Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Nee het bouwt zich op het is niet zo dat als ik vandaag een dropje eet dat ik dan een reactie krijg, zou ik echter 3 dagen achter elkaar, of met een dag ertussen een dropje eten dan komt er wel een reactie. Het duurt ook vrij lang voordat het uit mijn systeem is.

Ik kan echter niet zeggen waaraan het ligt, ik heb eigenlijk alleen beschuit op, brood, aardappels, vlees, vis en groente.

Ik heb niet gesnoept, gisteravond wat chips maar de reactie was al eerder aan de gang dus is het ook niet.

Het enige wat ik kan bedenken is Karvan cevitam ijsthee citroen of dubbelfris.

Ik heb al op de verpakking gekeken wat erin zit maar zie eigenlijk niets bijzonders? Of er iets van zoethout inzit of zo?

Ik ben ook al op verschillende manieren getest maar omdat ik geen acute reactie heb maar een die zich opbouwt komt er eigenlijk weinig uit.

aangepast door Gast

Geplaatst:

dat maakt heel erg lastig om het probleem te achterhalen ja.

Geplaatst:

Misschien heb je last van een bepaald zoetmiddel of conserveringsmiddel. Ik begrijp uit je verhaal een beetje dat je het meestal hebt als je iets zoets gegeten of gedronken hebt, ik zou eens kijken of er geen zoetmiddel is wat in alle produkten zit waarvan je nu al weet dat je er last van krijgt; Melasse, xylitol, stevia, fructosestroop, sorbitol, maltitol o.i.d..

Geplaatst:

Ik heb daar ook al aan gedacht maar kom er nog niet uit ik weet ook niet of echt alles wel op een verpakking staat al zou dat misschien wel moeten.

Zoet is het niet zo zeer hoor maar een bestanddeel wat ook voorkomt in drop het precieze bestanddeel weet ik niet om hier achter te komen moest ik worden opgenomen in het ziekenhuis voor een bepaalde periode ik heb dit toen niet gedaan want er was toch niets wat eraan gedaan kon worden.

Maar waar ik zelf nu aan denk is ik had Karvan cevitam ijsthee en dubbelfris ijsthee dat daar een zoetstof of kleurstof in heeft gezeten? Maar ik haal niets vreemds uit de ingrediënten.

Dubbelfris:

Water, uit sapconcentraat verkregen vruchtensap (appel, passievrucht 1%, citroen 1%), suiker, thee-extract 0,07%, voedingszuur (citroenzuur), aroma, koolzuur (<0,1%).

Karvan cevitam:

Ingrediënten: Suiker, glucose-fructosestroop, citroensap uit vruchtensapconcentraat 10%, voedingszuur (citroenzuur), thee-extract 0,5%, aroma, zuurteregelaar (natriumcitraat), antioxidant (ascorbinezuur), conserveermiddel (kaliumsorbaat

Geplaatst:

Jeetje Angela, wat enorm vervelend!

Geplaatst:

Aroma en thee-extract zegt niets over wat het precies is, dus is verdacht.

Je kunt het uittesten: tijdje niet gebruiken en als alles dan weer normaal is: opnieuw een van de twee.

Dan weet je snel genoeg (of en) welke van de twee problemen geeft.

Ik weet niet wat voor brood je eet, maar daar kan ook van alles in zitten.

Net als in vlees in de vorm van worst en vinken enzo.

Je kunt anders ook via je arts/dietiste een eliminatiedieet volgen als je er niet uit komt.

Sterkte!

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Nou ik hou het gewoon op allergie dit is trouwens voor het eerst in jaren dat ik er weer last van heb omdat ik weet wat ik moet vermijden.

Die aroma en thee extract vond ik ook verdacht omdat aroma nogal wat in kan houden.

Uittesten kan inderdaad maar omdat de gevolgen niet in een dagje weg zijn is dat niet zo leuk.

De allereerste keer heeft het maanden geduurd voordat we achter een oorzaak waren en ik had erg veel geluk dat de dokter in het ziekenhuis (reumatoloog) ook veel met alternatieve geneeswijze bezig was en hij niet geloofde dat ik reuma had.

Geplaatst:

Flinke aanval van zonne allergie, zit ondanks dat ik zeer veel buiten ben ineens onder de uitslag. Weet niet wat erger is, de jeuk, pijn of de branderigheid!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Heb je dat al vaker gehad?

Geplaatst:

Angela, yup helaas wel. Gelukkig maar zeer zelden dus weet dat het meteen kleine week allemaal weer weggetrokken is.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
nou, als ik dit zo lees zijn het zoekers: wat je ook doet het is nooit goed

Na de pompoen-op-het-dak-zaak hebben de buren weer iets nieuws gevonden om over te klagen. Dus RobO, je mensenkennis is ook op afstand vrij goed De pompoen hebben we overigens niet van het dak gehaald, maar alleen naar achteren gezet zodat alleen het blad zichtbaar is. Ze zegt sindsdien geen woord meer tegen ons. Tot vanmorgen, toen stond ze opeens aan de deur: of die partytent alleen voor een feestje was of dat ie er de hele zomer, zo van april tot oktober blijft staan, hij neemt namelijk best veel zonlicht weg. "Nou eh, hij dient als zonnescherm dus dat laatste." "Ok, nou dan weet ik genoeg" en ze draaide zich meteen om. Dus..

Afgelopen donderdag liepen we zomaar tegen een partytent (3x3m) aan in de koopjeshoek nog wel, een mooie met houten 'onderstel', wit doek en een stevige metalen constructie. Kan mooi als zonnescherm dienen dachten we en het werkte de afgelopen dagen uitstekend. De achtertuin ligt pal op het zuidwesten dus het is er nogal warm in de volle zon. De zon die dus gedurende de dag om het huis draait en hoogstens als ie bijna ondergaat een lichte schaduw op de tuin van de buren kan werpen, en waar ze zelf een zonnescherm met daarachter (of voor ) nog een grote parasol tegen hebben. Ja die partytent neemt echt heel veel zon en licht weg, vooral sinds we gisteren het doek eraf hebben gehaald vanwege de voorspelde regen.

Geplaatst:

Ja heel typisch... Nix van aantrekken dus van zulke buren want zij kennen duidelijk geen grenzen. Laat je niet op je kop zitten want voor je het weet bepalen zij dan hoe jíj leeft. Stel duidelijk dat je dat zélf bepaald en stel jullie grenzen van te voren ook duidelijk vast. Oftewel... de teugels gelijk heel kort houden.

Hihi... mijn buurvrouw, geen sprietje groen in de tuin alleen posters van groen, klaagde ook weer eens over mn pruimenboom... Dat ie wel heel hard groeide. Ik later eens gekeken... gaat het over 1 takje van een nieuwe boompje wat nu max. 50 cm over de schutting uitsteekt...

Geplaatst:

Pfff lekker feest vieren met partytent

Geplaatst:

Twee jaar terug kwam de buurvrouw zeggen dat ik de perzik moest snoeien boven haar garage. Maar toen de vruchten rijp waren kwam ze wel om een emmer perziken hoor. Heb toen langs mijn neus weg gezegd dat ze die van boven haar garage mocht aftrekken.

Buren, ge kunt er niet buiten hé, dus maak er het beste van maar laat jullie niet doen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Willy kan het me zo inbeelden Geen volle emmer meer voor de buren

Vroeg op, vroeg naar bed en de dag gaat te snel zucht.

Geplaatst:

Tja, 't is wat. Mijn buurvrouw beweert dat ze enorm groene vingers heeft, of dat nou een voordeel is.. Misschien wel voor een plantje dat net iets uitsteekt Naar het gevraagde oogstoverschot kunnen ze uiteraard fluiten. Voorlopig hanteer ik maar de keihard-om-lachen-strategie.

Geplaatst:

Wat kunnen sommige mensen toch ..... zijn

Geplaatst:

Och menschen, elkendeen heeft zoo zijne gebreeken hé.

Alleen maar erg jammer dat ik de mijne niet ken, dedzjue toch, hoe is't mogelijk.

Geplaatst:

Ach Willy, met mijn gebreken moet ik leven het is niet anders en slimmer nog is anderen ook

Geplaatst:

Jane Doe, zoudt ge willen geloven dat het ferm gemakkelijk is als ge een klein beetje dement word?

Surtoe als ge dat wat kunt regelen.

Geplaatst:

Ach Willy, prettig gestoord was ik altijd al Vergeetachtigheid is zo een ding

Willy jij bent nog een fit kuiken, die fitaal in de tuin scharreld met haantjesgedrag voor je bazin

Ik loop rond als een kloek zonder kop, vergeetachtig vermoeid en met een huishouden als of er een bom ontploft is

Geplaatst:

Moet het toch even kwijt.

Was enkele weken op vakantie en vriendelijke buurman paste tegen vergoeding op kippen, kat en tuin. Mocht natuurlijk ook oogsten wat rijp was (veel bonen, tomaten, komkommers, courgettes).

Maar heeft ook systematisch alle pompoenen van 5 soorten van de planten gehaald omdat hij dacht dat het sierkalebassen waren.

Droomde van een winter met toch een 20 mooie pompoenen in allerlei smaken en het zag er zo mooi uit. En nu hebben we helemaal niets meer...zelfs de jonge en pas bevruchtte zijn weg en liggen nu in een mandje voor zijn deur te rotten. Kan en mag er niets van zeggen....maar ik baal toch echt wel.

Zo...nu hoop ik dat ik er niet te veel meer aan moet denken en ga ik maar beginnen met heel veel wieden en opruimen en voorbereiden voor volgend seizoen in o.a. de moestuin.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Oei dat is balen, toch maar even de biren zeggen voor de volgende keer

Dilemma, weer tijd om te eten maar geen trek zucht.

Geplaatst:

Maar dat mag je toch gerust zeggen Weknow?

En dan ook nog allemaal verwijderen, dat hij er een neemt ok maar hij had toch ook iets voor de eigenaar kunnen laten hangen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.