Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
Laaiend ben ik!

Kom ik het complex op lopen vanavond. Zie ik daar twee dames en een jongetje met volle plastic tassen lopen. Het jochie komt net van een tuin met een paar uien. Ik vertrouw het niet, blijf staan en kijken. Het spul loopt vervolgens snel weg, stapt in een gammele Golf en rijd weg. Ik loop naar de weg om een kenteken te kunnen noteren. Dat zien ze, ze stoppen en rijden de andere kant op weg. Toch een kenteken gezien. Toevallig passeert even later een politieauto. Ik heb de agenten aangesproken. Ze zijn er nog achter aan gereden en zetten het in het systeem. En daar blijft het waarschijnlijk bij..

Er wordt zoveel gestolen bij ons. Pas stonden er bij mij ook al over voetstappen in de bedden. In de winter hebben ze alle kranen gestolen. Veel mensen missen gereedschap en oogst. Om kwaad van te worden! Ik heb besloten om vaker op vreemde tijden naar de tuin te gaan.

als er een hek is, verbodsbordje erop?

camera ophangen?

als je gaat controleren, zeker iemand meenemen ivm getuige, meer overwicht etc.

Geplaatst:

Kennis laten maken met een lieve hond.

Geplaatst:

misschien overwegen met het hele complex om ganzen te nemen? Die beesten leren verdomd snel welke mensen wel, en welke mensen niet op het complex horen, zijn heerlijk waaks, en de meeste mensen denken wel 3x na voordat ze een kudde sissende ganzen (met van die stijve tongetjes, huuuu!) passeren.

Geplaatst:

Whaaaaaa ik word gek, voor de tweede keer bonen gezaaid en weer opgegeten pffff, denk door muizen en miss wel door de duiven.

Volgens jaar toch maar voor zaaien en dan uitplanten.

Denk dat ik er vandaag maar een paar voorzaai in potjes en hoop dat ik nog een kleine schrale troost verwacht.

Geplaatst:

voorzaaien en uitplanten bied ook geen garanties. hier vinden de slakken de jonge bonenplantjes lekker.

Geplaatst:
Whaaaaaa ik word gek, voor de tweede keer bonen gezaaid en weer opgegeten pffff, denk door muizen en miss wel door de duiven.

Volgens jaar toch maar voor zaaien en dan uitplanten.

Denk dat ik er vandaag maar een paar voorzaai in potjes en hoop dat ik nog een kleine schrale troost verwacht.

Je kan ze nog wel in potjes kweken en bij 5 cm hoog in de volle grond.doe ik altijd anders heb ik ook niets.

DUIVEN.

Je kan nog best zaaien,wordt alleen later.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Lukt nog wel hoor.

Ik heb eergisteren ook een 2e ronde doperwten gezaaid.

Gaat tot nu toe elk jaar nog prima.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

grrrr gisteravond zijn er 4 vrienden aangekomen uit Nederland, ik had 4 weken stralend weer hier, en nu komen er minimaal DRIE dagen regen aan! Ze komen kamperen en mij helpen in de tuin.. ja right! Ik vind het ook echt zielig voor ze, ze zijn nog niet wakker en het regent al.

Geplaatst:

ja, zuur, geef ze maar een tv en veel palinka

Geplaatst:

Regenkleding aan en aan het werk, tuinders zijn bikkels.

Geplaatst:

Oh... dat valt ff tegen zeg... Maar zoals Jane zegt... gewoon naar buiten jagen...

Maar maakt het allemaal logistiek ff wat lastiger... jammer...

Geplaatst:

Lekker de dingen gaan doen die je ter afwisseling tóch al wel in de planning had ? ( de gebruikelijke toeristische rondgang en dagjes-tips voor hun ) eventueel samen ?

Helpen met de inmaak binnen.

Geplaatst:

ja dat is natuurlijk jammer, maar ze blijven wel langer dan drie dagen toch? En och, moest ik kiezen, dan wist ik het wel hoor, dan zat ik met liefde drie dagen in de regen in jouw achtertuin!

Geplaatst:

Partytent boven t onkruid opzetten....overdekte tuinarbeid

Geplaatst:

aardappels laten rooien en naast de partytent leggen om schoon te spoelen

bessen en ander kleinfruit laten plukken en zie 1

Geplaatst:

Net gezien dat bijna al de koppen uit de staakbonen opgevreten zijn!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Oh balen Willy!

Hier gaat het goed met de visite, nog steeds regen en morgen nog een dag maaruh, ik heb het voor elkaar hoor, ik heb ze aan het walnotenkraken gezet, kan prima in de regen. Ik had 3 jutezakken vol en we zijn een eind op weg! Ook zijn er 300 knofloken gevlochten tot prachtige strengen EN mijn oude Lada is helemaal opgeknapt omdat er een autosleutelaar tussen zat. OK weinig in de tuin maar dat komt wel als het weer droog is.

Geplaatst:

Groot gelijk. Die binnenklusjes moeten zo af en toe ook gedaan worden.

Geplaatst:

Kijk ik best veel wedstrijden. Zit ik nu het ( toch mooie, klassieke ) volkslied van Rusland te kijken.

Wat ís dat toch met voetballers ? Bijna geen één kan een beetje toon houden. Maar bij dit volkslied is het wel hééél erg opvallend: echt álle voetballers van dat elftal zingen niet alleen vals, ze zingen echt schandálig eng vies fout er dubbel-dwars naast. Mein himmel. Tenenkrommend.

Weet ik wel : mannen. Maar er zijn toch ook mannen die wél toon kunnen houden

( eentje hield wijselijk zijn mond en keek omlaag en schaamde zich diep: de keeper.

Je zal voetballer zijn ( of keeper ) en toevallig een absoluut gehoor hebben zeg )

Geplaatst:

het is dan ook geen zangwedstrijd, ze zingen tenminste.

aantal jaren geleden zag je van het Nederlands elftal bijna niemand zingen. dat vind ik eigenlijk nog erger dan vals zingen.

Geplaatst:

Ja das waar. Tis geen zangwedsttrijd nee.

Toch vraag ik me af waar het aan ligt. Een bovengemiddeld onvermogen tot enig muzikaal gevoel ( toon houden ) het kan misschien aan de vele kopballen liggen bv.

De front-kwab wordt dusdanig geschud en geblubberd, dat er neigingen tot knabbel en bijt- reflexen ontstaan ? Het vermogen tot toon houden is bij de heren al na de lagere school weggevloeid ?

Ik pleit voor zangles voor alle voetballers die een volkslied zingen. Dat kan ook nog wel voor al dat geld.

En een cursus met mes en vork eten ook trouwens.

Geplaatst:

de kwaliteiten liggen denk ik elders, bij voetbal bijvoorbeeld.

Geplaatst:

Nee, nee. Die vlieger gaat niet op. Het begrip ' kwaliteit' koppelen aan een menselijke eigenschap als zingen is, kan ik in meegaan. Het begrip ' kwaliteit' koppelen aan een bezigheid als voetballen, gaat mij echt te ver.

Geplaatst:

Doe jij het ze even na dan? Ik niet hoor.

Geplaatst:

Ze zouden in ieder geval verplicht moeten worden om het volkslied uit hun hoofd te leren! Vals of niet, als ze de tekst maar kennen.

En voetballers die bijten? Die moet je gewoon schorsen voor het leven, ga maar weer in de zandbak spelen ofzo!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.