appelsientje 60 Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Alleen maar gekeken ik ga de andere bak nu maar niet omspitten véééls te veel wind! De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Sovreze Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Sinds half januari enorme last van bekken, werk afgezegd, 2 weken van bed naar bank geleefd. Inmiddels weer aan de bak en vanmiddag de laatste winterprei en winterwortelen van de tuin gehaald. Zo ook de boerenkool als een handjevol sla. Lekker, weer vers, want we aten alweer een aantal weken uit blik Zin in het volgende seizoen! Krijg nu alweer schoffel-kriebels...
Bit Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Niets in mijn eigen tuin gedaan vandaag, maar naar mede-forumlid tomvdv geweest om daar zijn fruitbomen uitgebreid te snoeien. Leuke aanplant ! En een snelle leerder. Binnen 10 minuten nam hij ook een snoeischaar van mij en was zélf al aan de slag. 2 uurtjes, waren alle appels en peren uitgebreid gedaan. Van het voorjaar gaan we de Prunussen doen en de 1e zomersnoei van de appels en peren.Uitbinden , snoeien, sapstromen, vruchthout: alles uitgelegd. Was érg leuk. En heerlijke koffie !
appelvrouw Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Nou Bit, wat supergoed van jou dat je dat gedaan hebt!!En leerzaam.Tom zal blij zijn Hier moet het ook eens gebeuren..misschien volgende winter een worksjop in France Voorlopig deed ik weinig in de tuin(enkele molshopen platharken)..maar wel in het bos, we hebben weer enkele stères hout gehakt, en toch een beetje voor de tuin: 2 beukenstammetjes meegenomen voor de paddenstoelen pluggen..voor Stan eikjes gezocht ( zo lastig zonder blaadjes..ik heb maar 3 soorten boompjes meegenomen) en voor Jootje eindelijk die bosasperge uitgegraven... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Het insectengaas boven het oerpreibed vastgezet met knijpers en wat stokjes in de grond.
appelvrouw Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Moet dat nu al We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
simke Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Even wat prei en een spitskool geoogst. Wat hier vanmiddag nog echt veel wind.
HuubvG Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Moet dat nu al In een eerdere post meld ik er iets over, zal even terugzoeken... hebbes... https://www.moestuinforum.nl/search/gsearch_body.html?q=oerprei%20insectengaas%20ikea Terug naar de achtertuin, waar de oerprei heftig aangetast is door waarschijnlijk de mineervlieg. Een IKEA polyester vitrage erover als insectengaas, ik heb ook met nicotine gespoten onder het gaas. Zag vliegjes nog vliegen toen ik het gaas aan het bevestigen was. Hopelijk herstellen de oerpreien zich nog. Een paar dagen geleden in mijn seizoensupdate gezet.
kiekenboerinneke Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Handig om te weten dat je in de Ikea ook "tuingerief" kunt aanschaffen... Nogmaals de serre verzwaard ( weeral stormwind ) en het dak van één kippenren moeten herstellen, plus het eerste nest bloedluis van het seizoen vrolijk verdelgd. Morgen sjalotten planten ( die van de Action )Verder wacht ik nog op m'n bestelling van het VZ en dan plannen hoe ik alles ga uitplanten
katrien888 Geplaatst: 9 februari 2014 Geplaatst: 9 februari 2014 Vandaag een 10-tal slaplantjes in de koude bak geplant, die heb ik nog wat "warmer" gezet met een lege fles water erover te zetten...nu maar hopen dat ze groeien want ze waren nogal aan de kleine kant.
geedee Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Dat is een fles waar water ingezeten heeft en nu leeg is, Huub, duhhhh! Ik heb de aardbeienplantjes geïnventariseerd en her en der verplaatst vandaag.
Maarten Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Fruitboompjes(halfstam) geplant: 2x appel(James Grieve en Red Summer), 2x peer(Gieser Wildeman) en 2x rode bes(Rovada).
HuubvG Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Geedee, vergeef, me, maar ik dacht echt niet aan een lege waterfles. Ik dacht echt iets met water in een lege fles, een trucje of zo, beetje vergezocht, maar goed, nu weet ik het. Verder doe ik niks vandaag in de tuin, behalve witte vliegjes die ik hier rond zie vliegen, in de gaten houden. Prei en uien (oerprei en egyptische uitjes) heb ik afgeschermd, maar de knoflook staat open en bloot buiten, zou dat riskant zijn?
harmony Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Vandaag buiten spinazie gezaaid, stukje rond de tuin gespit, daar zet ik altijd bloemen. Prachtig weer om aan t werk te zijn.
Mari Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 buxus verplant, het bed waar de erwten en bonen komen omgespit en pootaardappelen in bakjes gelegd om voor te kiemen
patpetje Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 De bramen gesnoeid , beetje oud hout opgeruimd.Verder de grond aan het droog kijken,tjonge wat is dat allemaal nog nat zelfs onder de ramen van de koude bak die er al 1 maand op liggen is het nog nat.Wel de eerste droge dag in tijden.
Piroska Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Manlief heeft aan de bouw van de foliekas gewerkt. Ik heb onder de druiven alle (nouja, er zal nog veel achtergebleven zijn) citroenmelisse uitgegraven, en brandnetel.Een paar irissen gescheurd en verplant.Heel veel opkomend onkruid gewied, vooral hondsdraf, brandnetel en paardenbloem. Een stuk extra moestuin gespit, geharkt en daar een stuk of 30 citroenmelisse ingezet, wordt lekker citroenbos! Uit het kippenhok een muis verjaagd, die de hond meteen opat.. (de hond at de muis, niet andersom)Wat extra legnesten in het kippenhok gebouwd, nu 5, ivm de kuikens van vorig jaar die nu toch ook wel ongeveer gaan leggen.. Alsnog lagen er 5 eieren in 1 nest.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Ik heb geconstateerd dat het heel erg nat is op de moestuin, natuurlijk... , de Rozemarijn nog steeds in de bloei staat én een heleboel bloemknopjes heeft. Ondervonden dat lopen over mn grasveld bij het huisje een avontuur is, bovenlaag drijft op water dus je weet nooit wat de volgende stap brengen gaat... Boomspiegels van de laatst geplante fruitboompjes opgehoogd.Andere helft van door storm gespleten wilgje afgezaagd.En nog wat ander gefrutsel.
katrien888 Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Hahahaha Huub , 'k had nog zover niet gedacht toen ik schreef "een lege fles water" , maar 't was inderdaad een plastieken fles waar water in was, die ik in 't midden doorgesneden heb en de bovenkant nog is over de slaplantjes zet als extra warmte. Seffens ga ik de afrikaantjes = tagetes = stinkertjes, verspenen grtjs, katrien
Bit Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 @ Katrien888 : Fotootje van de verspeende afrikaantjes naar hiero , héél graag : hoe-gaat-het-met-je-zaailingen-t12367-60.html Ben namelijk erg benieuwd
Heleen1963 Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 toch maar de composthoop omgezet. Bovenop lag allemaal groente en fruitafval uit de keuken, maar eronder lag (kletsnatte) maar mooie compost, vol wormen . De bovenste laag er af gespit, droge laag compost erop,een handvol houtsnippers en de hele bende er door gemengd, mooi los gemaakt zodat het een beetje droog wordt . Volgens mij komt het allemaal goed. Ik moet me wel inhouden hoor, met deze temperatuur, mijn handen jeuken omaan de slag te gaan .Nou.... eerst maar eens slapen, morgen zie ik wel verder , welterusten
Bit Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Vandaag geknutseld aan een stukje wat al een jaar open lag. Naast mijn koude kasje een bak voor zaailingen enzo. Vul ik morgen af met lekkere aarde. Het begon te regenen. Morgen verder.
kenbeimer Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 De tuin grof losgeschoffeld, of eigenlijk geharkt. In dit geval alleen de voortuin, de rest doe ik later. Ook een paar framboos zaailingen verplaatst. (Deze kwamen vanzelf op) Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
malouis Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 In de moestuin heb ik niets gedaan, maar ik heb wel wat in de 'sier'tuin bij huis gedaan.Van de achtertuin heb ik de paden geveegd: dat betekent ongeveer drie kruiwagens vol sparrennaalden weggewerkt.De voortuin heb ik van een kruiwagen vol onkruid ontdaan, waarvan minstens de helft kweek.Erg prettig als je bijna een half jaar niets hebt kunnen doen - de halve voortuin zit nu vol met die troep. En aangezien ik een vaste planten en struiken tuin heb ....
Aanbevolen berichten