Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Oh hij is zindelijk hoor! Hij deed het expres... ff testen hoe ver ie kan gaan. Ik ken dat gedrag wel, de hond van mn moeder heeft dat ook een keer gedaan in het begin. Ach, ik heb wel ergere dingen uit het tapijt gekregen dus dat komt wel goed. Maar fijn is het niet!

Geplaatst:

Ons hondje is deze morgen overleden Een Jack Russel van toch al 14 jaar. Mijn vriendin had haar van bij de geboorte.

Geplaatst:

Aah wat sneu... 14 jaar is een lange tijd... Sterkte voor jou en je vriendin gewenst!

Geplaatst:

Matteo, veel sterkte, ook voor je vriendin uiteraard!

Geplaatst:

Ik woon vlak bij Den Bosch, dus toch een eindje uit de buurt.

Nee, dat schiet niet op dan

Ik heb mijn pootaardappeltjes gekocht bij een klein groentenboertje, misschien dat je die bij jou ook kent ??

OT: Ik had van iemand sugarsnaps gekregen en toen ik ze vanmiddag binnen voor wilde zaaien kon ik ze niet meer vinden

Heb je ze al gevonden? Anders kan ik wel een paar opsturen

Ja hoor Gemma was zo vriendelijk.

Geplaatst:

Heel veel sterkte!

Geplaatst:

Matteo....sterkte.

Geplaatst:

Vanmorgen hebben we een rondje van ongeveer 50 kilometer in de omgeving gereden. Soms heb je een periode dat je op verschillende plakken een dode vos ziet..de vossen zijn dan veel aan t trekken, in de paartijd, of misschien op zoek naar eten voor hun jongen.

Vandaag kwamen we drie x een dode das tegen . Zelfs hier boven aan ons weggetje..600 meter van ons huis lag er eentje. We zijn gestopt om het beestje te bekijken..nou ja, beestje, zo groot als een niet te grote hond. Het leek alsof ze zwanger was.

We staan er van te kijken dat je zo@n beestje dood kunt rijden met een snelheid van 60km per uur..harder ga je daar eigenlijk niet. Ze zullen niet snel kunnen lopen en misschien door het licht van de auto worden aangetrokken.

Al met een geen vrolijke morgen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank jullie wel. Het was wel enigszins te verwachten gezien haar leeftijd, maar het blijft toch enorm sneu.

Geplaatst:

Vaak is het zo Appelvrouw dat niet iedereen zich aan de snelheid houd

En ik denk ook dat die beesten misschien wel onverwacht oversteken als ze een auto aan horen komen?

Hier zijn de padden weer op reis ik ben er al meerdere geplet tegen gekomen als ik naar mijn werk fiets.

Geplaatst:

Erg hè die platte padden. En de paddentrek is nog niet eens echt op stoom. Doe je ook mee met het plaatselijke initiatief om ze over te helpen steken?

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Dan koop je een grote rabarplant voor 4,50. Dan zet je die netjes meteen in de tuin. Dan laat je de meest brave hond van de wereld in de tuin die je misschien hooguit 4x in zijn leven hebt moeten corrigeren voor iets. Dan ga je binnen wat andere dingen doen. Dan kijk je in de tuin. Dan zie je een hond die een groot gat heeft gegraven, precies waar de dure rabarberplant stond kapot..

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:
Erg hè die platte padden. En de paddentrek is nog niet eens echt op stoom. Doe je ook mee met het plaatselijke initiatief om ze over te helpen steken?

Nee ik zit s'morgens om 5.45 op de fiets dus die ik dan tegen kom help ik wel even oversteken.

Geplaatst:

bah bah bah.

ik hou er niet van als mensen mijn plannen in de war schoppen / afspraken niet nakomen.

vanmiddag zou er iemand langs komen om stenen enzo op te halen. wachten, wachten, niets...

vanavond stond een gezellig avondje op de planning met kennissen. maar er wordt natuurlijk op het laatste moment afzeggen terwijl het al tijden in de agenda stond.

Geplaatst:

Toevallig wil ik over hetzelde als jullie klagen, namelijk dat mensen hun afspraken niet nakomen. Gewoon niet komen opdagen en zo alles in duigen brengen. Waarom en dat voor de zoveelste keer?

Geplaatst:

Mn kat heeft nieuwe manier gevonden om mij wakker te maken... Lekker in de slaapkamer komen kotsen...

Dit keer moest dat persé op mn sokken blijkbaar...

En dan wel gelijk erna om eten gaan zeuren he...

IMG4078320x18081661395576351.JPG

Geplaatst:

Yuk!

Wel leuke sokken!m( zelf gebreid ?)

Geplaatst:

fijn dat je even de moeite nam om een foto voor ons te maken Erny!

Geplaatst:

Ik heb een klacht, over onszelf en onze hond.

Waren we net over het voortijdig slachten van onze mooie haan heen, breekt onze ( ex-zwerf-) hond de nekken van onze nieuwe eenden.

Ze gingen heel goed samen, alles keurig voorzichtig opgebouwd, de hond loopt ook al een jaar rustig door alle kippen en kuikens heen zonder wat te doen, maar alsnog moet hij de eenden even vermoorden.

We hebben lang zitten wikken en wegen, het is niet de eerste keer dat hij onbetrouwbare dingen doet en de hond gaat nu dus ergens anders wonen. Wij vertrouwen hem niet meer en kunnen niet gerust naar bed gaan met het idee dat hij weer wat dood gaat maken. (onze honden wonen buiten, niet in huis) Hij kan blijkbaar niet samenleven met andere dieren.

Dus tja, na 7 jaar trouwe dienst gaat ons mannetje terug naar Nederland. We hebben wel een heel goed huisje voor hem.

Nu zouden we vandaag net een nieuwe pup gaan halen, dit kreeg opeens een nare bijsmaak wegens het wegdoen van de andere hond..Toch zijn we gegaan en hebben uiteindelijk de pup ook meegenomen. Gemeen he? 1 hond wegdoen en 1 nieuwe erbij.. bah we voelen ons er niet heel blij mee.

Geplaatst:

Ik ben verre van een hondenkenner, Piroska. Maar wat ik wel geleerd heb is dat het "luisteren" van een hond, precies zo lang duurt als het baasje erbij is.

Daarbuiten nemen instincten en natuurlijke drang het blijkbaar weer over. En die zijn hardnekkig.

Je zou dus een pup moeten vinden van een ras, die van nature niet geïnteresseerd is in jagen op gevogelte.

Lijkt me wel een moeilijke keuze voor jullie! Je maatje doe je niet zo maar weg.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

hegatsie Piroska! Ik kan mezelf echt absoluut niet voorstellen dat er ever ooit een reden dringend genoeg zou zijn om een van mijn huisdieren weg te doen, behalve dan... een ander huisdier iets aandoen. Dat lijkt me echt een verschrikkelijk nare situatie! Voel je vooral niet schuldig, zo te horen heb je er alles aan gedaan om te zorgen dat het zowel voor jullie als voor de hond zo goed mogelijk wordt opgelost. Soms gaan dingen gewoon niet zoals je wilt. Ik las ooit in een boek dat een relatie niet mislukt of kapot is als hij voorbij gaat, maar pas als je er mee doorgaat terwijl je weet dat het niet meer gaat werken. Ik denk dat dat op veel dingen in het leven van toepassing is, en zeker op de situatie met jouw hond. Een goeie keus dus, maar alsnog veel succes met verwerken. En verder, natuurlijk, ook veel plezier met je pup! Laat je daar vooral lekker door afleiden. Ennuh.... foto's!!!

Geplaatst:

Ja Wino we hadden al een goed ras gekozen voor hier, een kuddehoeder en bewaker, een Mudi. (dat is het ras van de nieuwe pup en ze heet voor het gemak ook Mudi..Moedi dus)

Als je honden van pup af aan hebt kan je ze goed opvoeden. Deze (overigens verschrikkelijk lieve) hond, kwam al volwassen bij ons en had zijn hele leven gezworven, we konden er wel wat aan opvoeden maar sommige dingen gingen er niet uit. Ik denk dat je gelijk hebt, luisteren als de baas erbij is en als je er niet bij bent je instinct of lusten volgen.. Heel erg jammer, maar voor ons ontoelaatbaar. Wel raar dat hij de kippen nooit iets gedaan heeft.

edit, sjenks Mijke! Ja foto's volgen van Mudi.

Geplaatst:

waren de kippen er al voordat hij aan kwam lopen?

moeilijke keuze maar ik denk net als weknow en mijke dat je een goede en weloverwogen beslissing hebt gemaakt.

of een nieuwe pup te snel is kan je alleen zelf bepalen. als het goed voelt dan voelt het goed.

Geplaatst:

Even een flinke klacht, en een verzoekje. Ik krijg van enkele mensen het bericht dat www.fruitbomen.net niet bereikbaar is, maar hier is niets aan de hand. Ik heb dus géén idee hoe ik het op moet lossen. Lopen er hier ook mensen rond die mijn website niet kunnen bereiken?

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Vervelend Piros, maar je zegt zelf dat jullie een heel goed huis hebben gevonden dus dan lijkt me dit een verantwoorde zet, maar wel een moeilijke...

Jammer ook van je nieuwe slakkenvangers...

(@ Jootje: enne deze sokken zijn níet zelfgebreid... kijk maar naar de antislip... )

En Frank... bij mij niets aan de hand met jullie site.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.