Jizkaha Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Haha, kzie t al voor me... Maar je vermoeden is juist:- pam·pe·ren (pamperde, heeft gepamperd): in de watten leggen, al te zeer vertroetelen Zelluf doen
Kassiopei Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Chinese bieslook en kievitsbloem een betere plek gegeven, compost gegeven aan de framboos, kiwibes en de ieniminie kruisbes.Voor het huis de struiken bijgeknipt zodat de vensterbank weer helemaal in het licht staat en Het Grote Zaaien kan beginnen
geertlaurent Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Kippengaas rond de aardbeien geplaatst tegen de konijnen.Moestuin een metertje breder gemaakt, stuk gras weggestoken en weer met grond gevuld.Tijm tussen de bloemkolen geplant, salie voorgezaaid.Houtzaagsel tussen de aardbeien gestrooid.Rode bes hier en daar nog wat extra bijgesnoeid.Rijtje uien tussen de wortels gezet.
kenbeimer Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Een nieuwe schop gekocht, want mijn vorige was gebroken. Meteen een dure gekocht, met een metalen steel. Getest en bevalt enorm goed. Verder in de tuin Broccoli gravity gezaaid en binnen nog wat spul (zie moestuin seizoen) Morgen wil ik wat gaan plukken in de tuin. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Itoero Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Gaat dat goed, zo'n metalen steel? Niet te zwaar?Ik steek altijd nieuwe houten stelen in m'n schop, maar die breken veel te gemakkelijk. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Kibas Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Het terras helemaal vrij gemaakt, er komt morgen een tuinhuisje op te staan.
Jorita Geplaatst: 29 maart 2014 Geplaatst: 29 maart 2014 Het aardbeien bed opgeschoond en de peultjes een mooi plekje gegeven!
Erny Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 @Itoero: de stelen eerst een tijd weken in water wil ze wel sterker maken... En heb gedaan: 5 kruiwagens gezeefde aarde gecreeërd (krabben scheppen sjouwen zeven kruien) en op aanstaand aardappelbakje gestort. Nog meer bloemplantjes: Prikneus, Ezelsoor, Teunis, Vergeetmeniet, Sedum, Kattestaart (spontaan opgekomen op moestuin en daar te groot geworden) verwijderd en geëxporteerd naar andere tuin bij het huisje. Evenals Longkruid van buurvrouw.
Nynkef Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Gisteren 35 bietenplantjes verspeend en een paar plantjes overgepoot van de koude bak naar de MM-bak.
kenbeimer Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Gaat dat goed, zo'n metalen steel? Niet te zwaar?Ik steek altijd nieuwe houten stelen in m'n schop, maar die breken veel te gemakkelijk.Ik ben helemaal niet sterk en vind dingen makkelijk te zwaar. Maar de schop met metalen steel die ik kocht is een eitje en ook veel efficiënter als de vorige, maar dat mag ook wel voor de prijs. Hij steekt overal heel makkelijk door heen. Fotootje van mijn Fox Garten schop Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
appelvrouw Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Nee Itoero, dat is een uitdrukking, ken je die niet? Als je een levend wezen in de watten legt..pamperen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Holland Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Watermeloenen voorgezaaid. In de herkansing. Twee jaar geleden was de oogst mislukt. Vriendelijke groeten, Holland
Kim Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Komkommerkruidjes en goudsbloemen verspeend zodat ze een eigen potje hebben om in te groeien, paar dagen geleden ook al wat sla die zichzelf had uitgezaaid verspeend in een eigen potje. Muntstekje van mijn marokaanse munt in potgrond gezet voor mijn schoonzusje. Geprobeerd een stekje te maken van de citroenmelise die eigenlijk te groot is geworden voor haar pot en waarvan ik liever een kleiner explemplaartje zou kunnen zetten. En tenslotte wat bieslook, stengelui en bosaardbeitjes gezaaid.
methikal Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Aardappelen, uien, wortelen en lente-ui gepoot.
Bit Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Veel muntstekken gemaakt voor de MTFD. en gewatert in de kas, ook de spinazie en de radijzen buiten.De stekken van de bessen naar een zonniger plekje verhuist. De aardappelen in de bakken vergeten aan te aarden. Dinsdag doen. Ze gaan hard.
loes Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 van de zon genoten en zojuist wat onkruid weg gehaald en de planten water gegeven.
Piroska Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 kas gewaterdsla en aardbei in regengoten gewaterdonkruid getrokkenlaatste restjes karton wat ik op de moestuin had gegooid in het najaar eraf getrokken, samen met de eenden de slakken die eronder zaten weggewerkt.Paadjes om de moestuin gemaakt met tegeltjes rechtop en haksel op het pad.Gehakseld dus ooklekker in het zonnetje gelegen op de stretcherlaatste winterpostelein geoogst voor het avondeten. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Almond Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Zomer bollen geplant, tuinboon geplant, sugarsnaps gezaaid, sier erwt een stokje gegeven, compostbak helemaal omgespit en een deel compost in een zak gestopt voor gebruik.Helleborus geplant, andere helleborus gesnoeid en de derde verzet. Genoten van de zon en bloeiende planten en alles water gegeven "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
HuubvG Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Alle tomatenzaailingen opgepot.Vier slakken betrapt en gevangen.
Amigo Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Gaat dat goed, zo'n metalen steel? Niet te zwaar?Ik steek altijd nieuwe houten stelen in m'n schop, maar die breken veel te gemakkelijk.Ik ben helemaal niet sterk en vind dingen makkelijk te zwaar. Maar de schop met metalen steel die ik kocht is een eitje en ook veel efficiënter als de vorige, maar dat mag ook wel voor de prijs. Hij steekt overal heel makkelijk door heen. Fotootje van mijn Fox Garten schop Sinds kort deze in huis gehaald : http://www.fiskars.be/Tuinieren-Tuinonderhoud/Producten/Bodemonderhoud/Spaden/131410-Ergonomic-Tuinspade-spits Kzweer erbij, moet er geen andere meer hebben. Véél makkelijker dan mijn antieke spaden, en veel lichter!
kenbeimer Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Potten gevuld met zand en 5 van de 10 potten bewoonbaar gemaakt door een boom zaailingetje. (Kastanje en eik) In de tuin aan het plukken geweest en zal dit de komende dagen nog wel vaker gaan doen. Verder vooral aan het aanschouwen geweest. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Limoen Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Onkruid getrokken, de opgekomen rucola en radijsjes wat uitgedund en een aantal grote potten gezaaid met thaise basilicum, platte peterselie en basilicum genovese
Erny Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Eeh... van werken kwam niet veel terecht... heb in plaats daarvan met 2 tuinbuuvjes relaxed aan de Rosé gehangen in het zonnetje, mét ook nog wat te eten erbij... Wel zijn er in gesprekken zaadjes voor de toekomst gezaaid. Nog wel wat Palmkoolscheuten geoogst voordat ze allemaal in de bloei schieten.En voor het eerst dit jaar in het huisje geslapen.... heerlijk rustig.Vandaag nog wat van moestuin afkomstige plantjes bij het huisje geplant.
aalterse-willy Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Niet direct iets in de tuin gedaan maar een nieuwe vloer op het terras geplaatst.Zo was het, met kapotgevroren tegels.Uitgebroken tot op de waterkering.Hier had ik eventjes hulp voor nodig.Uiteindelijk ziet het er nu zo uit, moeder de vrouw zal content zijn.Die tafel kon ik niet meer verhandelen met een jonge man, heb nog hulp moeten vragen, mijn rug wilde niet meer.De tablet weegt ongeveer 150 kilo en de poten elk ongeveer 100. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Aanbevolen berichten