Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
waren de kippen er al voordat hij aan kwam lopen?

moeilijke keuze maar ik denk net als weknow en mijke dat je een goede en weloverwogen beslissing hebt gemaakt.

of een nieuwe pup te snel is kan je alleen zelf bepalen. als het goed voelt dan voelt het goed.

Nee we hebben hem al 7 jaar, de kippen pas een jaar. We hebben hem er aan laten wennen (net als nu bij de eenden) bij de kippen werkte het, bij de eenden ook maar daar alleen zolang wij er bij waren blijkbaar. De hond heeft een beetje een verknipt breintje door zijn zwerversbestaan, we dachten dat dat wel te handelen was maar dat is het hier blijkbaar niet. balen! Ook in Nederland had hij overigens zijn onbetrouwbare momenten maar we hoopten dat dat hier niet aan de orde zou zijn.

Ach de pup is er nu al (en die krijst nu zijn longen uit zijn lijf buiten..uh haar lijf) dus we maken er nu maar het beste van. Het voelt alleen nog niet helemaal goed, nare bijsmaak, maar dat zal wel wegtrekken. Ik zal het meiske maar even binnen halen, eerste nacht zonder zusjes en broer dus die wil wat aandacht

Geplaatst:

Frank als ik je site wil openen geeft die aan dat de server onvindbaar is

(Via safari)

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Bij mij op mijn ipadje werkt ie prima!

Geplaatst:

bij mij in chrome werkt het ook

edit: IE 11 ook

aangepast door Gast

Geplaatst:

Bij mij ook frank

Geplaatst:

Ook in Noord-OOst Verweggistan goed bereikbaar

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Edit... werk met Firefox op Vista... mocht dat nuttige info zijn...

Enne... klein klaagje... zat blijkbaar een snertkwaliteit papieren zakdoekje bij mn was (zwart dus)... Nu zwart met witte stippen... overal....

Geplaatst:

whoeahhh, dat ken ik. Je komt er pas na je was achter dat dat zakdoekje ergens in een broekzak zat. En daarna ben je 5 dagen bezig de pluizen van je kleren af te halen.

Geplaatst:

@Piroska, moeilijke situatie met je hond.

Maar als je zelfs met allerlei voorzorgen niet zeker kan zijn dat het niet opnieuw gebeurt...

Probeer je niet schuldig te voelen, je hebt uiteindelijk wel een goede nieuwe thuis gezocht voor je hond

@Erny: Herkenbaar! En erg vervelend om al die kleine pluisjes dan weg te moeten doen.

Geplaatst:

Pluis kan je weg halen met een pannenspons.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

dank Sakura, schuldgevoel begint wat weg te zakken, maarja we zijn er nog niet. Nog tot donderdag is hij bij ons, dan gaat hij naar Nederland.

Tot die tijd durven we hem nauwelijks los te laten op het land, straks pakt hij een van de katten. Raar, als je eenmaal die angst ( wellicht terecht) hebt gaat hij ook niet meer weg. We maken er nog een mooie week van voor hem, lekker rennen en fietsen buiten de tuin en nog even lekker veel en lekker eten, in de tuin aan de lijn. helaas.

Geplaatst:

Als we mr Cesar Milan moeten geloven creeër je nu juist door die angst eventuele heikele situaties...

Geplaatst:

Ceasar Milan Je heb onnodige angst en verstandig maatregelen nemen. Ik laat mijn hondje ook niet los langs de weg, hoewel ze meestal normaal aan de kant blijft. Maar soms... zich zomaar voor een auto kan storten. Je weet gewoon niet altijd wat er in zo'n impulsief kopje omgaat, zelfs Ceasar niet. Een lange lijn is dan de achtervang.

Erg naar dat het niet gaat met de beestjes onderling, maar jullie hebben de hond vast een geweldige tijd gegeven Piroska. En jullie opvangadres zal daar ongetwijfeld ook weer goed voor zorgen. Toch sterkte ermee!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Soms heb je van die dagen:

Gisteren manlief uitgezwaaid, hij gaat een week of 6 in Nederland werken. Hij gaat naar de MTFD voor mij dus woensdag zou ik alle planten en zaadjes klaarmaken daarvoor. Nahja, we weten: server down! Ik elk half uur gekeken gedurende 24 uur, steeds nerveuzer wordende.. nee hoor, geen moestuinforum-site. Uiteindelijk maar op de gok wat planten ingepakt ( ik kon niet bij mijn lijstje dus want dat stond online) en meegegeven aan manlief. De zaden zal ik wel nasturen als de site weer online is.

Nah, manlief uitgezwaaid en wat denk je, ja hoor nog geen 15 minuten later is de site weer online! Ja joepie, iets te laat dus.

Weer 15 minuten later komt mijn boskat binnen strompelen, een mank pootje! Ik kan niet zien wat er aan de hand is dus wacht het heel even af.

Vanmorgen is er geen verbetering dus ik naar de dierenarts 30 km verderop. Omdat onze oude Lada wat probleempjes heeft ga ik met de bus. Om 12 uur ben ik bij de dierenarts die een gecompliceerde botbreuk constateerde, een andere arts moet overkomen om te opereren. 8 uur later (tussendoor wachten in de stad, naar huis gaan is geen optie want de bus rijdt maar 2x per dag) mag ik poeslief ophalen. Ze is nog in coma en ik krijg pillen en spuiten etc mee naar huis. Dan maar een taxi van de stad naar het platteland, inmiddels ben ik aardig blut al...

Thuis aangekomen is mijn waakhond megablij dat ik weer terug ben, maar ook wat gefrustreerd dat ze zolang alleen geweest is dus ze neemt de benen zodra ik het hek opendoe., die is nu dus het dorp onveilig aan het maken maar ik kon haar niet meer tegenhouden want ik had een kat in coma in mijn handen.. Binnengekomen had de pup van 10 weken die ik dus opgesloten had omdat ik dacht maar 2 of 3 uurtjes weg te zijn, de hele woonkamer onder gepiest en gepoept. De kippen en eenden waren al op stok zonder te eten want ik was te laat thuis en de andere katten brulden alsof ze al geen weken gegeten hadden.

Nah nu is er weer rust, de comakat ligt in een rustige kamer bij te komen, de waakhond is weg.. pup is weer rustig, poep is opgeruimd, kippen en eenden kijk ik morgen wel naar.

Ja wat ik zeg.. je hebt van die dagen..pffffffff

Geplaatst:

pfff..het is wat met de dierentuin joh..stoer dat je met de bus bent gegaan met poes...je hebt goed voor haar gezorgd

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ja dankje, huilen staat mij ff nader dan het lachen..pff. hoop dat de hond morgen weer terug is. snertdieren ook altijd!

Geplaatst:

Poeh he dat was me het dagje wel voor jou Piroska.

Sterkte met al je beestjes

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

dankje..

Poes nog steeds in coma, ze geven hier je dier veel eerder mee terug dan in Nederland, maarja om half 11 nog in coma...bah duurt mij best een beetje lang. (operatie duurde tot 19.00 uur)

Geplaatst:

pffff wat een dag, daar kun je echt maar 1 ding op zeggen Piroska... KAK!!!!!! Hardop he? Dat helpt. En morgen is alles weer over. Kat wakker, hond voor de deur, alles weer happy!

Geplaatst:

Ojee... 't is wel een avontuurlijk bestaan daar zeg...

En dan ook weer alles tegelijk natuurlijk...

Geplaatst:

Jeemig, Piros, wat een snertdag!

Is de poes inmiddels uit coma?

Hoop dat dit een betere dag voor je word vandaag!

Geplaatst:

Hond was op miraculeuze wijze weer in de tuin gekomen vandaag, geen idee hoe want alles zit potdicht hier, maar ze was er! Vannacht geen kippen of eenden opgegeten door vossen ondanks dat er geen bewaking was dus.

Poes is uit coma, met 2 ingepakte poten hopst ze door de kamer, ze is niet blij maar het is niet anders.

Dus alles onder controle in huize Roodkapje! pfoew, nu een rustig dagje hoop ik.

Geplaatst:

Fijn zo Piroska, alvast een goed en rustig weekeind gewenst met je beestjes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.