Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Kratten zou voor jullie wat zijn, kunnen jullie de flessen opruimen en stapelen.

Geplaatst:

Leuk dat julie allemaal mee gaan denken terwijl ik alleen even wou klagen. Want opruimerig ben ik niet hoor..kwil gewoon bij mijn spullen

Met kratten wordt het nog veel erger Jane..dat neemt pas ruimte in dat zie ik aan de 5 lege (en soms volle) kratten Hollands bier die op een van de andere 2 vierkante meter grote opbergplanken staan( Frans bier is pisbier..en ja dit is een klacht )

Samen opruimen en de flessen ergens anders leggen? Dan maar de flessen als iets ons gelukkige huwelijk van 33 jaar onder druk kan zetten is het wel samen opruimen ( nee = geen klacht..gewoon een feit)

Gebroken glas in mijn tuin: echt niet!

Een pad erdoorheen..misschien een goed idee

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dan toch maar flessen verdwijnen laten in de glasbak en een pad maken.

Geplaatst:

@RoBo: Thanx... lijkt wel op mijn probleem alleen hebben ze bij mij die E18 error melding al verwijderd blijkbaar want bij mij doet ie alleen nog maar: pieeeep pieeeep pieeep , en dat is het dan.

Dacht zelf dat het probleem bij de lensafsluiting lag... maar nu ik dit lees... denk ik dat dat het wel eens kan zijn en daarom vervangen ze dan dus ook steeds de hele lens ipv alleen de lensafsluiting...

Al deze tips en verwijzingen verzamel ik in een documentje dus "keep 'm coming"

Behalve dat geTwitter want daar doe ik niet aan... dat laat ik aan de vogeltjes over.

Iedereen zowiezo bedankt voor het meedenken en zoeken.

Geplaatst:

weer een nieuwe aardbeivijand ontdekt denk ik, zo een:

aardbeiworm81951401858725.jpg

foto van www

Geplaatst:

In mijn bato bakken worden de aardbeien aangevreten door kniptorren en de junikever, of is het de johanneskever? Veel verschil is er niet tussen die twee.

al heel wat schade gemerkt.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

En in de kas waar ik die hotbeds gemaakt had is alles kapot aan het gaan.

Moest ik boven die paardenmest een pvc folie gelegd hebben misschien? zodat de mest niet aan de aarde kon komen?

Nu is de mest er uit maar ik heb dezelfde aarde terug gelegd, beetje bij gebrek aan vrije plaats ook, of luiheid, kan ook zijn.

Bon, nu plantte ik meloenen en tomaten in die grond en wat merk ik?

Alles verkwijnt na een paar dagen en de tomaten zijn echte gedrochten geworden, ze lijken er niet meer op, gauw zoveel mogelijk verplant, de meloenen plant ik straks wel in potten en emmers, die van de mammoth pot prei zijn nu toch vrij.

IMG768914071402050727.JPG

Een heel slappe meloen

IMG769065691402050753.JPG

Overzichtje op het slechte deel, er staan ook nog een paar tomaten bij.

IMG769126111402050814.JPG

Welk gedrocht is dit geworden op enkele dagen, lijkt op geen tomaat meer.

IMG769290831402050893.JPG

Alle tomaten zagen er zo uit.

IMG769375501402050950.JPG

Daar waar geen paardenmest onder gezeten heeft lijkt alles redelijk normaal te zijn.

Geplaatst:

Balen Willy!

je wedstrijd prei heeft er toevallig niet onder geleden?

Ik wil even klagen dat ik voor mijn moeders verjaardag haring heb gekocht die nog schoongemaakt moet worden, omdat ik pinnig was en deze veel goedkoper.

Dus nu moet ik dadelijk 40 haringen schoon gaan maken.

Geplaatst:

Willy te heet en te scherp door de mest en kas?

Even klagen over migraine, lig nu weer gevloerd en wil graag in de tuin werken.

Geplaatst:

Ik wil ook ff klagen : vanmorgen vroeg uit de berm van de provinciale weg weggesleept. Auto hield er mee op. Zelf kreeg ik m niet uit de berm geduwd ( nu flinke pijn in de rug ) vriend gebeld, helpen duwen naar de paralellweg. ANWB erbij later, doet het weer. Naar de garage. Óp de brug houdt ie er weer mee op. Brug over duwen. Na de brug op sleeptouw. Dealer.

Ze bellen net. Gaat 1700,- kosten.

Auto een ruime week weg. Onderdelen bestellen, weet ik wat.

Pfff.

Geplaatst:

Dat is nog eens pech Bit. 1700 euro is toch niet niks hé.

Natuurlijk is het bij een dealer steeds duurder dan elders, teveel personeel dat niks doet en moet betaald worden. Ik ga bij een kleine garagist en die heeft me nog nooit laten staan.

Geplaatst:
Willy te heet en te scherp door de mest en kas?

Even klagen over migraine, lig nu weer gevloerd en wil graag in de tuin werken.

Alles wat op die hotbeds geplant en gezaaid werd is ook afgestorven.

Er was dus wel degelijk iets verkeerd, maar wat.

Denk dat er een mechanische scheiding moest zijn tussen de paardenmest en de grond, ben niet zeker maar toch?

Geplaatst:

Pfff.

Beetje dealer heeft een leenauto voor je....boven de 1000 euro is dat service.....

Geplaatst:

au Bit dat is een flink bedrag!

Ik wil over mijn eenden klagen, ik ben gek op ze maar soms...

Ze hebben een eigen vijver en waterbak en ik heb ook mijn eigen zwembadje ( een peuteropblaasbad, maar ozo lekker als het 30 graden is).

Lig ik lekker te slapen in het zonnetje naast mijn badje, word ik wakker gemaakt door een enorme hoeveelheid water dat ik over mij heen krijg, zijn er 3 eenden gewoon een feestje aan het bouwen in mijn bad! De brutaaltjes! En meteen mijn hele bad vol gras en modder en slakkenslijm.

Geplaatst:

Willy, wat zonde! Geen idee wat het kan zijn, zover reikt mijn tuinkennis niet, maar vreemd is het wel.

Bit, shit! Dat is een hoop gedoe en een hoop geld. Hopen dat je auto voor dat bedrag weer een mooie poos rijd!

Piroska, wat had ik dat graag gezien!

Geplaatst:

Maar goed dat je niet in je badje lag te slapen

Geplaatst:
Geplaatst:

Onze hele moestuin zit onder de rupsennesten. Dan bedoel ik eigenlijk de buurttuin, niet die van mijzelf (daar zit niks gelukkig). De hele heg rondom zit vol, met name de meidoorn. Dat is niet zo erg, we hebben dat ozjuist flink gesnoeid en gelijk alle nesten weggeknipt. Maar de appelbomen zitten er ook boordevol mee. Ik denk dat driekwart van alle baby-appeltjes (en het waren er veel dit jaar!) al op de grond zijn gevallen

Geplaatst:

Pfff.

Beetje dealer heeft een leenauto voor je....boven de 1000 euro is dat service.....

Onze dealer geef gewoon een leenauto.met elke beurt.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Vanavond in een ferme hagelbui gezeten, de auto ziet er lief uit, overal blutsen en de twee achterlichten kapot.

Hagelstenen zo groot als eieren vielen er uit de lucht, heel veel schade aan land en tuinbouw ook, alle kassen in Wingene, daar stond mijn auto bij de dochter, zijn kapot meerdere hectaren glas naar de vaantjes.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140607_01133556

Dit is de tweede keer dat ik dat meemaak. maar de eerste keer had ik geen schade, nu wel, en veel.

Geplaatst:

Goh wat een vervelende weersomslag dan? Zomaar, want hier, en in NL geen vuiltje aan de lucht?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nederland had een paar dagen terug ook plaatselijke hagel. Maar niet zo groot.

Heb dat 1x mee gemaakt. Plaatselijke bui op de camping, de hagelstenen vlogen zo door het doel van de voortzet en luifel. hoop schade toen aan alle tenten.

Geplaatst:
Vanavond in een ferme hagelbui gezeten, de auto ziet er lief uit, overal blutsen en de twee achterlichten kapot.

Hagelstenen zo groot als eieren vielen er uit de lucht, heel veel schade aan land en tuinbouw ook, alle kassen in Wingene, daar stond mijn auto bij de dochter, zijn kapot meerdere hectaren glas naar de vaantjes.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140607_01133556

Dit is de tweede keer dat ik dat meemaak. maar de eerste keer had ik geen schade, nu wel, en veel.

heel naar voor je, valt het niet onder de verzekering?

(wij waren vorig jaar in Oostenrijk toen de kerkklokken begonnen te luiden en de alarmsirenes ook: heftig onweer!

de vriendelijke pensionhoudster kwam meteen naar buiten met stevige gewatteerde dekens met lusjes eraan voor over de auto, dat lag daar standaard in de schuur)

Geplaatst:

De verzekering zal wel de lichten en de spiegel betalen maar de blutsen niet denk ik en dat rampenplan???? Daar heb ik sterke twijfels over hoor.

Vannacht hadden we dus in Aalter prijs, alles onder water met de nodige schade aan de planten en bloemen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.