Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

@Anna3 , er kan inderdaad allerlei anders aan de hand zijn en dat het daardoor lijkt alsof je schijf kapot is, of je pc geeft die melding gewoon.

Heb ik ook met enige regelmaat (veel te vaak) last van maar ik geef niet op en het blijkt uiteindelijk altijd een ander probleem te zijn. Zoals inderdaad de voeding of oververhitting van de processor oid. Want ik gelóóf dan gewoon niet dat de schijf het probleem is... Want precies zoals jij ervaart... de vorige dag was er nog niets aan de hand. Daar wil mijn logica niet aan...

Maar het duurt even voordat je daar achter bent. Eventueel hele pc uit elkaar en eerst de essentials weer erin zetten. Kijken of dat werkt... en dan 1 voor 1 de rest van de hardware toevoegen en gelijk uittesten...

Niet opgeven en eigenwijs blijven...

Op andere (kleinere aparte) schijf je Windows?systeem zetten... de Terraschijf als slave (alleen voor dataopslag) en dan kijken of ie nog steeds niets doet?

Maar check vooral met Dr. Robo. Dat doe ik ook regelmatig!

Geplaatst:

Ik heb ook een technisch probleempje

Iemand enig idee hoe je cookies van je mobiel kan verwijderen?

Geplaatst:
Geplaatst:

Bedankt!

Ik had al zitten zoeken maar niets kunnen vinden dat me verder hielp, deze klopte een heel eind op de laatste 3 stappen na maar toen gewoon even alles aangeklikt

Geplaatst:

@RobO en Erny,

Bedankt voor de tips! Het was een extra interne hdd voor data, besturingssysteem staat op een ssd. In de BIOS was die gewone hdd op geen enkele manier te vinden. Andere datakabels en andere aansluitingen geprobeerd, zelfs de voeding (maar dat kon het eigenlijk niet zijn, want dan zou de ssd het ook niet meer doen). Ik hoorde ook niks draaien en zeker geen getik. In m'n oude pc (minitower) kreeg ik net de tijd om in de verkenner te zien dat ie niet zichtbaar was en toen liep de boel vast met oorverdovend gepiep. Dat oude ding had ik niet voor niks vervangen.. Hopeloos, maar ik heb die grote harde schijf gewoon nodig, dus gisterenavond direct teruggebracht naar de winkel en alvast vooruitlopend op hun testresultaat een nieuwe schijf meegenomen. Direct weer 'geactiveerd', maar toen waren al mijn usermappen nog niet terug want die had ik verplaatst naar die overleden hdd. Vandaag verschijnen ze beetje bij beetje (na meerdere keren opnieuw opstarten) opeens weer op m'n nieuwe schijf. Wonderlijk..

RobO, van NAS en raid heb ik geen kaas gegeten, als het nog eens nodig mocht zijn weet ik bij wie ik moet zijn

Geplaatst:

Ik kom nog even een verlate reactie geven op het overlijden van D. Bowie. Die avond zat lag ik tv te kijken en werd verrast door het nieuws en de extra uitzendingen. Er zou een film worden uitgezonden later op de avond, op één van de 3 NPO zenders. Ik ging intussen nog even zappen en was terecht gekomen bij NPO3 en DWDD, het ging over Bowie, met film- en muziekfragmenten. In de volle overtuiging dat de film daar achteraan zou komen, bleef ik dus een hele tijd hangen op 3. En verdraaid, langzaam maar zeker drong het tot me door dat de film al lang begonnen zou moeten zijn. Ik op NPO2 kijken - de film was al halverwege. Vandaar dus mijn bericht hier op de klaagbank. Ik was opgebleven om de film te zien, en dan zo stom zijn om hem op de verkeerde zender te laten staan. Merry Christmas mr. Lawrence. Graag had ik de hele film willen zien! Ik heb nog gezocht, maar op uitzending gemist kon ik hem niet vinden. Ook op DVD kopen lijkt niet te lukken. Nou ja, uit mijn hoofd zetten dan maar.

Geplaatst:

Niet getreurd Huub, komt goed, ik stuur je ff een pb.

Geplaatst:

Hoeveel centjes zal het geven? Denk niet zoveel als bij 2Pac.

Geplaatst:

Thnx Ernyyyy!

Jane Doe, hoeveel geld David Bowie nalaat bedoel je? Of iets heel anders? Ik hoorde hem vorig jaar nog een liedje op de radio zingen, hij had een nieuwe song gemaakt om zijn witte poeder verslaving te kunnen bekostigen... dus er zal niet veel aan de strijkstok blijven hangen. Of heb je het heel ergens anders over?

Geplaatst:

Bedoel wat er nu verkocht wordt zeg maar

Geplaatst:

Ik denk dat je hierin sterk vergist. Hij mag dan nu misschien weinig hebben maar voor de erfgenamen van de liedjes, is het kassa kassa. "Na afloop van 70 jaar na het overlijden van de langstlevende auteur van een bepaald werk komt een het in het publiek domein". Dit gaat dus over miljoenen Euro's.

Persoonlijk vind ik dit belachelijk dat auteursrechten zo lang gelden. Het is niet dat die erfgenamen er iets voor gedaan hebben.

Geplaatst:

Ik kreeg vandaag eindelijk mijn Kaukasische rankspinaziezaden binnen via een wat louche adres in China. Niet bio, maar ik wilde gewoon eens kijken of die plant het zou doen in het donkerste hoekje van mijn tuin, en zaden waren lastig (betaalbaar) te krijgen.

Overal wordt gesproken over gladde zwarte glanzende zaken, nou, deze niet hoor. Ik heb echt iets anders gekregen.

Ik heb ze vandaag wintergezaaid, ben wel benieuwd wat er uitkomt.

Geplaatst:

Nou dacht ik onlangs op dit forum gelezen te hebben dat iemand geen passende deksels voor de Hak potjes kon vinden.

Vandaag even gekeken in mijn potjes- en dekselvoorraad: Er zijn er wel die gewoon passen.

Maar waar vind ik de vraag, zodat ik daarop kan antwoorden? (Ik heb gezocht, maar niet gevonden ...)

Geplaatst:

Gaat het niet juist om de 1 2 open delsels van hak? En niet zo zeer de hak potten met anderen deksels?

Geplaatst:

Bij mijn weten hebben de ca 360 ml en de ca 650 ml Hak 1-2-open potjes dezelfde dekselmaat.

Wel zelf even controleren.

De nr. 70 (buitendiameter ca 73 mm) past (bij mij) prima op een Hak ca 360 ml 1-2-open pot (gisteren eentje gevuld met kokend heet water, was vandaag nog keurig dicht).

http://www.brouwmarkt.nl/jam-sapmaken/losse-twist-off-deksels.html

Brouwmarkt hanteert een beetje rare nummering (of ik begrijp het niet). Het is niet de diameter van de glasrand, en ook niet de buitendiameter van de deksel. In de praktijk moet je ongeveer 3 mm aftrekken van de buitendiameter van het originele deksel om tot de Brouwmarkt nummering te komen.

De AH Chantaine confiture blijkt trouwens maatje nr. 58 te hebben (wel iets meer dan maatje 38 )

De Bon Mamam ca 360 ml heeft maatje 82.

Misschien een nuttige tip: Als je toch al iets gaat bestellen, bestel dan van ieder dekseltje er eentje. Dan kun je thuis passen, voor een volgende bestelling.

Helaas heeft Brouwmarkt nog geen klikdeksels, dat "uit"-klikken bij openen geeft toch een beetje extra veilig gevoel. En het "aan"-klikgeluidje bij afkoelen vind ik ook wel geruststellend. Voor de mate van afsluiten maakt het niet uit.

Geplaatst:

Pfft, de hele dag al in de keuken bezig, broden gebakken, warme lunch gemaakt en nu zit er shetlandpaté in de oven. Dat is allemaal voor de feestbaak hoor, maar eh, ik heb geen afwasmachine, en Lie ( die volgens hem de oudst nog werkende afwasmasjien is, en vind dat ik er geen nodig heb..ik heb hem toch ) is natuurlijk juist op zo`n dag in geen velden of wegen te bekennen. Dus sta ik net aan mijn derde afwas van vandaag..op het programma staat nog yoghurt maken( melk koken) en ricotta maken ( wei koken dus). weer pannen . Vanavond eten we mooi brood!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Haha, heel herkenbaar! Ik ben ook afwasmachienloos. Bij brood e.d. bakken en gisteren met kaasmaken ben ik ook altijd tussendoor alles wat ik opnieuw nodig heb aan het afwassen. De laatste laatste pannen en kommen laat ik dan lekker op het aanrecht staan. Werkt best goed, mijn 'vaatwasser' heeft gisterenavond weer alles afgewassen Yoghurt kun je toch in de pan laten zitten tot ie klaar is? Scheelt nu weer een pan afwassen

Geplaatst:

haha komt mij ook heel bekend voor. hier ook een man die zichzelf een uitstekende vaatwasser noemt.

paar jaar net als Anna gewoon alles tot savonds laten staan en enkel afwassen wat ik opnieuw wil gebruiken. ging prima maar sinds man geen 8-4 werk meer heeft was hij net als Lie de hort op wanneer er veel afwas stond.

Inmiddels doe ik standaard de afwas. dat bevalt beter en in de nieuwe keuken komt een vaatwasser

Zondag hadden we bezoek, bezoek wat aanbood even te helpen afwassen. Graag! zei ik. maar nee, man zou maandag avond wel afwassen. jullie raden het vast al wie er vandaag stond af te wassen

Geplaatst:

@ Loes.

Als man (die toch vrij braaf elke avond afwast en mijn liefje droogt dan......) wil ik toch even wijzen op een verschil in logica dat dit veroorzaakt.

Als een man zegt om iets te doen, dan meent hij dat echt wel. Alleen kan het zijn dat hij het vergeet/uitstelt/andere dingen even belangrijker vond en het daarom (nog) niet gedaan heeft op het moment dat zijn vrouw vond dat het eigenlijk al gedaan zou moeten zijn. Als het zijn taak is, laat het dan zijn taak....heb geduld, zeur desnoods een beetje en nog eens en nog eens.....maar doe het nooit in zijn plaats. Dan komt het vanzelf goed op het moment dat hij er aan toe is.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

hier in het huishouden ligt die logica juist precies omgekeerd. (ik ben degene die veel vergeet en waar iets vaak meerdere keren aan gevraagd moet worden )

maar nee voordat jullie gekke dingen gaan denken. door dat wisselende werk komt er soms gewoon echt niets van de afwas. zoals gisteren was er een spoedklus dus er moest langer gewerkt worden. dan ga ik na zo'n lange werkdag niet vragen of hij alsjeblieft nog de afwas wil doen.

afgelopen zomer stond de afwas er eens 2weken omdat hij er gewoon echt niet aan toe kwam. toen hebben we wat taken geruild

Geplaatst:

Nah... vóór je het weet ga ik wél gekke dingen denken van zulke verhalen hoor. Hoezo zou je überhaubt moeten vragen of hij helpt met de afwas, of de afwas doet ? Hij heeft toch ook ogen in zijn hoofd ? Wat is dat nou voor rare gang van zaken ? hahahah.

Ik was trouwens al zo'n 35 jaar zélf af.

Geplaatst:
@ Loes.

Als man (die toch vrij braaf elke avond afwast en mijn liefje droogt dan......) wil ik toch even wijzen op een verschil in logica dat dit veroorzaakt.

Als een man zegt om iets te doen, dan meent hij dat echt wel. Alleen kan het zijn dat hij het vergeet/uitstelt/andere dingen even belangrijker vond en het daarom (nog) niet gedaan heeft op het moment dat zijn vrouw vond dat het eigenlijk al gedaan zou moeten zijn. Als het zijn taak is, laat het dan zijn taak....heb geduld, zeur desnoods een beetje en nog eens en nog eens.....maar doe het nooit in zijn plaats. Dan komt het vanzelf goed op het moment dat hij er aan toe is.

( is net als de rest van het honey DO lijstje...we hoeven toch niet elke 6 maanden hem dan te helpen herinneren.....?)

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
Nah... vóór je het weet ga ik wél gekke dingen denken van zulke verhalen hoor. Hoezo zou je überhaubt moeten vragen of hij helpt met de afwas, of de afwas doet ? Hij heeft toch ook ogen in zijn hoofd ? Wat is dat nou voor rare gang van zaken ? hahahah.

Ik was trouwens al zo'n 35 jaar zélf af.

dat doe ik dus ook niet

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.