Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Vanmiddag na de buien toch maar wat onkruid op geruimd, wat dingen herzaaid en anders ingedeeld in de kas en tevreden geconcludeerd dat het ergens op begint te lijken. Morgen oogst oma de spinazie in de kas heb alleen een probleem. Heb de wortels veel te dik staan

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

vanmorgen toen het nog droog was in friesland heb ik 6 tomatenplantjes en 4 paprika planten in mijn kasje gezet.

nu maar weer hopen op een lekker zonnetje

Geplaatst:

Vandaag heerlijk bezig geweest tussen het paper schrijven door:

- paprika's verpot

- pepers verpot

- jalapeno verpot

- braambessen nog eens bespoten met zeep/azijn

- salie, oregano en koriander gezaaid

- alle vuile zaaipotjes afgewassen

- tuinkot opgeruimd

Nog te doen deze week:

- alle tomaten laatste keer verpotten

- wortelen in mortelkuip zaaien

- sluimererwten heel dringend in de grond steken

I love the smell of potgrond in the morning...

Blog: blog/Jan+L[/color]

Geplaatst:

ahhh een peper liefhebber

Geplaatst:

Ondanks dat ik van plan was een weekje niks te doen, toch enkele dingen gedaan:

Geplant in de tuin:

Knolselders van Aalterse Willy

nanamunt van Stan

Muntstekken van mijzelf 2x ook geplant

10x lupine zaailingen in de bloementuin gezet

aardbeimunt van Bit (?) in de tuin gezet

Bolderik uitgeplant

stuk gras naast de kas gerooid, gras op een kaal stuk uitgezet en het stukje land gereed gemaakt voor de pepers

wat gezaaid

wat zaailingen verpot

Geplaatst:

Telt laten doen ook? Namelijk een deel van de tuin met karton en verse grond bedekt en nieuwe dingen gezaaid.

Geplaatst:

Vandaag best druk geweest:

- 2 zaaibakken met wildebloemen vanuit de kas naar buiten geplant

- 2 potten kaneel basilicum uit de kas naar een pot buiten bij de keuken geplant

- Tomaten gedieft

- de Tomaten van de mtfd in de grond geplant

- De pepertje van de mtfd overgepot naar een beker

- stukje tuin omgespit en uit, pompoen, komkommer in de volle grond buiten gezaait

-spinazie en augurken buiten in potten gezaait.

- Langs intratuin geweest en verschilende soorten munt gekocht (bananen munt, aardbeien munt en appelmunt)

- 3 vlees etende planten gescoord en een grappig bewegend plantje mimosa

- 4 gekleurde cactussen gekocht

Geplaatst:

Gewied..of eigenlijk steen gehakt..aarde zit er niet meer in mijn tuin. Potten en jong plantgoed water gegeven.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aardbeitjes en lavendel geplant.

SDC1044188291398686877.JPG

Geplaatst:

Onkruid gewied, onkruid gewied en nog meer onkruid gewied.

Geplaatst:

Mais alvast binnen gezaaid en mijn vijgenboompje in een grotere emmer gezet.

Geplaatst:

Een beetje culterra in de kruiden- bloemen- en voortuin gestrooid met de hoop dat het gaat regenen..het is al 2 dgn bewolkt, maar er valt nog niks ik kan niets planten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Begonnen met de hagen weer strak te zetten, een goeie 45m is gesnoeid geraakt, nog een 45m te gaan

Geplaatst:

valeriaan op de definitieve plek geplaatst. wat dingetjes gezaaid en onkruid verwijderd.

als het morgen mooi weer is eens in de voortuin bezig. daar hebben de stratenmakers straatzand in mijn tuin gegooid...

Geplaatst:

Loes,

Vraagje Waar gebruik je de valeriaan voor? Verwerk je dat in thee of kan dat niet?

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

voor kattenspeeltjes.

katten vinden die zweetvoetengeur van valeriaan onweerstaanbaar.

trapspeeltje met valeriaan (klik)

visje met kattenkruid (klik)

thee kan vast ook, maar daar moet ik me nog even in verdiepen.

Geplaatst:

Met wilgenstaken een piramide gemaakt voor de Lathyrus. Planten er gelijk bij gezet, net er om heen.

De merel die een nest heeft wormen gevoerd. Hij nam ze allemaal. De hele middag door.

Ontdekt dat ik een mezen-paar heb in mijn vogelkastje. Die hangt daar voor een hommelnest, maar heeft nu een nest met jongen. Ze vliegen af en aan op de rupsen in de pruim en appel.

Gekropen en bedden geschoont. paden gekrabt. kasje water gegeven. Sociaal gedaan. We hebben een nw lid op de tuin. Die komt via dit forum. Leuk.

Hele dag prachtig weer. warm

Geplaatst:

De laatste MTFD plantjes een plek gegeven......hehe eindelijk weer bij!

Geplaatst:
voor kattenspeeltjes.

katten vinden die zweetvoetengeur van valeriaan onweerstaanbaar.

trapspeeltje met valeriaan (klik)

visje met kattenkruid (klik)

thee kan vast ook, maar daar moet ik me nog even in verdiepen.

Ok dankjewel voor je antwoord

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Heb vandaag zo goed als geen tijd gehad voor de tuin, ik heb met moeite de plantjes in mijn serre water kunnen geven. Vanavond ben ik wel eens gaan wandelen in de tuin maar de fut zit er niet meer in om nog iets te doen.

groetjes,

wormengoeroe

Geplaatst:

Wat onkruid uitgeroeid, courgettes in de grond gezet en een hark van tuinbuuropa gerepareerd.

Geplaatst:

Pff alles water gegeven, het blijf hier maar droog. Er mag nu wcht wel een goed buitje vallen.

Geplaatst:

Brandnetels geplukt en in het netelgier bad gestopt, nog even geduld en mijn plantjes kunnen er van genieten

Weer een hoop onkruid getrokken en waarschijnlijk ook een hoop gezaaide ajuinen omzeep geholpen

Bonen en erwten gezaaid.

Geplaatst:

vandaag tomaten in de kas water gegeven en een mooie rabarber stek in de grond gezet.

rustig dagje vandaag dus

Geplaatst:

Ik heb wat papaver zaad in het gemeente tuintje voor mijn huis gezaaid. In de hele straat staan daar mooie hortensias aleen voor mijn huis groeit het niet en naar 15 jaar steeds nieuwe aanplanten door de gemeente hebben ze er vorig jaar alles uit getrokken en oerlelijke groene grondbedekkers in geplaatst. Eens kijken of ik het met de papaver wat kan opvrolijken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.