Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Hoi thea.

dat is wel heel vervelend ja. Rust goed uit. En veel beterschap.

Geplaatst:

Ik lig nu wakker met een astma aanval. Niet fijn want ik moet over een paar uurtjes naar een crematie. Hoop niet dat ik tijdens de crematie in slaap val van de vermoeidheid. Niet echt een fijne dag dus vandaag brrrr.

Geplaatst:

En ik ben voor de zoveelste keer moeten opstaan voor die verdomde stekels in mijn rug.

Moe, doodmoe, wordt ge daar van.

Gelijk een afspraak maken bij de dokter zie.

Gisteren ook gemerkt dat er een savooi verdwenen is, tja, dat gebeurt bij ons ook ziet ge wel.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Nou Willy ik kan met je meeklagen, was net mn rugpijn over ga ik gister weer door mn rug! Bij het melk in de koelkast zetten notabene. Ik kan helemaal niks meer. Misschien binnenkort toch maar eens een fysio opzoeken ofzo. Kakzooi!

Geplaatst:

Nou lekker stel zijn we..

Ik zit met spit in mn rug.

Heb het eerder gehad dus weet wat helpt en wat niet maar vervelend is het wel.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Nou, mooi is dat! We kunnen wel een zererugklup beginnen zo. Is spit trouwens iets anders dan door je rug gaan?

Geplaatst:

Ik voel me buitengesloten... ik wil ook in de zererugklup... Ga straks naar de tuin en dan flink verkeerd spitten en tillen en er goed veel kou op laten komen en 'm verdraaien... Dan kan ik ook meedoen...

Maarre... ff serieus... sterkte allemaal!!!

Geplaatst:

Oh jee nou dan mag ik met mijn hernia ook wel in de zeurrugclub zeker?

Erny, je mag hier wel komen helpen hoor, als je graag een hernia wilt. Er blijft hier momenteel wel het e.e.a. aan werk liggen dus hulp is welkom.

Geplaatst:

Oh whahahaaha zererugclub zeiden jullie, ik las zeurrugclub, nou ja dat is ook bijna hetzelfde, toch???

Geplaatst:

Beterschap voor alle mensen met lichamelijke klachten !!

Zelf heb ik weinig te klagen, ik had beloofd om stof te zuigen maar ik heb geen zin. Over een uurtje weer naar mijn werk, drukke middagrit voor de boeg; op 5 locaties totaal 18 mensen ophalen en thuisbrengen. Tussendoor even aardgas tanken, hij is bijna leeg.

Ik wilde dat ik wat meer energie had

Edit: ik weet het alweer. Ik klaag over mezelf dat ik zo slordig ben. Had netjes bij de peperplantjes een stokje met de naam gezet, maar door overpoten afgelopen zomer zijn de stokjes kwijtgeraakt en nu weet ik dus niet meer welke soort plantjes ik heb

Geplaatst:

ja hoor biofee, van harte welkom in de ze(u)rerugklup! We krijgen al een gezellig groepje zo. Ik stel voor dat we wekelijks met zn allen een digitale 0.3km/u-wandeling houden. En Erny jij mag dan bij de ze(u)rerugklup om onze veters te strikken en tasjes te dragen. Want dat kunnen we niet zelf!

Geplaatst:

Ik deel graag hoor Erny, elk de helft??

Zou me al een stuk helpen.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Tegen mijn zin meld ik me ook maar aan bij de zererugclub. Gezellig? Mwa, maar nuttig? Ja.

Hernia gehad, met haptotherapie ben ik ervan afgekomen. Hardhandige fysio was rampzalig maar de haptotherapie was dé uitkomst, de beste therapie. Wel wat geleerd van mijn therapeute, als ik zo vrij mag zijn om haar woorden te gebruiken: vergelijk je lichaam met een boom. Je rug is de stam, je armen en hoofd zijn de takken. Zijn de takken van de boom te zwaar, dan kan de stam doorbuigen en knikken of breken. Neem je als mens een te zware last op je schouders, 'teveel hooi op de vork', bijna letterlijk als moestuinier, en je krijgt last van je rug.

Ik had werk, een jong gezin, een moestuin langs het spoor, een stukje veld daarlangs van een paardenhouder mocht ik gebruiken om er melkgeiten te houden, mocht ik de paarden ook verzorgen. Tot ik spit kreeg. Spitten, twee maal per dag naar de tuin om de geiten te melken, ik kreeg spit, en een paar maanden later weer. Dokter zei rustig aan doen, voorbode van hernia dus oppassen. Rugpijn bleef. Tot ik met dochter op de arm de vlooienmarkt van Eelde wilde binnengaan, ik weet het nog precies, 26 jaar geleden, toen schoot het erin en ik kon geen kant meer op. Drie maanden plat gelegen op de bank, kussen onder de linkerknie. Pijn! Gelukkig geen operatie, maar hersteld dus dankzij de haptonoom.

Na die tijd heb ik nog vaak rugklachten gehad, ook wel zo dat ik niks kon doen, maar gelukkig geen hernia meer. Als ik nu rugpijn krijg zie ik dat als een signaal. Dan moet ik minder hooi op mijn vork nemen en de werkzaamheden dan maar uitrekken in de tijd. Dat lukt prima. Alhoewel ik momenteel mijn huis aan het opknappen ben en ja, de meubels moeten van hun plaats, de pakken laminaat moeten in huis gesjouwd worden (die zware soort weet je wel). Soms kan ik een paar dagen niet verder en dan doe ik kleine dingen. Voordeel: ik heb alle tijd en die neem ik ook.

Moraal: de die mens denkt dat die móét werken tot die erbij neervalt, denkt verkeerd. Zeg NEE tegen in één keer willen/moeten doen wat eigenlijk te zwaar is. En doe het stukje bij beetje, dan lukt het het ook en gaat je rug een stuk langer mee.

Geplaatst:

Wat een verhaal, ieder beterschap.

Geplaatst:

Dank je.

Geplaatst:

tip van een kennis van de zererugclub:

hij heeft een manueel therapeutisch arts bezocht die een scheef bekken constateerde, onderste wervels iets gedraaid en SI gewricht asymetrisch

met twee behandelingen van 20 minuten en verder regelmatig wat rek en strek oefeningen en een softe vorm van pilates is alles weer onder controle

onder voorbehoud van overbelasting natuurlijk, zie Huub

Geplaatst:

Wij zweren bij chiropractie, de beste chiropractor van Nederland vind je in Pijnacker.

http://www.gormley.nl/

Misschien interessante links ?

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:
Ik voel me buitengesloten... ik wil ook in de zererugklup... Ga straks naar de tuin en dan flink verkeerd spitten en tillen en er goed veel kou op laten komen en 'm verdraaien... Dan kan ik ook meedoen...

jij gek ik dacht juist. yeah een kluppie waar ik niet bij hoor.

mijn rug staat niet helemaal recht (tja wat wel...), maar doet het nog perfect.

Idd wat huub zegt, niet te gek doen en beter een keer nee zeggen dan je hele leven last houden.

Geplaatst:

Nog even terug komend op de mobieltjes discussie van laatst.. Er is nu wel een heel leuk mobieltje in de ontwikkelingsfase !

Een 'smartphone' zonder camera, accu en zelfs telefoonfunctie. Klinkt niet heel praktisch en toch komt-ie er, de NoPhone. En alleen maar om ons verbonden te houden 'met de echte wereld'.

De NoPhone is niets meer of minder dan een blokje plastic, dat de vorm heeft van een iPhone. De bedenkers zamelen via Kickstarter geld in om de 'gadget' van de grond te krijgen.

Het doel van de makers is om te voorkomen dat dates verpest worden, concerten verstoord worden en voetpaden geblokkeerd worden, door mensen die met hun smartphone bezig zijn.

Een spiegeltje voor real-time selfies

De 'perfecte vervanger van de smartphone' moet mensen er op wijzen dat er meer is in het leven dan 'dat stuk plastic waar we een groot deel van de dag naar zitten te staren'.

De NoPhone krijgt een spiegeltje, waarmee 'real-time selfies' gemaakt kunnen worden. Met de duizenden dollar die opgehaald zijn, wordt een 3D-printer gekocht, waarmee de NoPhone gemaakt zal worden.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/nophone-de-iphone-variant-die-je-met-rust-laat

Hebbennnnn!

Geplaatst:

Nou, bij Bol.com een fototoestel gekocht. Is dat onbruikbaar want er is geen geheugenkaart bij!!!!

Dit wordt morgen al geretourneerd want ik voel me echt bedrogen. En dit voor mijn eerste aankoop bij Bol.com

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

er zit bijna nooit een geheugenkaartje bij een camera... net zoiets als batterijen.

zou wel netjes zijn als bol.com dat erbij zet, excl. geheugenkaart.

Geplaatst:

Meestal zit er toch wel een kaartje bij toch? Wel een hele kleine, waar maar vet weinig foto's op passen, zodat het alsnog niet heel nuttig is. Maar toch! Inderdaad, vind dat ze bij een camera horen te zetten dat er wel/geen kaartje bij zit, en zo wel hoe groot. Ik zou hem niet direct terugsturen maar gewoon een klacht indienen. Wie weet krijg je nog een mooi kaartje met veel geheugen ter compenstatie!

Geplaatst:

Mijn compact camera had toch echt geen kaartje. Wel intern geheugen voor 10 foto's. Heeft de camera dat ook niet?

Geplaatst:

Er zit volgens mij nooit een geheugen kaart bij alleen het interne geheugen van de camera.

Geplaatst:

chips: heb net ontdekt dankzij de keuringsdienst van waarde dat gojibessen superfood zijn, hebben we dus nu op de tuin supervogels

chips2: heb ook ontdekt dankzij enz...dat boerenkool in Amerika een superfood is, gat in de markt gemist

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.