger krijg ik al van Piroska en die laatste heb ik zelf.Je hoeft ze niet op te sturen hoor komt wel goed en anders zijn ze voor volgnd jaar. De zwarte bes is voor jou. Quote
SuusP Posted February 8, 2014 Posted February 8, 2014 Angela, ik kan ook nog aan een japanse sierkwee komen die per ongeluk is uitgezaaid in mijn ouders tuin. En een akeleitje (ze zaaien zich erg uit en komen niet kleurvast terug, dus ik ergens in het scala roze - geel - paars). Heb jij in dat geval nog wat (naamloze) aardbeitjes voor mij? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
angela († maart 2025) Posted February 8, 2014 Author Posted February 8, 2014 Sierkwee is prima ik heb er zelf ook nog gestekt en gezaaid, 2 verschillende soorten maar dat heb ik gisteren pas gedaan dus heb in feite nog niets Akkelei maakt de kleur niet uit ik heb zelf paars met wit maar mijn moeder heeft ze vorig jaar uit de grond getrokken voordat ze de kans kregen om te bloeien dus ik weet niet of ze nog terug komen. Maar ik vind het een hele mooite bloem. Aardbeien heb ik genoeg, ik zal het op de lijst zetten. Quote
angela († maart 2025) Posted February 8, 2014 Author Posted February 8, 2014 Na iets gelezen te hebben over aardamandel in een ander topic gaat die ook op het verlanglijstje Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Quote
Kruidje Posted February 10, 2014 Posted February 10, 2014 Ah, mag ik zo een groene emmer? Heb zelf nog niet helemaal duidelijk wat ik te ruil heb. Kijk eens of er al wat bij staat. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Kruidje Posted February 10, 2014 Posted February 10, 2014 Ik wordt hier gek van de akkeleien. Tegen die tijd zijn ze vast al weer opgekomen, alleen weet ik dan niet welke kleur ze hebben. Hier staat alles van paarsblauw tot lichtroze (heb zelfs eens een witte gezien maar die kwam niet meer terug). Wil je daar een paar van hebben? Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
angela († maart 2025) Posted February 10, 2014 Author Posted February 10, 2014 Ik noteer je voor een groene emmerAkkelei wil ik graag ik wil proberen wat verschillende kleuren bij elkaar te krijgen. Quote
Estemy Posted February 13, 2014 Posted February 13, 2014 We kunnen mijn rabarber voor een aardbeiplant ruilen. Altijd leuk om andere soorten te krijgen. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
angela († maart 2025) Posted February 13, 2014 Author Posted February 13, 2014 Is goed breng ik voor je mee. Quote
Stan Posted February 14, 2014 Posted February 14, 2014 Akelei in verschillende kleuren heb ik denk ik ook nog wel als je dan nog meer wil hebben he. Je krijgt daar al e.e.a. van.Maar laat het gerust weten als je nog wil hebben. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
angela († maart 2025) Posted February 15, 2014 Author Posted February 15, 2014 Als je ze hebt dan doe maar, maar ik weet niet of ze tegen de MTFD al boven de grond staan. Ik dacht dat die zich pas laat laten zien.Ik wil er een redelijk groot stuk mee beplanten het liefst in veel verschillend kleuren en soorten. Quote
Bit Posted February 15, 2014 Posted February 15, 2014 Akelei staat nu al boven. Zijn altijd vroeg hoor, maar zeker dit jaar. De oudere rozetten zijn bij mij richting 25cm doorsnede, de kleine, de zaailingen van afgelopen seizoen, zijn toch ook al doorsnede 5 a 10 cm. Eind april staan ze denk ik al richting bloei of bloeien ze. Kan er 2 voor je meenemen ?, zet ik ze voor je in pot alvast. Zijn bij mij maar van 1 soort. Paarse buitenkant/ Kelkblad , witte binnenkant/kroonblad. ong 70cm Quote
angela († maart 2025) Posted February 15, 2014 Author Posted February 15, 2014 Is goed 2 is voldoende in mijn eigen tuin is nog niets te zien. Quote
angela († maart 2025) Posted February 23, 2014 Author Posted February 23, 2014 Heeft er iemand nog wat zaad van de slangenradijs voor me of 2 plantjes? Quote
Jorieke123 Posted February 25, 2014 Posted February 25, 2014 Ja, die moet ik wel hebben. Mijn planten van vorig jaar hebben zich wel uitgezaaid. Het is alleen even de vraag hoe ze zich laten verplanten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Recommended Posts