Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Nee het zijn geen vogels. Je hoort echt het schrapen van tanden over hout. We hebben hier konijnen zitten en dat klinkt precies zo als ze weer eens hun huisje aan het slopen zijn. We dachten eerst dat hun het waren maar die zaten stokstijf in de woonkamer te luisteren naar het geknaag om vervolgens als gekken door hun afgebakende stukje te rennen van paniek.

Een lek in het riool kan maar dan komen ze bij ons huis het hele terras uit aan het graven om ze vinden. Onze riolering ligt namelijk onder ons terras achter het huis.

Ongediertebestrijding komt pas maandag. Gelukkig werkt hij ook op koningsdag anders moesten we tot dinsdag wachten. Gemeente kan pas vanaf dinsdag langskomen maar die moeten eerst nog bellen.

Steenmarter zou het ook nog kunnen zijn maar als die eenmaal binnen zitten zijn ze extreem moeilijk weg te krijgen. Je moet ze echt vangen en 3 provincies verder uitzetten anders komen ze gewoon weer terug .

@Loes: Onze pech komt nooit in drievoud, altijd in zesvoud of nog erger. Was namelijk vergeten te vertellen dat we vorig jaar september de hele buitenkant het huis moesten laten schilderen (kozijnen enzo) voor 2100 euro en nu na nog geen 7 maanden zitten er al scheuren in de stopverf en het verfwerk zelf . Het bedrijf zou volgende week even langskomen voor te kijken. Gelukkig valt het nog binnen de garantie periode maar leuk is anders.

aangepast door Gast

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Steemarters ??

Zo uit je verhaal te lezen zijn het houtmarters toch

Maar alle gekheid op een stokje, 't is behoorlijk vervelend voor jullie.

Niets zo irritant dan iets waar je zelf niet zo heel veel aan kan doen toch.

Ik hoop dat het leed geleden is als de ongedierte bestrijders zijn geweest.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

hahaha ja

De ongediertebestrijding zal het probleem hopelijk kunnen oplossen maar de schade die het dier/dieren heeft/hebben gemaakt, dat is een heel ander verhaal. We hoorden soms midden in de nacht kleine pootjes over iets heen gaan maar dat klonk hetzelfde als de vogels die over het dak van de uitbouw gingen. Wellicht zitten ze er dus al veel langer maar beginnen ze nu pas met "verbouwen" .

We gaan het meemaken maandag...

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

succes .. zal voor je duimen

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:
hier ook niet

zullen we een potje patiencen?

Ik nog makkelijk, maar moest gaan werken om die tijd.

Maar:

tgif74581429901744.png

Geplaatst:

Gevoel dat het elk moment in mijn rug kan schieten, rechts onder steken

Geplaatst:

Gewoon terugsteken.

Geplaatst:

Was het maar zo simpel, herken deze steken van eerder dat hetme in de rug geschoten is. Volgens mij is het niet goed, als je verlammingsverschijnselen hebt en weerloos met pijn op de bank ligt.

Warm houden, rustig aan doen en oppassen.

Geplaatst:
Gewoon terugsteken.

Of schieten toch

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Ja bijna...

Maar serieus, wees voorzichtig, het zijn signalen.

Ik heb hernia gehad en luister sindsdien altijd naar dit soort signalen, het is gelukkig nooit meer terg gekomen.

@Jane Doe, doe rustig aan, blijf een beetje in beweging als het kan, sterkte!

Geplaatst:

Dank je wel Huub, ik pas wel op en in beweging blijven doe ik ook.

Geplaatst:

ai, ken ik,

ik kreeg het advies veel te oefenen (rekken hamstring! en liezen en rugspieren, strekken zonnegroet! en oefenen van buik- en rompspieren) en massage te vragen van echtgenote;

werkt allemaal wel goed vooral het laatste

in geval van nood verdoof ik het een beeetje met ibuprofen en doe daarna niet veel meer

Geplaatst:

Iets nemen tegen de pijn kan en mag ik niet, gaan hangen aan iets wat bij mij goed helpt gaat ook niet. En trainen al helemaal niet, mag blij zijn als ik een wasmand van a naar b krijg.

Geplaatst:

Dat zijn geen vrouwen meer gelijk vroeger hé, ze kunnen niets meer af.

Oei, nu ga ik het krijgen zie!!!!!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Willy wat schrijf je nu Pas maar op dat je bazin het niet leest

Geplaatst:

huiliehuil... bezig met klusjes in de kas, heeft zoontje met de spitvork het 2 weken geleden ingezaaide wortelbed 'omgespit'

Geplaatst:

Al doende leert hij toch

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
Willy wat schrijf je nu Pas maar op dat je bazin het niet leest

Te diep in zijn glaasje gekeken denk ik

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:
huiliehuil... bezig met klusjes in de kas, heeft zoontje met de spitvork het 2 weken geleden ingezaaide wortelbed 'omgespit'

Dat is de reden dat ik mijn zoon (7,5) nog geen kindertuingereedschap heb gegeven. Hij vermaakt zich nog prima met de gieter en giet keurig op de plekken waar dat voor hem is toegestaan

Dat hij straks vast weer alle aardbeien en frambozen opeet neem ik dan maar voor lief

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Kinderen willen graag helpen en werken in de tuin, moeten alleen leren hoe en wat

Geplaatst:

Hier worden de beitjes en boosjes door wel 3 daltons gepikt dus ik herken het wel Wel een grappig momentje toen we spinazie gingen oogsten. Ik stak een blad in mijn mond en hij wilde ook wel proeven: "hé, dat smaakt naar blaadjes!!"

Geplaatst:

Wég met de Monarchie !!!!!

Wat een ontzettende flut schijnvertoning weer.

Een dure poppenkast is het...

Dat zou toch in deze "moderne" zogenaamde democratische tijden toch niet meer mogen voorkomen...

Hoe kan men toch zo gemakkelijk accepteren dat bepaalde mensen bóven andere mensen staan alleen omdat ze behoren tot een bepaalde familie? Ik vind het onbegrijpelijk...

Dan is er toch helemaal geen sprake van gelijkheid???

Echt zo ongelofelijk achterhaald...

Hoe is het mogelijk dat "het volk" (alleen dat al, wij het volk... ) dát ook nog massaal gaat vieren...

En dan een week later schijnheilig de bevrijding vieren? Welke bevrijding?? Wij zijn nog steeds bezet door deze monarchische familie die zichzelf op de troon heeft gezet.

Onbegrijpelijk... we leven in een vreemd onderdanig en hypocriet land...

Er is vandaag niets te vieren, dit is alleen maar erg treurig.

Oh... en ook behoorlijk aan de prijs... ze staan voor 40 miljoen op de begroting...

LEVE DE REPUBLIEK! LEVE DE REPUBLIEK!! LEVE DE REPUBLIEK!!!

Pffff.... dát lucht weer een beetje op...

http://www.volkskrant.nl/opinie/het-is-2013-hoog-tijd-om-eens-op-te-houden-met-de-monarchie~a3420455/

Geplaatst:

Of je nou voor of tegen bent... Er is sowieso een pluspunt: goed voor de economie en het saamhorigheidsgevoel

Geplaatst:

En dan sta je dus die ongelijkheid toe? Als het maar geld opbrengt en het volk rustig houdt???

Net als bij de Romeinen... geef ze brood en spelen...

Geplaatst:

Erny ik dacht er lange tijd net zo over als jij, tot ik de uitzending van de rekenkamer zag over het koningshuis, Misschien moet je die ook eens opzoeken, dat geeft een veel genuanceerder beeld

Overigens ben ik het met dat onderdanige sowieso niet eens. De macht van ons koningshuis op ons land is schijnmacht, je snapt zelf hopelijk ook wel dat zij alleen maar hun handtekening zetten en niet écht zelf gaan bedenken hoe alles moet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.