Geplaatst: 17 mei 20169 j Geweldig Al zal het minder grappig zijn als ie je pas gezaaide spulletjes er weer uit graaft
Geplaatst: 17 mei 20169 j @Blagowat grappig, we wonen in dezelfde plaats.. hebben beide een hond.. toch ken ik je (hond) niet... haha:( Als je weleens naar het bos gaat met je hond (de kant van Moersbergen op) zou je langs m'n tuin moeten komen "het huis met de grote sieruien". ha, dat verklaart alles.. daar kom ik nooit. Ik woon vlakbij de hockeyclub en de schaatsbaan, en loop dus ook meestal daar in het bos
Geplaatst: 17 mei 20169 j Geweldig Al zal het minder grappig zijn als ie je pas gezaaide spulletjes er weer uit graaft Hehe, nee dat gebeurt gelukkig niet. Onze hond vangt muizen en muizenholletjes worden grondig uitgegraven. Meestal wat oppervlakkiger dan op deze foto. Om te voorkomen dat de moestuin ook een slagveld wordt, hebben wij de moestuin afgezet.
Geplaatst: 4 juni 20169 j Mijn waak'hondje' zorgt dat de merels niet stiekem onder het net door kruipen en mijn aardbeien gappen. Zo braaf "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 10 juni 20169 j Wat een leuk topic! Ik wil mijn hondjes ook even voorstellen! : Izzy! Slayer! En samen op de keukentafel: Het zijn er een beetje veel maar ik kon niet kiezen
Geplaatst: 23 juni 20169 j Lekker rollen en stofbaden in de pas bewerkte grond...Of mag dat niet misschien?En dan eens kijken...... of ik daaronder pas.
Geplaatst: 26 juni 20169 j Leuke foto's weer allemaal. Eten ze bij jou dan de frambozenplantjes aan Loes?Die van ons houdt zich alleen bezig met grassprieten.
Geplaatst: 26 juni 20169 j ja de kat op de foto heeft het jonge frambozenblad ontdekt als een lekkernij. normaal kan het geen kwaad als ze wat van de onderste bladen snoept maar bij zo'n jong stekje natuurlijk wel. net als de jonge bladen van de stokroos. de dingen die niet mogen zijn lekkerder dan het gras en graan wat ook gewoon voor handen is. ik ben er nog niet achter waarom ze zoveel groenvoer eet. mogelijk hangt het samen met haar voedingsproblemen. gelukkig het kan volgens de dierenarts geen kwaad zolang ze geen giftige dingen eet. dat is niet het geval aangezien ze de tuin niet uit kan heb ik daar goed zicht op.
Geplaatst: 26 juni 20169 j Dacht altijd ook dat gras was voor een kat, als dat een rennie is voor ons.Bij ons lijkt het er echter op dat hij het gewoon lekker vind, want niets duid erop dat hij voedingsproblemen heeft.Hij eet het ook niet overdreven, een paar kleine topstengeltjes en meer niet.
Geplaatst: 26 juni 20169 j met gewoon een beetje gras eten is sowieso niets mis. hier zijn het iets grotere hoeveelheden zoals die grasspriet die kauwt ze zo weg terwijl onze rooie er hooguit een hapje van neemt. wat het doel nu precies is daarover verschillen de meningen.de ene zegt dat katten gras eten omdat ze misselijk zijn. een klein deel wordt hier inderdaad weer uitgekotst maar het meeste niet. toen ze hier kwam wonen was ze wel vaak misselijk en veel overgeven enzo, een andere theorie is dat het nog een gewoonte is uit die tijd. een ander zegt dat het tegen haarballen is of voor extra vezels. weer een ander zegt dat er bepaalde stofjes (bijv foliumzuur) in het groen zit waarvoor katten groen eten. dat laatste probeer ik nu nog wel verder uit te zoeken want dan kan ik die stofjes beter op een andere manier aanbieden. aangezien ze ivm haar allergie geen standaard brokjes krijgt is het niet geheel onwaarschijnlijk dat er toch ergens een tekort is. alleen er is zo weinig over bekend dat ook artsen het antwoord op deze vraag niet weten.
Geplaatst: 20 juli 20169 j Onze tijger bleef vanmiddag koele plekjes zoeken met het warme weer.Hij zocht zelfs plekjes op waar hij niet eerder heeft geluierd.Leukste gezicht was wel toen hij op de dak van ons schuurtje ging liggen.Hij lag daar precies in de schaduw van de kronkelwilg en er stond een licht windje. -
Geplaatst: 21 juli 20169 j Kun je nou begrijpen dat er mensen zijn die niet van katten houden "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 oktober 20169 j Toch even vertellen want ik vond het wel opmerkelijk: Een van mijn honden heeft momenteel kennelhoest , het heerst heel erg hier in de buurt en hij heeft veel contact met andere honden, dus niet zo gek, en het gaat gelukkig - met tijmdrankje en lepeltjes honing en kippenbouillon alweer een stukje beter. Maar hij wil buiten nu alsmaar smeerwortel eten. Hij eet sowieso wel vaak plantjes en besjes en nootjes buiten (heeft vroeger in Spanje op straat gewoond), maar die voorkeur voor smeerwortel is nu echt opvallend. Dus ik heb het gegoogled, en dat blijkt dus sinds de oudheid al gebruikt voor aandoeningen aan keel en longen en werkt slijmoplossend en ontstekingsremmend . Dat is toch bizar, dat hij blijkbaar weet dat smeerwortel helpt?
Geplaatst: 30 oktober 20169 j Misschien heeft hij al eerder ervaren dat dit een positief effect gaf? Denk dat dieren dat ook wel kunnen ervaren en onthouden.
Geplaatst: 30 oktober 20169 j Claudia, ja, zoiets zal het zijn. Hij heeft natuurlijk heel veel ervaring met van alles eten om maar niet om te vallen van de honger. En hoewel hij bezeten is van eten en ook buiten werkelijk van alles vreet, plantjes, noten, besjes, diverse soorten poep , wordt hij er nooit ziek van. Nou ja, nu is hij ziek, maar ik denk dat dat een gevolg is van leuk met een hondenvriendje en een tennisbal spelen terwijl dat hondenvriendje een dag later kennelhoest bleek te hebben. Spuug uitwisselen is dan een beetje vragen om besmetting... Mijn oudje van 14 die niet meedoet aan dat onbenullige gedoe met een balletje heeft (gelukkig!) nergens last van. Gelukkig is het al een heel stuk beter met dat hoesten (godzijdank spuugt hij geen slijm meer uit tijdens het hoesten, want afgezien van dat het akelig voor hem was, zag je het soms niet liggen op mijn lichte tegels, en dan stond ik er opeens in. Ik heb nu dus wel weer genoeg gedweild voor een tijdje.) Hoe dan ook blijf ik het bijzonder vinden dat hij zelf geneeskrachtige plantjes uitzoekt om te eten. Het is verder geen bijster slimme hond (wel heel erg lief hoor), maar dit vind ik wel een graadje hoger dan gras eten bij misselijkheid.
Geplaatst: 31 oktober 20169 j Wat een mooi verhaal Pippi !! Je zou zelfs smeerwortel kunnen plukken en met een beetje water kunnen koken totdat het moes is. Zeven en elke dag een paar druppeltjes geven oid. Eventueel mengen met een beetje honing. Wat denk je ervan ??
Geplaatst: 31 oktober 20169 j Dat is niet zo bijzonder hoor; er zijn veel meer diersoorten die aan zelfmedicatie doen. Helaas zijn wij Westerse mensen die kennis kwijtgeraakt.Maar ik zou zelf nooit mijn dier gaan bedokteren met kruiden, want dat kan ook fout gaan.Vertrouw maar gewoon op zijn instinct. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 31 oktober 20169 j Ik ga hem inderdaad maar geen zelfgemaakte kwakzalfjes geven, ook omdat smeerwortel in heel hoge doseringen leverschade kan geven en het een hond is die zonder aarzelen vrijwel alles opvreet wat ik hem aanbied. Hij weet zelf blijkbaar prima hoeveel hij van die smeerwortel wil eten en welk blaadje wel en welk blaadje niet, dus hij mag het allemaal zelf doen. Hij is trouwens al lekker aan de beterende hand, hoest nauwelijks meer en is al weer bijna zijn normale stuiterende zelf.
Geplaatst: 16 november 20169 j De kat (8 maanden oud) kan altijd naar buiten, maar het leukst vindt hij het om "uitgelaten" te worden. Ik in de tuin zittend op een bankje, hij uitsloven, af en toe een aai komen halen, en stoere dingen doen, zoals:Gelukkig weet hij probleemloos weer naar beneden te komen. Ik ben er blij mee, die eerder scheermesscherpe nageltjes zijn bij het treden nu wat beter te harden. Die wilg gaat trouwens weg, neemt te veel zon weg van mijn stoofpeer. Andere wilgen staan er genoeg ... Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 17 november 20169 j Zou ikzelf ook niet doen met dieren kwakzalveren, meestal helen ze zich zelf als het echt niet meer kan en blijven ziek natuurlijk naar de dierenarts, haha,Mijn honden doen wel onbenullig mee met een balletje brengen, elke dag bij mij op het pleintje.Het zijn dan ook bordercollies en rennen zich te barste ze hebben heeeeeel veel beweging nodig gelukkig woon ik aan een losloopgebied bos en kunnen ze zich daar uitleven Wat een schattig tijgertje, ben zelf ook gek op katten en heb er drie. Kreeg een cadeautje van een van de kattenDit ratje lag dood binnen ben er niet blij mee,
Geplaatst: 17 november 20169 j Die wilg gaat trouwens weg, neemt te veel zon weg van mijn stoofpeer. Andere wilgen staan er genoeg ... Is er een kinderboerderij of konijnenopvang oid bij jou in de buurt ?? Zoja, dan kun je de wilgentakken daar brengen. Konijnen zijn dol op wilgentakken, speciaal van de kronkelwilg !!
Geplaatst: 28 januari 20179 j Deze madam ligt zalig te dromen van vers omgespitte perkjes waarin ze helemaal los kan gaan:
Geplaatst: 8 juni 20178 j We hebben er een nieuwe grondbewerker in spe bij. Kitten van een gedumpt kattinnetje met kattenaids, dat zo vroeg mogelijk op vaste voeding werd gezet en van de mama weggehaald. Test voorlopig negatief. Ik hoop dat hij het goed blijft doen, het is zo'n schatje.
Geplaatst: 25 april 20187 j mijn kat heeft een extreem hard werkende schildklier, heeft daar nu pillen voor maar brult steeds het hele huis bij elkaar, niet te doen!Erny, ik heb ook zo'n oud zwart beest dat vreselijk kan lopen schreeuwen. Ik ben al bang voor burenoverlast, zo hard brult hij Ik gooi het op zijn doofheid, maar het zou ook beginnende dementie kunnen zijn.Waarom denk je dat het door die schildklier komt? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.