Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bloemen border aangelegd, witzand in geveegd in terras, cobblestones gestapeld en tenslotte de bloemen in de border geplant

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:
Dahlia's eruit gehaald en naar hun winterverblijf gebracht.

Nú al ? Bij mij staan ze nog volop in bloei ! ??

Hier ook veel gedaan op de tuin vandaag. Een lekkere lange dag in de najaarszon.

Veel onkruid. Olifantenknoflook gepoot. 1e eigen teelt knoflook in de volle grond ( ivm zaden project ) Nog pompoenen opgruimd. Er ligt nog 1 soort. Die groeien nog, bloeien zelfs nog.

Spullen droog weggezet in hun 'winterberging al: de koude kas :de Polianthes tuberosa, Apios americana, Tulbaghia's, de palm, een paar Agapanthussen droog weggezet om uit te drogen. Wat rozen gesnoeid. Zaad verzameld. Bed voor de oerprei begonnen ( te laat , maja ). Koude bak opgeschoond. opgeruimd.

Geplaatst:

Muizenmeloentjes geplukt en een volle zak olijfkomkommer tevens een groot gedeelte van de plant verwijderd. Voor 1 plantje word dat ding echt ontzettend groot.

Een rode punt paprika plant was aan het afsterven dus ik heb alle paprika's er maar afgehaald ze waren eigenlijk al bijna allemaal helemaal rood ik had ze alleen maar laten hangen omdat ik er van de week ook al een paar had geplukt en die nog niet op waren.

Verder courgette verwijderd, en een boel onkruid. En een gedeelte van dat laatste (muur) meegenomen voor de vogels. Word er toch nog iemand blij van onkruid

Geplaatst:

Ik kon het niet laten. Dus toch maar weer naar de tuin met 1 hand dus met 1 hand de schop in de hand en scheppen maar. Had nog wat paardebloemen met wortel en al uit de grond gehaald.

en wat onkruid wieden.

Geplaatst:

Sinds een week weer eens op de tuin. ik ben er echt te weinig.

Voor de verandering ben ik nu eens áchterin tuin 1 ( tuin 2 is redelijk op orde ) begonnen met de grote schoonmaak.

DSCN621170571413563676.JPG

Geplaatst:

Veel geoogst, je weet nooit wanneer de vorst hier invalt, vorig jaar op 1 oktober dus ik knijp hem een beetje.

Eendenzwembad ververst met putwater.

oude peperplanten uit de tuin getrokken.

Een emmer met bataten met slips leeggemaakt, slips in water gezet, probeersel voor volgend jaar, je weet maar nooit.

Zaadjes geoogst uit een tiental gedroogde pepers.

Beetje onkruid ( mn gras) uit de moestuin getrokken.

Geplaatst:

geplukt:

nog meer galaatjes, nu gele

filderkraut 6 kg

bloemen

slakken en meteen gelanceerd naar het weitje van de buur

compost uitgereden, 2 bakken klaar, na een half jaar al, leve de zomer!

compost opnieuw opgezet

bonenstokken opgeruimd, netten opgeruimd, de RobO is weer heel opgeruimd

Geplaatst:

Saffraan al geoogst? Ik was de mijne vergeten Stonden in kurkdroge aarde op het balkon en hadden al kleine witte puntjes boven de grond. Ik heb ze water gegeven en ze beginnen uit te lopen, maar of ze nog bloeien dit jaar.....? Gezien het feit dat jij al saffraan hebt geoogst, twijfel ik er aan.

Ik heb gisteren dahlia's voor 5 vaasjes geoogst, verder vogelmuur (wat toch heerlijk spul, ik stoof het 2 minuten), witte pattison (begint wat meelderig te worden, maar wel lekker zoet), snijbiet en nog wat spul. Vandaag olijfkomkommer (klein zijn ze toch lekkerder, dus ik heb naar kleintjes gezocht), nieuwzeelandse spinazie, ananaskers en diverse zaden voor het ruilen. Ik heb verder niet veel in de tuin gedaan vandaag, mijn lichaam is erg moe en heeft geen kracht, ik had op de terugweg moeite om de koppeling en de rem in te trappen. Maar ik ben toch weer thuis gekomen.

Geplaatst:

mijn beide moestuintjes onkruidvrij gemaakt en 33 knoflooktenen gepoot; 8 olifanten en 25 gewone.

De peperplantjes zitten nog vol met groene pepers, wat zouden jullie doen? Eraf halen en drogen? (ik heb een voedseldroger) of staan laten? De zon komt er niet meer op vanwege de schutting

En kunnen peperplantjes vorstvrij overwinteren en volgend jaar opnieuw uitlopen??

Geplaatst:

Ja, peperplanten kun je vorstvrij laten overwinteren. Het lukt niet altijd, omdat veel mensen last hebben dat er luis in komt.

Geplaatst:
Saffraan al geoogst? Ik was de mijne vergeten Stonden in kurkdroge aarde op het balkon en hadden al kleine witte puntjes boven de grond. Ik heb ze water gegeven en ze beginnen uit te lopen, maar of ze nog bloeien dit jaar.....? Gezien het feit dat jij al saffraan hebt geoogst, twijfel ik er aan.

nee, gisteren nieuwe bolletjes geplant; de bolletjes van een paar weken terug bloeien al wel maar zijn vernat door de buien

ik denk dat die van jou nog wel gaan bloeien als ze goed aan de maat zijn

Geplaatst:
Ja, peperplanten kun je vorstvrij laten overwinteren. Het lukt niet altijd, omdat veel mensen last hebben dat er luis in komt.

een zeergewaardeerd medeforumlid in limburg heeft ze nu ook al gezaaid, voor oogst volgend jaar

Geplaatst:

Hoi

ik had gisteren 2 biologische kruiden gekocht pepermunt en zuring deze heb ik in me moestuin gezet. En vervolgens zag ik veel onkruid weer boven komen dus ben ik weer onkruid wezen wieden.

Geplaatst:

tomaatjes meegenomen, venkel, gele snijbiet voor de wok, pepertje

stiekem wat opgeruimd en gewied

nog wat bloemen geplukt en een opengescheurd wit kooltje, die weet het ook niet meer, denk ik

Geplaatst:

Super !! Dan ga ik dat proberen met 3 planten. Als ik het niet probeer, kom ik er ook niet achter of ze luis krijgen

OT: wat andijvieplanten overgezet naar de volle grond. Hopen dat ze goed gaan groeien. Verder de boel een beetje opgeruimd en gesnoeid.

Geplaatst:

Gewied, spruitkool extra voeding gegeven, dode eenjarige opgeruimd, pompoentjes geoogst, komkommer geoogst en een enorme hoeveelheid bloembollen in de tuin ingegraven. Oh en ook nog twee gekregen planten geplant

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

6 butternut pompoentjes geoogst en gelijk de planten opgeruimd. Heilige boontjes geoogst en ook opgeruimd. Een paprika meegenomen en wat spruitjes en nogal wat onkruid gewied. Wel jammer dat een aardige buur m'n pas gezaaide mosterdzaad aanzag voor onkruid en de ganse boel geschoffeld heeft... Nouja, voor alle hulp die hij me geeft vond ik dit nou niet zo'n groot probleem. Het zag er wel een beetje zielig uit al die kleine omgeschoffelde plantjes...

Geplaatst:

Wat jammer liekie, maar wel lief van de buurman dat hij voor je schoffelt.

Ik heb vandaag o.a. smalle stoepranden, of hoe die dingen heten, om het bessengebied gedaan. De grond onder de bessenstruiken heb ik 10 cm afgegraven voor zover mogelijk ivm de wortels en karton op gedaan. Er komen houtsnipper op, deels ligt het er al op, en dan paddestoelenbroed er in. Zo versterken de paddenstoelen en de fruitstruiken elkaar.

Verder heb ik de prachtframboos geplant. Over een jaar, als hij gegroeid is, kan ik er vast wel stekjes van uitdelen.

Geplaatst:

Even iets minimaals in ándermans tuin gedaan Een mede-forummer bezocht.

Op 300 meter afstand van de tuin dit uitzicht

Tholen36981413750609.jpg

Geplaatst:

Super, proficiat medeforummer..dat hebben wij in NOF niet!

Ik heb 100 knoflooktenen in 6 soorten geplant en een krappe pond echalotte grise. Het weer was beter dan in de hele maand augustus.

Nu op dit moment regent het trouwens...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De tuin wordt leger en leger. Gister alle stenen paden eruit gehaald.

Aangezien onze tuin stukken groter wordt, sluiten ze niet meer aan en liggen ook niet meer op de juiste plek.

Het ziet er op het moment behoorlijk trosteloos bij

Maar ik verheug me op volgend jaar, grote nieuwe velden voor nog meer lekkers

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...